تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814227557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تو آخرین کسی هستی که می‌توانی راجع به حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنی !


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تو آخرین کسی هستی که می‌توانی راجع به حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنی !
بازتاب فاجعه "منا" تا نیویورک پشت تریبون سازمان ملل، درست جایی که رئیس جمهور کشورمان ایستاده بود رفت.
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان بازتاب فاجعه "منا" تا نیویورک پشت تریبون سازمان ملل، درست جایی که رئیس جمهور کشورمان ایستاده بود رفت، دکتر روحانی به مانند هر ایرانی دیگر که از قربانی شدن هم وطنانش درد کشیده بود و با توجه به جایگاهی که این مقام مسئول دارد از فرصت استفاده کرد و بخش آغازین سخنرانی خود را به این موضوع اختصاص داد.


تو آخرین کسی هستی که می‌توانی راجع به حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنی !



هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی بود برای نمایندگان کشورها تا موضوعات مدنظر خود را بیان کنند و رئیس جمهور ایران به نمایندگی از این ملت به سوگ نشسته اظهار داشت: من به نمایندگی از سوی ملت بزرگی سخن می‌گویم که امروز در غم از دست دادن هزاران زائر مسلمان و صدها نفر از هموطنان خود به سوگ نشسته است؛ سالمندان، جوانان،زنان و مردانی که برای انجام مناسک مذهبی در گردهمایی عظیم معنوی و جهانی حج شرکت کرده بودند؛ولی متاسفانه قربانی بی کفایتی و سوء مدیریت مجریان شده و حتی به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان، از شناسایی مفقودین و بازگرداندن سریع پیکر قربانیان به خانواده های عزادارشان دریغ شده است.

نماینده ایران پای تریبون نه تحلیل کرد و نه تفسیر، تنها واقعیات را گفت، واقعیاتی چون این موضوع که مسئولان عربی تا کنون کمترین همکاری ممکن را با ایران داشتند تا مفقودین شناسایی شوند، مجروحین مداوا و جان باختگان به کشور بازگردند و مجوز های لازم برای حضور مقامات ایرانی در عربستان صادر شود، کم کاری های دولت سعودی با مردم عزا دیده ایران واقعیتی است که تنها از پشت تریبن مجمع عمومی اعلام شد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه می افزاید: ابعاد فاجعه جان باختن و مجروح شدن هزاران انسان بی گناه از چهارگوشه جهان، فراتر از آن است که در حد یک سانحه طبیعی یا یک مسئله محلی با آن برخورد شود. خسارت جریحه دار شدن عواطف میلیون ها مسلمان بزرگتر از آن است که صرفاً با محاسبات مادی قابل جبران باشد. افکار عمومی خواستار آن است که مسئولان دولت عربستان سعودی بی درنگ، به مسئولیت بین المللی خود در تأمین دسترسی کنسولی فوری برای شناسایی سریع و بازگرداندن بدون تأخیر اجساد مطهر عمل نمایند. همچنین ضروری است شرایط لازم را برای بررسی مستقل و دقیقِ علل و عوامل این فاجعه و روش های پیشگیری از تکرار آن، در آینده فراهم نمایند.بیشتر

درحالی که ملت‌ها همچنان منتظر تیتر عذرخواهی عربستان بابت فاجعه منا هستند...

وزیر امورخارجه عربستان با گستاخی تمام می‌گوید: ایرانی‌ها و رئیس جمهورشان آخرین کسی هستند که می‌توانند درباره سلامت حجاج یا دموکراسی سخن بگویند، پیش از این هم گفته‌ایم که درست نیست از یک اتفاق مانند ازدحام در سرزمین منا بهره‌برداری سیاسی شود بویژه اینکه ایرانی‌ها بخوبی می‌دانند که سطح خدمات عربستان در برگزاری مراسم حج طی دهه‌های گذشته به چه شکل بوده است و ریاض تا کنون برای بهتر کردن و تسهیل مناسک حج برای زائران دریغ نکرده است.


تو آخرین کسی هستی که می‌توانی راجع به حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنی !



در جواب این انسان که به اشتباه وزیر شده است باید گفت که نگاهی به آمارهای منتشر شده از سوی کشور خودت هم که بیاندازی متوجه خواهی شد، ایران دارای بیشترین قربانی در این فاجعه است بنابراین نگرانی درباره سلامت حجاج موضوعی است که ایران اولین کشوری خواهد بود که باید درباره آن اظهار نگرانی کند.

لحن این وزیر خارجه که از این فاجعه عظیم به عنوان یک اتفاق یاد می کند که گویا طبیعی است و در هر ازدحامی رخ می دهد نیر قابل تامل خواهد بود !

کشته شدن بیش از دو هزار، نفر حتی سیاست را هم به درد می آورد آن هم زمانی که پای عذر خواهی در میان نباشد، "عادل الجبیر" از سطح خدمات گذشته تا کنون عربستان در حج سخن به میان می آورد در حالی که سرچی ساده در گوگل نشان میدهد این فاجعه در ابعادی کوچکتر در گذشته تکرار شده است و جالب تر از آن اولین رسانه ای که به این موضوع می پردازد بی بی سی است که در گزارش خود به سابقه چنین فاجعه هایی را می آورد.

این وزیر خارجه می گوید ریاض تا کنون برای بهتر کردن و تسهیل مناسک حج برای زائران چیزی را دریغ نکرده است، خب خدارا شکر وگر نه معلوم نبود که چند جرثقیل دیگر قرار بود روی زائرین بیفتند یا چند هتل دیگر آتش بگیرد و چند....

اما حقوق بشر و دموکراسی...

کشوری که پارلمان ندارد و حق رای نیز تعریف آنچنانی ندارد و حتی سمت ها در آن به معنای واقعی لغت "دلبخواهی" است از دموکراسی می گوید.

روزنامه "اسلام‌تایمز" در گزارش مفصلی تحت عنوان "عربستان، ناقض‌ترین کشور حقوق بشر در جهان" به بررسی این موضوع پرداخته و نوشته است "‏تجاوز به حقوق زنان، قلع و قمع و سرکوب اقلیت‌های دینی و قومی، عدم توجه به آزادی‌های اجتماعی و جلوگیوی از آزادی بیان و قلم از موارد نقض حقوق بشر در این کشور به شمار می‌آید

خفقان موجود و نبود آزادی بیان به عنوان اولین حقوق بشر در عربستان را می توان پایه و اساس نقض دیگر حقوق مردم این کشور به شمار آورد.

سازمان عفو بين‌الملل در یکی از گزارش های خود در ارتباط با وضعيت زندانيان عربستاني تاکيد ‌کرد ، بسياري از زندانيان عربستاني سياسي نبوده و تنها به جرم آزادي بيان و حضور در برنامه های اعتراضی بازداشت شده‌اند.


تو آخرین کسی هستی که می‌توانی راجع به حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنی !



یکی دیگر از اقدامات سعودی ها در عربستان در پیش گرفتن سیاست تبعیض نسبت به مردم و اتباع این کشور است . سياست تبعيض آميز اعمال شده از سوی رژيم آل سعود باعث گسترش دامنه اعتراض هاي مردمي در عربستان شده است.

در این ارتباط سران عربستان با ايجاد انحصار در استفاده از امكانات عمومي و اختصاص دادن ميلياردها دلار درآمدهاي نفتي به خاندان پادشاهي، وضعيت غيرقابل تحملي را به وجود آورده اند.

یکی دیگر از موارد نقض حقوق بشر در عربستان را باید ممنوعیت فعالیت سیاسی برای افراد و فعالان در این کشور ذکر کرد.

افراد به علت ترس از دستگیری، زندان و یا اعدام از ایجاد و یا پیوستن به این فعالیت ها خودداری می کنند.

محدودیت برای آموزش و تحصیلات دختران، ممنوعیت فعالیت اقتصادی برای زنان، ممنوعیت حضور زنان در اجتماع، ممنوع بودن حق سفر برای زنان بدون محرم، کنترل شدید پوشش و حجاب زنان، ممنوعیت ورزش برای زنان از دیگر موارد نقض حقوق بشر در این کشور است.


تو آخرین کسی هستی که می‌توانی راجع به حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنی !



صحبت پیرامون حقوق بشر نداشته داخلی این کشور به کنار جنایت عربستان در یمن که حتی در زمان آتش بس هم زنان و کودکان یمنی را هدف قرار گرفت و دلارهای این کشور که حق مردم آن است صرف جیب وحشی ترین گروه تروریستی تاریخ می شود، گروه تروریستی داعش که حمایت همه جانبه  ریاض را پشت خود دارد و بی دریغ در منطقه خون می ریزد، بدون شک دستان آل سعود را هم در این خونریزی سهیم خواهد کرد.

علاوه بر این اعزام نيروهاي نظامي عربستان و امارات به بحرين براي سركوب معترضان و مردم را می توان به عنوان دخالت نظامی و از دیگر موارد نقض حقوق بشر از سوی حاکمان آل سعود حتی در کشورهای همسایه آن بشمار آورد.

داعش، حکومت استبدادی، وضع نگران کننده زنان در این کشور و ....، پکیجی از نقض حقوق بشر را در مقابل قرار می دهد که هر چقدر تلاش کنیم واژه دموکراسی را در کنار آن قرار دهیم این واژه فرار خواهد کرد!! بنابراین  عادل الجبیر اگر نگاهی به وزیر خارجه پیشین عربستان بیاندازد که به مدت 40 سال وزیر خارجه بود و با موازین دموکراسی در هیچ جای جهان هماهنگ نخواهد بود، باید گفت: تو آخرین کسی هستی که می‌توانی راجع به حقوق بشر در ایران اظهار نظر کنی !

گزارش از هدیه آقاپور

انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

افخم حملات هواپیماهای ائتلاف به منطقه المخا یمن را به شدت محکوم کرد
همه چیز از تقسیم بندی مسیر کاروان‌ها شروع شد/ عمد یا غیر عمد را در آمارها ببینید
چرایی بی‌کفایتی سعودی‌ها در برگزاری مناسک حج
شمخانی: فاجعه منا تحت‌ تاثیر هوچی‌گری ریاض پنهان نمی‌شود
آیا نام "رکن آبادی" در لیست حجاج قرار دارد؟
به‌زودی هیاتی به ریاست وزیربهداست به جده می‌رود/ انتظار می‌رود پیکر ١٣٥ جانباخته حادثه منا سه‌شنبه وارد کشور شود
خرازی: وقتی آمریکا بخشی از مشکل سوریه و یمن است جایی برای مذاکره نمی‌ماند
هماهنگی نوشته یا نانوشته میان دولت عربستان و رسانه‌های غربی
شمخانی: دولت عربستان ظرفیت های مناسبی برای مدیریت حج ندارد
"منا" چگونه به تیتر رسانه‌های جهان رفت؟/ جایزه مضحک‌ترین گزارش می‌رسد به؛ العربیه !
امیر عبدالهیان جزئیات حادثه منا را در مجلس تشریح کرد
امیرعبداللهیان خواستار تعیین هویت مفقودین و انتقال پیکر زائران ایرانی حادثه منا شد
مجازات واقعی در منا یعنی گردن زدن شاهزاده سعودی مسبب فاجعه
حکام متکبر و بی‌تجربه سعودی مسئول فاجعه هولناک منا هستند
ظریف با همتایان خود در کشورهای اسلامی ابراز همدردی کرد
ظریف: فاجعه منا را هم حقوقی هم سیاسی پیگیری خواهم کرد
دستگیری 30 زائر ایرانی در منا صحت ندارد/ تعلل عربستان در انتقال جان باختگان و مصدومان به ایران
بیانیه سفارت ایران در بیروت به مناسبت فاجعه منا
امیرعبداللهیان: روند پیگیری فاجعه منا در داخل عربستان رضایت‌بخش نیست
پیگیری وضعیت مفقودان فاجعه منا با جدیت ادامه دارد/ ارائه لیست مفقودان به مقامات سعودی





۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن