تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812743967




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رويدادهاي مهم راه و شهرسازي در هفته اي که گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۲ق.ظ)
رويدادهاي مهم راه و شهرسازي در هفته اي که گذشت موج- در هفته اول مرداد از خبرهاي مهم حوزه راه و شهرسازي مي توان به تکذيب پرداخت تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني ساخت مسکن با سود ۱۴ درصد، واقعيت مسکن‌خواري و احتکار مسکن، اعلام وصول طرح استيضاح آخوندي و ... نام برد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در هفته اول مرداد، جمشيد برزگر، رئيس کانون سراسري انبوه‌سازان کشور با تاييد وجود فعاليت‌هاي احتکار مسکن گفت: پيشنهاد ما براي ارائه وام 100 ميليون توماني به انبوه‌سازان که قابل انتقال به خريدار است مي‌تواند از بروز سوءاستفاده‌هاي ناشي از احتکار مسکن در سال‌هاي آينده جلوگيري کند.
رئيس کانون سراسري انبوه‌سازان کشور با اشاره به رکود حاکم بر بخش مسکن گفت: با وضعيت فعلي اگر فکري به حال فعالان بخش ساخت و ساز نشود توليدکنندگان به مرور دلسرد خواهند شد. به همين خاطر ما دنبال اين هستيم که تسهيلات 100 ميليون توماني به انبوه‌سازان تعلق بگيرد تا شاهد سوءاستفاده برخي سودجويان ناشي از احتکار مسکن نباشيم.
برزگر اظهار کرد: طبق جلسات شوراي برنامه‌ريزي مسکن و ساختمان در برنامه ششم توسعه برنامه‌هايي را به دولت، وزارت راه و شهرسازي و مجلس ارائه کرديم و قرار شده تا بانکم مسکن وام ساخت مسکن تا سقف 100 ميليون تومان را افزايش دهد. البته پيشنهاد ما 120 ميليون است اما؛ توافق با پرداخت 100 ميليون در مراحل نهايي خود قرار دارد. اظهاران برزگر بعدتر از سوي مسوولان بانک مسکن تکذيب شد.
در هفته گذشته، محمدحسن مرادي، مدير طرح و برنامه بانک مسکن نيز با تکذيب پرداخت تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني ساخت مسکن با سود ۱۴ درصد به انبوه‌سازان گفت: اين وام تنها به برخي مشتريان خاص اين بانک و با نرخ سود ۲۴ درصد پرداخت مي‌شود.
وي با تکذيب خبر اعطاي وام ۱۰۰ ميليون توماني به انبوه‌سازان که از سوي جمشيد برزگر رئيس کانون سراسري انبوه‌سازان عنوان شده بود، اظهار کرد: اين بانک به هيچ عنوان برنامه پرداخت وام ۱۰۰ ميليون توماني ساخت مسکن با سود ۱۴ درصد را ندارد. اين موضوع تنها در حد مذاکره بوده است.
مدير طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به تسهيلاتي که بانک مسکن به انبوه‌سازان مسکن مي‌دهد، گفت: اگرچه رقم اين تسهيلات ۱۰۰ ميليون تومان به ازاي هر واحد است، اما؛ نرخ سود آن ۱۴ درصد نيست و اين وام را با نرخي که شوراي پول و اعتبار و بانک مرکزي براي نرخ سود تسهيلات عقود مشارکتي (۲۴ درصد)‌ تعيين کرده است، به انبوه‌سازان مي‌دهيم.
کارشناس ارشد نظام بانکداري افزود: از ديگر شرايط دريافت تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني بانک مسکن به ازاي هر واحد مسکوني از سوي انبوه‌سازان، داشتن گردش مالي بالا در بانک است که شامل انبوه سازاني مي‌شود که رسوب حساب داشته باشند.
وي با بيان اين که اين برنامه از ابتداي امسال اجرايي شده است، خاطرنشان کرد: از ديگر اشتباهات رئيس کانون سراسري انبوه‌سازان در تشريح اين وام، اعلام قابل واگذار بودن اين وام از سوي انبوه‌ساز به خريدار است؛ ‌در حالي که بر اساس قوانين بانک مسکن تنها ۳۵ ميليون تومان از وام ۱۰۰ ميليون توماني ساخت مسکن قابل انتقال به خريدار است و ۶۵ ميليون تومان مابقي در دست انبوه‌ساز بايد بماند.
هرمز فاميلي، رئيس انجمن بتن ايران نيز در هفته اول مهر با بيان اين‌که صنعت بتن گرفتار مشکلات متعددي از جمله امضافروشي مهندسان ناظر ساختمان است، گفت:براي توليد بتن با مقاومت ۳۰۰ کيلوگرم بر سانتي متر مربع مشکل داريم، در حالي که کشورهاي پيشرفته بتن با مقاومت ۱۲۰۰کيلوگرم توليد مي‌کنند.
فاميلي ادامه داد:‌ مشکل بين دانشگاه و صنعت اين است که برنامه‌هاي آموزشي دانشگاه‌ها وارداتي بوده و متعلق به 70 سال پيش کشورهاي فرانسه و بلژيک است، در عين حال با وجود پيشرفت در مهندسي علوم نتوانسته‌ايم برنامه‌هاي خود را در بخش بتن به روز کنيم.
وي بيان کرد: در فناوري بتن پيشرفت‌هاي خوبي حاصل شده و بايد آن را در کارگاه‌ها اجرايي کنيم، اما؛ باز هم نتوانسته‌ايم دانشجويان را براي توليد بتن با مقاومت بالا آماده کنيم.
رئيس انجمن بتن ايران با بيان اين‌که صنعت بتن کشور از نظارت رنج مي‌کشد، گفت: نظارت در اين بخش خيلي ضعيف است، مهندسان ناظر با يک امضا کار را تاييد مي‌کنند و اين باعث مي‌شود ساختمان‌هاي ما مشکل داشته باشد.
محسن تدين دبير هفتمين کنفرانس ملي بتن نيز گفت: امسال مطابق فراخوان هرساله حدود 270 چکيده مقاله به دست ما رسيد که در نهايت حدود 190 مقاله کامل انتخاب شد. از ميان اين تعداد نيز حدود 50 مقاله براي ارائه در کنفرانس پديرفته شد.
همچنين در معاملات هفته گذشته اوراق تسهيلات مسکن که از ابتداي شهريور دچار نزول شده و به دليل ادامه رکود حاکم در بخش مسکن و کاهش تقاضا در سراشيبي قرار گرفته است، مجددا در هفته گذشته افت کرد و به محدوده ي 68 و 67 هزار تومان رسيد.
بررسي وضعيت اوراق «تسه» در فرابورس نشان مي‌دهد که اغلب تسه‌ها از قيمت 70 هزار تومان فاصله گرفتند و در قيمت هاي پايين تر معامله مي شوند به طوري که قيمت «تسه» مرداد 94 در محدوده ي 70 هزار تومان باقي ماند، اما؛ تسه ارديبهشت و تير به 68 هزار تومان رسيد.
در اين ميان تسه‌هاي سال گذشته در قيمت هاي کمتري معامله مي شوند به طوري که «تسه» اسفند و دي 93 تا سطح 68 هزار تومان افت کرده و تسه مهر با افت هزار توماني نسبت به هفته گذشته به قيمت 67 و تسه آبان به قيمت 68 هزار تومان رسيد.
همچنين اوراق تسهيلات مسکن، تسه مرداد به 68 هزار تومان رسيد و تسه شهريور در محدوده 69 هزار تومان معامله شد؛ در اين ميان تسه تير نيز به قيمت 68 هزار تومان و مرداد و شهريور در قيمت هاي 67 هزار تومان معامله شدند.
ادامه‌دار شدن رکود حاکم در بازارها به خصوص بازار مسکن، افزايش پيدا نکردن وام مسکن و در کنار آن مطرح شدن موضوع اخذ ماليات از مسکن عواملي است که افت تقاضا و کاهش قيمت اين اوراق را در روزهاي اخير رقم زده است.
عضو هيات رئيسه انجمن کارفرمايان صنعت سيمان در هفته اي که پشت سر گذاشتيم، از کاهش سرانه مصرف سيمان در بازار داخلي در پي رکود ساخت و ساز خبر داد و گفت: رکود بازار مسکن باعث شده صنايع ساختماني هم دچار رکود شوند و توليدات آنها کمتر در داخل کشور مصرف شود.
شهريار گراوندي، با اشاره به تاثير رکود بازار مسکن و ساخت و ساز بر صنايع ساختماني، اظهار کرد: سيمان که يکي از مهمترين مصالح ساختماني است با کاهش سرانه مصرف در سال جاري نسبت به سال گذشته مواجه شده که دليل آن نيز کاهش ساخت و ساز و پروژه‌هاي عمراني است.
گراوندي با اشاره به اين که سال گذشته سرانه مصرف سيمان در کشور 750 کيلوگرم در سال بود، يادآوري کرد: اين ميزان در سال جاري به 650 کيلوگرم رسيده‌ و با ادامه اين روند ممکن است تا پايان سال از 650 کيلوگرم نيز کمتر شود.
اين عضو هيات رئيسه انجمن کارفرمايان صنعت سيمان افزود: کاهش مصرف داخل باعث مي‌شود توليدکنندگان سيمان به سمت بازارهاي خارجي بروند، اما؛ اگر بازار مصرف سيمان در کشور وجود داشته باشد هر آنچه توليد مي‌شود به مصرف داخل کشور خواهد رسيد.
گراوندي ابراز اميدواري کرد: با افزايش بودجه عمراني کشور که در نتيجه آن رونق ساخت و ساز را خواهيم داشت، صنايع ساختماني خصوصا سيمان نيز بازار مصرف بيشتري در داخل کشور داشته باشد.
در هفته گذشته، علي‌نعمت چهاردولي عضو کميسيون عمران مجلس با تاکيد بر اين‌که مسکن اجتماعي ربطي به وزارتخانه‌هاي راه و کار و کميسيون عمران مجلس ندارد، گفت: کليد مسکن اجتماعي در دست رئيس‌جمهوري است و روحاني بايد اين مساله را حل کند.
علي‌نعمت چهاردولي گفت: طرح جامع مسکن اجتماعي توسط وزارت راه و شهرسازي آماده شده، ضمن آن‌که فرآيند کار توسط اين وزارتخانه تشريح شده و حتي متن و سي.دي آن تکثير و در اختيار نمايندگان قرار گرفته است.
وي با بيان اين‌که مظاهريان معاون امور مسکن و ساختمان وزير در جلسه با نمايندگان مجلس گزارش کاري در اين باره ارائه کرد، تصريح کرد:‌ اصل مطلب مسکن اجتماعي نه ربطي به وزارت راه دارد، نه به وزارت کار و نه کميسيون عمران مجلس. اين مساله به شخص رئيس‌جمهوري ربط دارد.
وي با بيان اين‌که مسکن اجتماعي همچنين به هيأت دولت مربوط است، ادامه داد: فرض کنيد فردي مي‌خواهد خانه‌اي خريداري کند و براي آن برنامه‌ريزي جامع و مشخصي نيز انجام داده، ولي؛ پولي در جيب ندارد، اين حکايت وزارت راه و شهرسازي و طرح مسکن اجتماعي است.
عضو کميسيون عمران مجلس با تاکيد بر اين‌که وزارت راه و شهرسازي وظيفه خود را در مسکن اجتماعي انجام داده است، بيان کرد: اين‌که اين طرح به چه روشي، با چه منابع مالي و چگونه اجرا شود، کاملا مشخص شده است، اما؛ وقتي خط اعتباري کم سودي وجودي ندارد وزارت راه و شهرسازي چه کاري مي‌تواند در اين‌باره انجام دهد.
چهاردولي اظهار کرد: مسکن اجتماعي براي اقشار ضعيف، کم‌درآمد، زوج‌هاي در شرف ازدواج و زوج‌هاي تازه ازدواج کرده است، کسي که براساس قانون کار 800 هزار تومان درآمد دارد چگونه مي‌تواند وارد بازار خريد مسکن شود. بنابراين بايد براي اين افراد مسکن اجتماعي را با اعتبارات کم بهره اجرا کرد.
وي با تاکيد بر اين‌که اولين قسمت مسکن اجتماعي هنوز حل نشده است، بيان کرد: واقعيت آن است که اين طرح به لحاظ منابع مالي لنگ مي‌زند و اين مساله فقط بايد توسط شخص رئيس‌جمهوري حل شود.
وي ادامه داد: کار مسکن اجتماعي آماده شده و فرآيند آن نيز کاملا مشخص است و فقط بايد روحاني مشکل آنرا برطرف کند.
پس از فاجعه منا که در اواخر هفته گذشته موجب درگذشت و مجروح شدن تعدادي از زائران ايراني و زائران ساير کشورها شد و کارشکني هاي مسوولان عربستان در انتقال پيکر حاجيان ايراني، روز گذشته وزير راه و شهرسازي تاکيد کرد: آمادگي کامل براي برگرداندن حاجيان و انتقال اجساد قربانيان حادثه منا وجود دارد و علاوه بر هواپيماهاي مسافري، يک هواپيماي باري روي باند فرودگاه آماده شده است که منتظر دريافت مجوز از عربستان هستيم.
عباس آخوندي گفت: با سازمان حج عربستان رايزني‌هايي براي فرستادن هواپيماي باري براي انتقال اجساد صورت گرفته است که موافقت کرده‌اند، اما؛ مجوز لازم داده نشده است.
در هفته اي که پشت سر گذاشتيم، هيأت‌رئيسه مجلس طرح جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي استيضاح عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي را با 13 امضا اعلام وصول کرد.
محمد دهقان، عضو هيأت‌رئيسه مجلس، ضمن اعلام وصول تقاضاي استيضاح وزير راه وشهرسازي، گفت: اين طرح داراي محورهاي طولاني است که عدم انجام تعهدات زمان اخذ راي اعتماد، مشکلات حوزه عمومي وزارتخانه و مشکلات حوزه زمين و مسکن شهري و روستايي و مشکلات حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالي وزارتخانه از محورهاي استيضاح است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن