تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814651339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کدام تجربه تاريخي و منطق عقلاني ما را به دست دادن با شمر زمان مي‌رساند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۱ب.ظ)
نامه دو اتحاديه دانشجويي به رئيس‌جمهور: کدام تجربه تاريخي و منطق عقلاني ما را به دست دادن با شمر زمان مي‌رساند موج- دو اتحاديه دانشجويي با صدور نامه سرگشاده‌اي خطاب به رئيس‌جمهور از روند سياست خارجي دولت انتقاد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان و اتحاديه انجمن‌‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل با صدور نامه مشترکي خطاب به رئيس‌جمهور، نکاتي را درباره سياست‌خارجي دولت يازدهم متذکر شدند.
در بخشي از اين نامه است: حادثه‌اي که در روز عيد قربان در سرزمين منا رخ داد اگر با خوشبينانه‌ترين نگاه متعمدانه نباشد اما مطمئناً با آنچه در ادامه ماجرا صورت گرفت از جمله عدم ارائه آمار دقيق از قربانيان، تأخير در امدادرساني به آسيب ديدگان، ايجاد جنگ رواني و رسانه‌اي عليه کشور عزيزمان و عدم همکاري با کشورهاي حادثه ديده و...بعيد نيست که مساله‌اي تعمدي از سوي دولت خبيث سعودي باشد که براي رسيدن به برخي از اهداف شوم خود در منطقه در پيش گرفته است. اما در سوي ديگر ماجرا، دولت ما قرار دارد که متأسفانه به‌دليل ضعف شديد در حوزه ديپلماسي عاجز از برداشتن گامي در جهت کاستن عواقب بد ماجراست.
اين نامه مي‌افزايد: آنچه فقط شاهد بوديم عدم صدور ويزا براي وزير فرهنگ و ارشاد و رد چندباره تقاضاي ديدار با وزير سعودي و کمال گستاخي از سوي دولت سعودي بوده است و حال سؤال ما اين جاست: آقاي رئيس جمهور، نتيجه ديپلماسي دوساله لبخند بايد اين باشد؟ مگر نه اين بود که تعامل سازنده با جهان شعار دولت جناب عالي بود اما اين تعامل با جهان چگونه است که نمي‌تواند يک ويزا براي وزير ما مهيا کند؟ يا بايد براي سفر مسوولان جهت رسيدگي به حجاج، امير کشور کوچک کويت يا قطر را واسطه کرد؟ از سوي ديگر نيز شاهديم که روغن ريخته سفر نيويورک را نذر حجاج قرباني شده کرده‌ايد، مگر چه‌ کار ديگري در نيويورک باقي مانده بود که آن را نيمه‌کاره رها کرده باشيد، سخنراني در سازمان ملل، مصاحبه با رسانه‌هاي آمريکايي، ديدار با سران فرانسه، انگليس ، روسيه و چين را که انجام داده بوديد؟
در بخش ديگري از اين نامه تصريح شده است: متأسفانه دولت يازدهم در دو سال گذشته تمام توان خود را در حوزه ديپلماسي و سياست خارجي صرف مذاکرت کرد و هيچ توجهي نسبت به سياست منطقه‌اي و کشورهاي همسايه نداشت و اکنون با فاجعه منا اين نگاه غلط در سياست خارجي خود را نشان داده است. از طرفي ديگر سوداي دولتمردان چيزي جز ارتباط با جهان غرب نيست و به همين دليل است که امروز خبري از اقتدار در مواضع آن ها شاهد نيستيم. اما در اين ميان به‌جاي اينکه شاهد اقدامات قاطعانه‌تري براي حادثه منا باشيم شاهد خطاي بزرگ و نابخشودني آقاي ظريف بوديم و از آن ناگوارتر نوع توجيه اين اتفاق بود که گويي مخاطبان تعدادي کودک هستند و ديدار در راهروهاي سازمان ملل کاملاً اتفاقي بوده است.
اين نامه مي‌افزايد: منطق عقلاني و تجربه تاريخي به ما مي‌گويد بايستي با نگاه به واقعيت‌ها رفتارهايمان را تنظيم کنيم اما بايستي سؤال کرد: کدام تجربه تاريخي و منطق عقلاني ما را به دست دادن با شمر زمان مي‌رساند؟ کودتاي 28 مرداد يا وقايع 15 خرداد؛ هفتم تير و يا 17 شهريور، انهدام هواپيماي مسافربري 655 يا ترور دانشمندان هسته‌اي؟ تحريم‌ها يا ترورها؟ به کدامين بينه تاريخي براي دست دادن با اوباما اقدام مي‌کنيد؟ به کدامين منطق ديپلماسي منفعلانه را در دستور کار قرار داديد؟ آقايان، نتيجه مسامحه کاري‌هاي شما آيا غير از گستاخ‌تر شدن دشمن شده است؟ غير از توهين به پيامبر، تجاوز به نوجوانان در فرودگاه جده، به تهديد کشور 800هزار نفري جيبوتي و راه ندادن نماينده ايران در سازمان ملل شده است؟ آيا نتيجه اين مراودات و تغيير واگرايي به همگرايي غير از توطئه نفتي آمريکايي سعودي بوده است؟
در پايان اين نامه آمده است: اگرچه ديگر توقع خاصي براي تغيير و بهبود رويه از سوي دولت نيست اما حداقل خواسته ما اين است که دولتمردان کاري نکنند که عزت و اقتدار ما بيش از اين لگدمال گردد و نتايج نامطلوبش براي مدتي طولاني گريبانگير ما باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن