تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):وقتى كه برادر دينى‏ات از تو جدا شد، سخنى پشت سر او نگو، مگر اين كه دوست دارى او د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814704644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوضاع منطقه از حيث اقتصادي در حال تغيير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۱۱ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي در همايش روز جهاني درياونوردي: اوضاع منطقه از حيث اقتصادي در حال تغيير است موج - پس از مذاکرات برجام، ايران به عنوان يک قدرت دريايي مسلط در منطقه پذيرفته شده است و همين موضوع فصل تازه اي را در نظام امنيتي منطقه، آغاز ساخته است که مي تواند بر اقتصاد جهاني تاثيرگذار باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، در مراسم روز جهاني دريانوردي با بيان اين مطلب که در بحث منطقه اي نياز به تجديدنظر داريم، اظهار کرد: اوضاع منطقه اي از حيث امنيت، تجارت و توسعه در حال تغيير است و براي توسعه ملي نياز به يک تصميم گيري کلي است.
وي ادامه داد: پس از مذاکرات برجام، ايران به عنوان يک قدرت دريايي مسلط در منطقه پذيرفته شده است و همين موضوع فصل تازه اي را در نظام امنيتي منطقه، آغاز ساخته است که مي تواند بر اقتصاد جهاني تاثيرگذار باشد.
آخوندي به سرمايه گذاري چين براي بازسازي راه ابريشم جديد نيز اشاره داشت و گفت: چين پروژه راه ابريشم را به نحوي پيگيري مي کند که در نهايت آن به آب هاي خليج فارس و عمان دسترسي پيدا کند و عمده ترين شاخه اين راه به ايران ورود پيدا مي کند ضمن آنکه بايد تاکيد کنيم که ميراث تمدن قدتمندي در منطقه توسط ايران بازسازي مي شود که از اهميت بسيار ويژه اي برخوردار مي شود.
اين عضو کابينه يازدهم با اشاره به بازنگري چين در خصوص اين پروژه افزود: همواره چين به عنوان يک قدرت استراتژيک بزرگ، بحث راه ابريشم را مورد بازنگري اقتصادي قرار داده است و در همين راستا با راه اندازي صندوقي براي تامين منابع مالي اين پروژه اقدام کرده است که ايران نيز در اين صندوق، سرمايه گذاري خود را به عمل آورده است.
وي اضافه کرد: از سوي ديگر هند نيز به دنبال ورود به بازارهاي جهاني از طريق ايران است، بندر چابهار به عنوان يک بندر ارتباطي مي تواند هند را به آسياي ميانه متصل کند و اخيرا وزير حمل و نقل هند در ديداري که با رئيس جمهوري داشتند، علاقه خود را به اين مسأله نشان داده اند.
در ادامه آخوندي با بيان اينکه تيزهوشي و عمق نگاه ما به منطقه و داشتن نگاه استراتژيک در موقعيت کنوني از هر چيزي مهمتر است، خاطرنشان کرد: توجه به سواحل مکران تنها يک موضوع محلي نيست، بلکه توسعه اين سواحل مي تواند اتفاقي بزرگ در سطح کل قدرت منطقه اي ما باشد.
آخوندي افزود: اگر بخواهيم در آينده جايگاه مان را در منطقه حفظ کنيم، موظفيم که در اين بازآرايي که در جهان در حال انجام است نقش داشته باشيم، بايد در دريا تاسيسات را تقويت کنيم.
عباس آخوندي در پايان با بيان اينکه سياست ما در چارچوب مقررات فراهم آوردن دسترسي به تاسيسات بندري ما توسط تمامي کشورهاست، گفت: ايران از تمامي کشورها، براي حضور در بنادر خود استقبال مي کند؛ زيرا اين اقدامات مي تواند پنجره اي براي توسعه امنيت در منطقه و ايجاد آرامش براي تمامي کشورهاي همسايه ما باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن