تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815971250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ولایتی: فاجعه منا ظن‌برانگیز است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ولایتی: فاجعه منا ظن‌برانگیز است
ولایتی گفت: مسئولین عربستان باید به وظایف خود در قبال حجاج خانه خدا عمل کنند در غیر این صورت سازمان همکاری‌های اسلامی و کشورهای اسلامی باید در این زمینه اقدامی انجام دهند.
ایسنا:  پس از دیدار پتروویچ رشتنیکوف مدیر موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هر دو در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفتند.

ولایتی در رابطه با فاجعه منا گفت: من به جهان اسلام و همه مسلمانان و به خانواده‌هایی که در این مصیبت عزیزانشان را از دست دادند تسلیت گفته و برای آنها صبر جزیل از خداوند می‌خواهم.


وی ادامه داد: عربستان سعودی در قبال این حادثه مسئول بوده و فرافکنی در این زمینه چیزی از بار آنها کم نمی‌کند. آنها خودشان را خادمین حرمین می‌دانند و باید به وظیفه خود عمل کنند.


ولایتی گفت: طی سال‌های گذشته نیز شاهد کم‌کاری‌هایی بودیم و آتش‌سوزی‌هایی که رخ داده بود باعث از دست دان جان حجاج شد ولی امسال اوج این حوادث ناگوار بود و حاکی از آن است که دولت عربستان به وظایف خود آن طور که لازم است عمل نمی‌کند و قدرت لازم برای حفظ امنیت و انضباط حجاج را انجام نمی‌دهد.


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع از سازمان‌ همکاری‌های اسلامی و مدیرکل آن خواست تا طی فراخوانی با کشورهای اسلامی چاره‌ای در رابطه با مسأله بیاندیشند.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه زائران خانه خدا میهمانان خدا هستند باید در نهایت عزت از آنها پذیرایی شود و اگر عربستان نمی‌تواند به وظایف خود در زمینه حراست از حجاج عمل کند کشورهای اسلامی باید به وظیفه خود در این زمینه اقدام کنند.


ولایتی همچنین در رابطه با لزوم همکاری‌های عربستان با کشورمان در زمینه مفقودان و زخمی‌ها، گفت: عربستان سعودی باید با مسئولان کشورمان، سفارت ایران در عربستان و در صورت لزوم با مسئولان اعزامی از سوی کشورمان در جهت شناسایی مفقودین همکاری کند.


همچنین وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر همکاری ایران و عربستان جهت شناسایی مفقودین به ویژه مفقودانی که از بین سیاستمداران ایران بودند و همچنین احتمال وجود داشتن توطئه در این زمینه و همچنین شایعاتی مبنی بر همکاری عربستان و رژیم صهیونیستی در زمینه‌های مختلف،‌ گفت: همکاری بین حکومت سعودی و رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف چیزی نیست که بتوان آن را مخفی کرد.


وی در رابطه با مفقود شدن تعدادی از سیاستمداران‌مان در فاجعه منا نیز گفت: در این رابطه من اطلاعی ندارم ولی این حادثه و آنچه در آن رخ داده است ظن‌برانگیز است. برخی افراد رده بالای ما در این حادثه مفقود یا کشته شدند و عربستان باید جهت پیگیری این موضوع و اقدامات مربوط به آن اقدامات لازم را انجام دهد.


به گزارش ایسنا، رشتنیکوف نیز در جمع خبرنگاران در رابطه با دیدار خود با ولایتی، تأکید کرد: ایران و روسیه به سطح جدیدی از همکاری‌ها وارد خواهند شد و ما آینده روشنی را برای روابط دو کشور پیش‌بینی می‌کنیم.


ولایتی نیز در رابطه با دیدار خود با همتای روسی‌اش به برگزاری اجلاس سلسله‌ای و مشترک بین ایران و روسیه خبر داد و گفت: اجلاس‌های آتی بین مسئولان مرکز تحقیقات ایران و موسسه تحقیقاتی روسیه در شهرهای مختلف روسیه و ایران برگزار خواهد شد.


وی گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران و روسیه در قبال مسائل سوریه، عراق و یمن بسیار به هم نزدیک است و هر دو کشور بر این باورند که باید با تروریسم و افراطی‌گری مقابله کرد.





تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن