تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814674919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توليد ۶ شناور براي نخستين بار در کشور از سوي شرکت‌هاي ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۵ق.ظ)
توليد ۶ شناور براي نخستين بار در کشور از سوي شرکت‌هاي ايراني موج - مدير عامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران با اشاره به دريافت مجوز خريد و ساخت ۸ شناور يدک کش اظهار کرد: قرار است ۲ شناور خريداري و ۶ شناور براي نخستين بار در کشور از سوي شرکت‌هاي ايراني توليد شود.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدپيروز موسوي، مدير عامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران، با اشاره به توسعه روز افزون پروژه‌هاي صنعت نفت؛ به‌ ويژه در بخش پارس جنوبي و تأکيدات وزير نفت مبني بر افزايش توليد نفت و گاز ايران به عنوان اولويت اصلي صنعت نفت گفت: شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران نيز در سال‌هاي گذشته همواره با به‌کارگيري تمهيدات مناسب با افزايش توليد کشور، ارتقاي ظرفيت خود را در برنامه داشته است.
موسوي با بيان اين‌که در حال حاضر توان عملياتي ظرفيت صادرات نفت خام در اين شرکت بيش از ۶ ميليون بشکه در روز است، افزود: وزارت نفت اهداف بسيار مهم و بزرگي دارد؛ از اين‌رو کارکنان پايانه‌هاي نفتي ايران به عنوان آخرين حلقه از زنجيره توسعه ارزش نفت بايد با آمادگي کامل به اين منظور حرکت و تلاش مضاعف کنند.
وي با اشاره به اين‌که مديريت مهندسي فرآيند پر و خالي شدن مخازن ذخيره‌سازي در چابکي اين شرکت براي انجام صادرات نفت خام اثرگذار است و بايد به طور مرتب اين فرآيند مورد پايش فني و عملياتي قرار گيرد، اظهار کرد: از تمامي فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي موجود براي بهينه‌سازي عملياتي بايد بهره‌برداري کنيم؛ در حال حاضر با توجه به افزايش ظرفيت ذخيره‌سازي نفت خام در جزيره خارک اين امکان به صورت عملياتي فراهم شده است.
مديرعامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران به تقويت بخش ذخيره‌سازي براي انجام مطلوب برنامه‌هاي عملياتي اشاره و تصريح کرد: بر اين اساس، پارسال ۴ مخزن هر يک با ظرفيت يک‌ميليون بشکه به مجموع مخازن اين شرکت در جزيره خارک افزوده شد که به اين ترتيب ظرفيت ذخيره‌سازي اين شرکت، ۴ ميليون بشکه افزايش يافت.
موسوي يادآور شد: با افزودن اين مخازن، در حال حاضر ظرفيت ذخيره‌سازي شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران به ۲۸ ميليون بشکه رسيده است؛ ضمن اين‌که افزايش ظرفيت ذخيره‌سازي ۴ ميليون بشکه ميعانات گازي در پارس جنوبي از ديگر برنامه‌هاي شرکت است که هم اکنون مخازن آن در حال ساخت است.
وي با اشاره به توسعه منطقه جاسک با توجه به تأکيدات دولت يازدهم و وزير نفت گفت: در اين منطقه علاوه بر ساخت يک خط لوله به منظور انتقال نفت خام مناطق نفت‌خيز جنوب ايران به جاسک، چند مخزن ذخيره‌سازي نيز ساخته و عمليات صادرات نفت خام از اين منطقه نيز انجام مي‌شود.
مدير عامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران افزود: پس از تکميل پروژه جاسک، اين شرکت به عنوان بهره‌بردار مخازن فعاليت خود را آغاز خواهد کرد و به اين ترتيب يک پايانه نفتي ديگر به پايانه‌هاي کشور افزوده خواهد شد؛ همچنين قرار است با مشارکت بخش خصوصي، تأسيسات پالايشگاهي نفت و پتروشيمي نيز در منطقه جاسک ساخته شود.
موسوي با اشاره به تقسيم کار در منطقه جاسک با توجه به تأکيدات وزير نفت اظهار کرد: برنامه‌هاي اوليه در دستور کار قرار گرفته است و بر اساس دستور رئيس‌جمهوري اين پروژه تا پايان دولت يازدهم يعني دو سال آينده بايد به بهره‌برداري برسد.
وي با بيان اين‌که شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران مجوز خريد و ساخت ۸ شناور را به منظور توسعه فعاليت‌هاي اين شرکت در سال‌هاي آتي دريافت کرده است، گفت: قرار است ۲ شناور خريداري و ۶ شناور براي نخستين بار در کشور از سوي شرکت‌هاي ايراني توليد شود؛ اين شناورها مي‌توانند با دور ۳۶۰ درجه عمليات جداسازي نفت‌کش‌هاي غول‌پيکر را انجام دهند.
موسوي با اشاره به اين‌که با راه‌اندازي فاز ۱۲ پارس جنوبي، مدتي است که صادرات ميعانات گاز اين فاز در حال انجام است، تصريح کرد: همچنين به تازگي براي نخستين بار صادرات ميعانات گازي فاز ۱۵ و ۱۶ وارد مدار شد؛ يادآور مي‌شود، با توسعه ديگر فازها، شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران آمادگي لازم براي افزايش صادرات را نيز دارد.
شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران به عنوان آخرين حلقه زنجيره نفت و گاز کشور به شمار مي‌رود که در خارک، عسلويه، ماهشهر و شمال (پايانه شمال) فعاليت مي‌کند و مأموريت اصلي اين شرکت دريافت، ذخيره‌سازي، کنترل کمي و کيفي و در نهايت صادرات نفت خام، ميعانات گازي و فرآورده‌هاي نفتي است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن