تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813119160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موضع متفاوت انگلیس و فرانسه درباره باقی ماندن اسد در قدرت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: موضع متفاوت انگلیس و فرانسه درباره باقی ماندن اسد در قدرت
نخست وزیر انگلیس که با شبکه تلویزیونی سی بی اس سخن می گفت، تصریح کرد: آنچه آمریکا می گوید و من نیز آن را تائید می کنم، این است که باید در سوریه یک دوره انتقالی ایجاد شود اما آنچه بدیهی می باشد این است که در نهایت بشار اسد نباید در راس قدرت در این کشور باقی بماند.
کد خبر: ۵۳۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ - 30 September 2015


دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد دولت انگلیس قبول میکند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دوره انتقالی این کشور در قدرت باقی بماند اما در نهایت باید قدرت را کنار بگذارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، نخست وزیر انگلیس که با شبکه تلویزیونی سی بی اس سخن می گفت، تصریح کرد: آنچه آمریکا می گوید و من نیز آن را تائید می کنم، این است که باید در سوریه یک دوره انتقالی ایجاد شود اما آنچه بدیهی می باشد این است که در نهایت بشار اسد نباید در راس قدرت در این کشور باقی بماند.

دیوید کامرون خاطر نشان کرد: تا زمانی که فردی مثل اسد اداره امور سوریه را در دست دارد، شکست دادن داعش امکان پذیر نیست. در واقع اسد خود یکی از افسران جذب نیروی داعش است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه درباره مناقشه سوریه گفتگو کردند. به گفته مسئولان آمریکایی گفتگوهای ولادیمیر پوتین و باراک اوباما درباره سوریه سازنده بوده و سران دو کشور ابراز تمایل کرده اند راههای مناسبی برای رسیدگی به مسایل سوریه پیدا کنند.

ولادیمیر پوتین متحد بشار اسد در تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد پیشنهاد کرد برای مبارزه با گروه افراط گرای داعش یک ائتلاف ضدتروریست گسترده تشکیل شود که قادر باشد افراط گرایان داعش را ریشه کن کند.

رئیس جمهور آمریکا نیز در سخنرانی خود اعلام کرد واشنگتن آماده است با تمام کشورها از جمله روسیه و ایران که متحدان مسلم دولت سوریه هستند، همکاری کند به امید این که بتواند به مناقشه مسلحانه ای که در چهار سال و نیم گذشته این کشور را ویران کرده و بیش از دویست و چهل هزار کشته بر جا گذاشته است، پایان دهد.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: مشکلی که فعلا وجود دارد این است که روسیه و ایران نمی توانند سوریه را بدون بشار اسد تصور کنند. ما باید آنها را متقاعد سازیم که ایجاد سوریه جدید با یک رهبر جدید الزاما منافع آنها را به خطر نخواهد انداخت و به نابودی داعش کمک خواهد کرد.


فابيوس: باقي ماندن دائمي بشار اسد در قدرت را غير قابل تصور دانست

وزیر امور خارجه فرانسه باقی ماندن دائمی بشار اسد در قدرت را برای آینده سوریه غیر قابل تصور دانست. لوران فابیوس در ادامه نشست خبری خود در نیویورک به پرسش یکی از خبرنگاران انگلیسی زبان پاسخ داد.

خبرنگار پرسید: من دو پرسش دارم. پرسش نخست این است که آیا به اعتقاد شما بحران پناهجویان باعث جزم شدن بیشتر عزم برای ایجاد یک منطقه امن در ترکیه خواهد شد؟ پرسش دوم هم این است که نظر شما درباره پیشنهاد روسیه چیست؟ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به صراحت و روشنی گفت که وقتی با داعش می جنگید نمی توانید بشار اسد را از سمت خود به عنوان فرمانده کل برکنار کنید؟ آیا شما با این موضع گیری موافق هستید؟ این موضوع تا چه زمانی می تواند ادامه پیدا کند؟

وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به این پرسش گفت: من باز هم همان حرف هایی را که به زبان فرانسه زده ام تکرار می کنم. تنها مشکل این است که من این حرف ها را به زبان فرانسه گفته بودم. کنفرانس خبری من درباره همین چیزی بود که شما گفتید. اگر بخواهم خلاصه بگویم تا جایی که مسئله به آوارگان مربوط می شود، آیا ما می خواهیم جابجایی آوارگان را متوقف کنیم ؟ در پاسخ باید بگوئیم که بسیاری از آوارگان به علت وجود بشار اسد، سوریه را ترک می کنند و این آوارگان سوریه را به علت داعش هم ترک می کنند. پس ما باید راه حلی برای بشار اسد پیدا کنیم که ما نامش را گذار به سمت ترک قدرت، می گذاریم و راه حل دیگر هم نبرد با داعش است.

وی افزود: همچنین این احتمال وجود دارد که در داخل سوریه یک یا دو یا سه منطقه ایمن یا امن باشند تا این مناطق بتوانند پذیرای مردم سوریه باشند بدون آنکه مردم سوریه مجبور باشند از کشورشان بیرون بروند البته ما با کشورهای مختلف روی این ایده کار می کنیم اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن