تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه قرآن ظاهرش زيباست و باطنش عميق، عجايبش پايان ندارد، اسرار نهفته آن پايان نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813044895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

١۵ فناوري در توسعه پژوهش محور ميدان فوق عظيم اهواز به کار گرفته شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۵۰ق.ظ)
١۵ فناوري در توسعه پژوهش محور ميدان فوق عظيم اهواز به کار گرفته شد موج-رئيس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه ميدان ها در پژوهشگاه صنعت نفت از به کارگيري ١۵ فناوري در توسعه پژوهش محور ميدان فوق عظيم اهواز خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج،محمد کرامتي، در دومين همايش بين المللي فرصتهاي فناورانه نفت و گاز با اشاره به استراتژي وزارت نفت مبني بر واگذاري برخي از ميدان هاي فوق عظيم به مراکز تحقيقاتي و دانشگاهي به منظور افزايش ظرفيت توليد اظهار کرد: دو ميدان اهواز و يادآوران نيز براي مطالعه پژوهش محور به پژوهشگاه صنعت نفت سپرده شد.
وي افزود: هدف اصلي استراتژي واگذاري اين ميدان ها، افزايش ظرفيت توليد و ضريب برداشت و در نهايت کاهش هزينه هاي عملياتي و توسعه فناوري است.
رئيس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه ميدان ها در پژوهشگاه صنعت نفت به تهيه نقشه راه ميدان اهواز از سوي پژوهشگاه اشاره و تصريح کرد: اين نقشه راه مشتمل بر فناوري IOR مبتني بر چاه، مبتني بر تأسيسات سطحي و فناوري EOR/IOR مبتني بر مخزن و در نهايت ارزيابي فناوري هاي زيست محيطي است.
به گفته وي، براي کوتاه مدت پروژه هاي ٢ ساله چاه محور، براي تأسيسات سطحي ٣ سال و در کل اين پروژه ١٠ ساله براي اين مخازن در نظر گرفته شده است.
کرامتي با اشاره به اين که در ابتدا بايد اطلاعات و مشکلات مخزن جمع آوري شود، اظهارکرد: در نهايت بهترين و اقتصادي ترين راه حل ها و فناوري ها براي انجام پروژه با همکاري شرکاي پژوهشگاه صنعت نفت، انتخاب مي شوند.
رئيس پژوهشکده مطالعات مخازن و توسعه ميدان ها در پژوهشگاه صنعت نفت گفت: به منظور نزديک کردن عدم قطعيت ها به صفر بايد فناوري هاي منتخب را به صورت پايلوت استفاده کرد و سپس سناريوهاي واقعي را در ميدان استفاده کرد.
وي با اشاره به اين که با کمک همکاران پژوهشگاه صنعت نفت، ۱۵ فناوري براي مخازن مشخص شده است، يادآور شد: از جمله اين فناوري ها مي توان به فناوري هاي سطح مخزن، کاربرد فناوري براي مخازن با قابليت نفوذ کمتر، فناوري طراحي و پايلوت EOR، فناوري مديريت توليد آب به دليل وجود لايه هاي آبي فراوان در ميدان اهواز، فناوري ارگانيک و جلوگيري دور کردن آب از محل، تزريق آب و گاز و هيبريد، پايش و فناوري مخازن هوشمند اشاره کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن