تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى گيرد، در سينه اش بى قرارى مى كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821084890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با توليد 15 ميليون دوز واکسن PPR به تعهدات خود عمل کرديم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۰ق.ظ)
رييس بخش توليد واکسن هاي ويروسي سرم‌سازي رازي: با توليد 15 ميليون دوز واکسن PPR به تعهدات خود عمل کرديم موج- رييس بخش توليد واکسن هاي ويروسي و دامي موسسه واکسن و سرم‌سازي رازي با اشاره به اين نکته که دوره توليد واکسن PPR طولاني است گفت: اگر سازمان دامپزشکي به اين واکسن نياز دارد از هم‌اکنون براي اواسط سال 95 بايد درخواست دهد.
حميدرضا ورشويي رييس بخش توليد واکسن هاي ويروسي و دامي موسسه واکسن و سرم‌سازي رازي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج در خصوص ادعاي دامپزشکي بر عدم تأمين واکسن موردنياز اين سازمان براي کنترل بيماري تب نشخوارکنندگان کوچک اظهار کرد: در جلسه هماهنگي اسفند سال 93 براي توليد واکسن PPR براي سال 94 ما تنها متعهد به توليد 15 ميليون دوز واکسن PPR در طول 6 ماه شديم و سازمان دامپزشکي هم پذيرفت.
وي در ادامه بابيان اينکه اگر سازمان دامپزشکي کمبودي دارد بايد پيش‌ازاين برنامه‌ريزي مي‌کرد گفت: دامپزشکي اعلام کرد به 26 ميليون دوز واکسن نياز داريم و ما گفتيم در عرض يک سال امکان توليد اين مقدار واکسن را داريم اما اين سازمان نپذيرفت.
ورشويي تأکيد کرد: سرم سازي رازي به تعهد خود عمل کرده‌ و ما حتي بيشتر از مقدار تعيين‌شده هم توليد داشته‌ايم. چراکه وقتي کسي طرف قرارداد قرار مي‌گيرد بايد متعهد باشد.

5ميليون دوز از واکسن PPR همچنان در سرم سازي مانده است
رييس بخش توليد واکسن‌هاي ويروسي و دامي موسسه واکسن و سرم‌سازي رازي به مشکل ديگر اين موسسه با سازمان دامپزشکي نيز پرداخت. وي در اين رابطه گفت: سازمان دامپزشکي از 15 ميليون دوزي که تعهد داده بود خريداري کند، چيزي حدود 9 ميليون را برده و مابقي واکسن توليدي در سرم‌سازي مانده است.
وي افزود: چند روز پيش مسئولان سازمان آمدند و نزديک سه ميليون دوز از واکسن‌هاي باقيمانده را بردند و مابقي آن را قرار است هفته آينده ببرند.
ورشويي بابيان اينکه در بزنگاه نمي‌توان درخواست واکسن کرد اظهار کرد: حداقل 3 تا 6 ماه قبل بايد به هرجايي که درخواست خريد واکسن داريم اعلام نياز کنيم؛ چون برنامه‌ريزي و توليد واکسن زمان‌بر است.
وي با يادآوري اين نکته که اگر ما به تعهد خود عمل نمي‌کرديم جاي اعتراض بود، گفت: مسئولان دامپزشکي تأخير در تخصيص واکسن را هم خودشان بايد جوابگو باشند.

موسسه رازي توان و امکان توليد واکسن با کيفيت و کميت بالا را دارد
اين مقام مسئول با اشاره به اينکه تا سال 1393 اين واکسن وارد مي‌شد تصريح کرد: موسسه رازي با خريد دانش فني توانست واکسن را در داخل کشور توليد کند و به محضي که واکسن در داخل توليد شد، ديگر از خارج وارد نشد.
به گفته وي اين واکسن در سال اول حدود 2 ميليون دوز سال دوم 10 ميليون و در آخرين سفارش 15 ميليون دوز توليد و فروخته شد.
ورشويي آمار توليد واکسن PPR را نشانگر توان توليد واکسن باکيفيت مطلوب از سوي اين موسسه عنوان و اظهار کرد: باوجود توانايي براي توليد واکسن بايد 6 ماه قبل برنامه‌ريزي کرد و با امکان‌سنجي انجام‌گرفته، هزينه کنيم.
وي در پاسخ به اين سؤال که آيا امکان توليد بيشتر واکسن در اين موسسه وجود دارد؟ نيز گفت: دوره توليد واکسن PPR طولاني است و اگر سازمان دامپزشکي به توليد اين واکسن نياز دارد از هم‌اکنون براي اواسط 95 بايد درخواست دهد.
ورشويي اذعان کرد: بايد از تمامي ظرفيت‌هاي ملي براي ريشه‌کني طاعون نشخوارکنندگان کوچک استفاده شود.
وي افزود: تأمين اعتبار توليد اين واکسن هم قابل‌توجه بوده و موسسه هم هزينه‌هايي دارد.
رييس بخش توليد واکسن‌هاي ويروسي و دامي موسسه واکسن و سرم‌سازي رازي هزينه تمام‌شده توليد هر دوز واکسن PPR را حدود 400 تومان عنوان کرد.
وي درباره برنامه سازمان بهداشت جهاني براي ريشه‌کني طاعون نشخوارکنندگان کوچک نيز گفت: برنامه ريشه‌کني تنها مختص ايران نيست و حدود 70 کشور تحت برنامه‌ريزي قرار مي‌گيرند.
ورشويي افزود: براي تأمين واکسن که شايد حدود بيش از يک ميليارد باشد محدوديت‌هاي جهاني وجود دارد و اگر بتوانيم اعتبارات لازم را تأمين کنيم، امکان توليد اين واکسن را داريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن