تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804660188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخذ جريمه 10 برابري از واردکنندگان کالاهاي بي کيفيت/ رتبه اول مصرف لوازم آرايش در خاورميانه متعلق به ايران است نه عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۷ق.ظ)
مدير کل مبارزه با کالاهاي هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با موج: اخذ جريمه 10 برابري از واردکنندگان کالاهاي بي کيفيت/ رتبه اول مصرف لوازم آرايش در خاورميانه متعلق به ايران است نه عربستان موج - چنانچه لوازم آرايش بي کيفيت وارد کشور شود؛وارد ليست کالاهاي ممنوعه شده و پرونده بدون اين که به تعزيرات سپرده شود مستقيما به دادگاه انقلاب مي رود و تا 10 برابر قيمت اجناس هم جريمه مي شوند.
عباس نخعي مدير کل مبارزه با کالاهاي هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفتگو با موج به اعلام آمار کشفيات لوازم آرايش در سه ماه ابتدايي سال جاري پرداخت و گفت: سال گذشته 92 ميليارد تومان کشفيات قاچاق لوازم آرايش داشتيم. براساس آمار نيروي انتظامي طي 5 ماه گذشته در سطح عرضه 291 هزار و 141قلم کالاي آرايشي به ارزش 2 ميليارد تومان کشف شده است.وزارت بهداشت نيز حدود 290 هزار و 728 قلم به ارزش 16 ميليارد تومان کشف و ضبط کرده اند.متاسفانه درصد قاچاق لوازم آرايشي بسيار بالاست. در بخش شوينده ها به دليل توليدات خوب داخلي ميزان قاچاق بسيار پايين و تقريبا زير 10 درصداست.
وي با بيان اين که لوازم آرايش مانند پوشاک بيشتر از طريق چمداني وارد کشور مي شود؛تصريح کرد:مهم ترين دليل قاچاق به افزايش تقاضا بر مي گردد. متاسفانه مردم ما بيشتر به دنبال لوازم آرايشي ارزان قيمت و نيز تنوع هستند.اما موضوع اين جاست که اين نوع لوازم آرايش، بهداشتي و استاندارد نيستند و موارد بسياري را شاهد بوده ايم که استفاده از لوازم آرايش ارزان قيمت به سلامت و زيبايي افراد آسيب رسانده است.
وي افزود:کساني که با استفاده از لوازم آرايش بي کيفيت دچار مشکل شده و زيبايي خود را ازدست داده اند حاضرند هزينه بسياري انجام دهند تا دوباره زيبايي خود را به دست آورند.پس به جاي اين که با خريد کالاي ارزان قيمت مبالغ بسياري صرف هزينه درمان شود؛بهتر است هنگام خريد، دقت بيشتري به خرج داده و با صرف هزينه بيشتر سلامت خود را به خطر نياندازند.

توليد لوازم آرايش مخصوص ايراني ها

وي ادامه داد:البته در اين حوزه گرانفروشي هم داريم و کالاهاي درجه دو و درجه سه را به عنوان کالاي درجه يک و با قيمت بالا به فروش مي رسانند.دربخش عطر و ادکلن هم به لحاظ قيمت وهم قاچاق کالاي تقلبي وضعيت بسيار اسفباري داريم.
به گفته نخعي بيشترين قاچاق لوازم آرايشي از چين ،تايلند،کشورهاي جنوب شرقي آسياي و بخشي از آن هم ترکيه انجام مي شود. به نظرمي رسد بخشي از اين محصولات با هدف صادرات به ايران توليد مي شود. اين کشورها حتي حاضر نيستند برخي از اين اقلام را بين هموطنان خود توزيع کنند.
رواج استفاده از لوازم آرايش بين آقايان
وي با تاکيد بر اين که ميزان مصرف لوازم آرايش در کشور ما بسيار بالاست ؛تصريح کرد:هر چند گفته مي شود عربستان رتبه اول مصرف لوازم آرايش در خاورميانه را دارد اما در واقع بخش عمده اي از محصولات عربستان توسط ايراني ها خريداري مي شود پس مي توان گفت رتبه اول استفاده از لوازم آرايش متعلق به ايراني هاست. سرانه مصرف بالا سن مصرف پايين دليل اين امر است. اخيرا نيز استفاده از لوازم آرايشي به شدت در ميان آقايان رواج پيدا کرده است.

جريمه 10 برابري براي واردات کالاهاي بي کيفيت

نخعي با بيان اين که براي حل اين معضل ابتدا بايد فرهنگ سازي کرد ؛گفت:بايد رسانه ها اطلاع رساني کرده و خريداران را تشويق کنند تا به جاي خريد چندين قلم لوازم آرايش ارزان قيمت، يک قلم کالاي گران تر اما با کيفيت بيشتر واز فروشگاه هاي معتبر تهيه کنند.
وي در پاسخ به اين که ستاد مبارزه با قاچاق کالا در اين خصوص چه اقدام هايي انجام داده است؛گفت:دراين خصوص آئين نامه اي آماده کرده ايم که بر اساس آن، چنانچه لوازم آرايش بي کيفيت وارد کشور شود؛ وارد ليست کالاهاي ممنوعه شده و پرونده بدون اين که به تعزيرات سپرده شود مستقيما به دادگاه انقلاب مي رود و تا 10 برابر قيمت اجناس هم جريمه مي شوند.علاوه بر اين تمام واردکنندگاني که لوازم آرايشي وارد مي کنند بايد در وزارت بهداشت خود را ثبت کنند .اين کار باعث تسهيل امر واردات نيز مي شود.
مدير کل مبارزه با کالاهاي هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکيد بر اين که حساسيت ويژه اي براي قاچاق کالاهاي لوازم آرايشي در مجموعه گمرک و نيروي انتظامي و نيز ستاد مبارازه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد؛تصريح کرد:مردم به راحتي نمي توانند جنس اصل از تقلبي را تشخيص دهند..بنابراين خريد از فروشگاه هاي شناسنامه دار و در خواست فاکتور خريد مي تواند امنيت خريد را بالا ببرد.اما فروشندگان بساط فروشي هاي کنار خيابان و مغازه هايي که همه نوع لوازم آرايش را 5 هزار تومان مي فروشند قطعا و بدون ترديد کالاي بي کيفيت و غير بهداشتي تحويل مشتر خواهند داد.

فقط لوازم آرايشي داراي برچسب سلامت وزارت بهداشت مورد تاييدند

وي با اشاره به اين که تمام لوازم آرايشي و دارويي برچسب سلامت دارند؛گفت: برچسب شبنم و بارکد هايي که روي لوازم آرايشي وجود دارد مورد نظر ما نيست. آن چيزي که از نظر ما و وزارت بهداشت تاييد مي شود برچسب سلامت وزارت بهداشت است.در غير اين صورت بايد از فروشنده بخواهيد که برايتان فاکتور صادر کند.فروش کالاي تقبلي تخلف صنفي است و ممکن است تا تعطيلي واحد صنفي نيز پيش رود.
نخعي با اشاره به رهگيري کالاها از طريق SMSگفت:اين کار اکنون در مجموعه وزارت بهداشت براي کالاهاي دارويي انجام مي شود و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نظر دارد آن را به لوازم آرايشي نيزتعميم دهد.
وي از نصب شناسه بر روي کالاهاي وارداتي خبر داد و افزود: با اجراي اين طرح تمام کالاهاي وارداتي داراي شماره شناسه و سريال خواهند شد و با شماره سريال مشخص در کشور ثبت مي شوند. علاوه بر اين يک کد دو بعدي رهگيري نيز براي آن ها تعريف مي شود که به راحتي قابل پيگيري خواهند بود. اين موضوع با طرح شبنم تفاوت دارد و اکنون در مورد برخي کالاهاي دارويي اجرا مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن