تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798348977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش جان‌باختگان فاجعه منا به بيش از 4هزارنفر |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: افزايش جان‌باختگان فاجعه منا به بيش از 4هزارنفر
کد خبر: ۵۳۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶ - 29 September 2015


انتقال پيکر جان باختگان فاجعه منا ازامروز آغاز مي‌شود.

به گزارش خراسان، رئيس سازمان حج و زيارت از افزايش آمار جان‌باختگان به بيش از 4 هزار نفر خبردادو با اشاره به افزايش آمار جان باختگان ساير کشورها تصريح کرد: قبل از آمار کنوني 1200 جسد در بزرگترين سردخانه مکه وجود داشت اما با ورود تريلي هاي حامل اجساد که 3 هزار جسد در آن وجود دارد به نظر مي رسد آمار جان باختگان اين حادثه فقط در اين سردخانه به بيش از 4 هزار نفر برسد.

اوحدي افزود: آمار رسانه هاي عربستان در خصوص جان باختگان صحت ندارد و عمق فاجعه گستر ده تر از آن است که مشاهده مي کنيد. به گزارش فارس، اوحدي در خصوص بررسي تعداد تريلي هاي حامل اجساد گفت: از 21 تريلي حامل اجساد تاکنون 2 تريلي بازديد شده است و آمار جان باختگان از 169 نفر به 228 نفر رسيده است.

وي تصريح کرد: کار تشريفات قانوني ارسال اجساد در حال انجام است و به دليل وجود تعداد زياد اجساد کار به سختي پيش مي رود. تسنيم هم به نقل از اوحدي يادآور شد: در هر تريلي حدود 350 جسد وجود دارد.

همچنين معاون سازمان حج و زيارت از انتقال پيکر جان‌باختگان حادثه منا به کشوراز امروزخبر داد و گفت: گروه هاي جست‌وجو همچنان در تلاش هستند تا بتوانند زائران را شناسايي کنند.به گزارش مهر، حميد محمدي افزود: سازمان حج و زيارت تمام تلاش خود را مي کند که هر چه سريع‌تر پيکر جان باختگان فاجعه منا به کشور بازگردد. در اين شرايط تعداد مجروحان ۳۰ نفر است که ۱۲ نفر از مجروحان ترخيص شده نيز روز گذشته به ايران بازگشتند و مفقودان ۲4۶ نفر و تعداد جان باختگان228 نفر است.

امروز انتقال 130 پيکر

 در اين زمينه به گزارش ايسنا، حسن قشقاوي معاون کنسولي وزير امورخارجه نيزگفت: تشريفات انتقال 130 نفر از جان باختگان حادثه منا به داخل کشور صورت گرفته است و پيکر 130 نفر از جان باختگان منا از ظهر سه‌شنبه به کشور منتقل مي‌شود.

استقبال رسمي در فرودگاه مهرآباد

رييس جمهور و مقامات کشوري و لشکري در فرودگاه مهرآباد از پيکر جان باختگان حادثه منا استقبال مي‌کنند.به گزارش ايسنا، حسين هاشمي استاندار تهران گفت: پيکرهاي جان باختگان حادثه منا پس از ورود به فرودگاه مهرآباد بر اساس استان هايشان از جمله تهران تفکيک و به محل سکونت خود انتقال داده خواهد شد.

وي افزود:‌ در تهران دو محل مصلاي تهران و ميدان امام حسين (ع) براي تشييع جان باختگان حادثه منا در نظر گرفته شده است. اگر تعداد کم باشد در ميدان امام حسين (ع) و اگر زياد باشد در مصلاي تهران تشييع پيش‌بيني شده است. در همين زمينه دبير شوراي اطلاع‌رساني استان تهران با بيان اينکه پيکر جان‌باختگان حادثه منا بلافاصله از تهران به شهرستان‌ها منتقل مي‌شود، گفت: قوه قضاييه نيابت انجام مراحل قانوني را به پزشکي قانوني و دادستان شهرستان‌ها داده است. به گزارش ميزان پيام برازجاني ادامه داد: در مواردي که شهر محل سکونت فرد جان باخته پرواز مستقيم از مکه و مدينه داشته باشد، اجساد به تهران نمي‌آيد و به طور مستقيم به فرودگاه همان شهر منتقل خواهد شد. بنابراين خانواده‌هاي جان‌باختگان نبايد براي دريافت پيکر زائر خود به تهران مراجعه کنند.

وزير کشور: آمار کشته شده‌ها بيشتر است

وزير کشور با اشاره به شايعه‌ نقش دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي در فاجعه منا گفت: اين اخبار جزو اخباري است که در فضاي مجازي منتشر شده و براي طرح‌ ديدگاه‌هاي شخصي و ايجاد نگراني در جامعه است.

 عبدالرضا رحماني فضلي روز گذشته در نشست خبري افزود: رئيس جمهور از اولين لحظات اين فاجعه دستورات لازم را صادر کردو برنامه ريزي کاملي براي تشييع جنازه و سهولت انتقال زائران انجام شده است.وزير کشور افزود:‌ بر اساس اطلاعي که به ما رسيده تعداد فوتي‌ها در مکه بيش از آن چيزي است که اعلام شده است. ما اکنون منتظر اعلام آمار جديد فوتي‌هاي مراسم منا هستيم که البته اين آمار مربوط به کل زائران است نه فقط زائران ايراني.

رحماني فضلي در ادامه با بيان اين که برخي از کشورها با عربستان به توافق رسيدند که اجساد خود را در مکه دفن کنند افزود: ما اعلام کرده‌ايم که تمام پيگيري‌هاي لازم را براي انتقال همه جان باختگان، مجروحان، مفقودان و زائران انجام مي‌دهيم و عربستان هم مسئول است که همکاري لازم را با ما داشته باشد. در همين راستا اميرعبداللهيان معاون وزير خارجه نيز با بيان اين‌که مقام‌هاي عربستان تلاش مي‌کنند کشته‌شدگان به صورت دسته جمعي دفن شوند افزود: ما با اين اقدام آن‌ها به شدت مخالفيم و هيچ مجوزي به عربستان نمي‌دهيم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن