تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820773831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌برداری از برخی اماکن تاریخی شهرکرد به شهرداری واگذار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: بهره‌برداری از برخی اماکن تاریخی شهرکرد به شهرداری واگذار می‌شود استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: احیاء، مرمت، حفاظت و بهره‌برداری از برخی اماکن تاریخی مرکز استان، به شهرداری شهرکرد واگذار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، خدابخش مرادي در انجمن ميراث فرهنگي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، بايد نسبت به شناسايي اماكن تاريخي قابل واگذاري به شهرداري شهركرد در كوتاه‌ترين زمان ممكن اقدامات لازم را انجام دهد. وي تأكيد كرد: سپردن اختيار احياء، مرمت، حفاظت و بهره‌برداري از برخي اماكن تاريخي مركز چهارمحال و بختياري، به شهرداري شهركرد، بايد براساس ضوابط و معيارهاي قانوني ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صورت گيرد. مرادي افزود: تدوين برنامه‌اي خاص براي مديريت فضاهاي حريم بناهاي تاريخي چهارمحال و بختياري بايد در دستور كار اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قرار داده شود. وي تصريح كرد: چهارمحال و بختياري، توانايي‌ها و استعدادهاي فراواني در زمينه توسعه زيرساخت‌هاي مربوط به اكوتوريسم، توريسم فرهنگي، توريسم تاريخي و توريسم مذهبي دارد. معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: فلسفه وجودي انجمن‎هاي ميراث فرهنگي، مشاركت بين بخشي، با هدف حفاظت از آثار تاريخي است. وي اضافه كرد: اكنون افزون‌بر دو هزار تشكيل مردم نهاد در چهارمحال و بختياري فعالند كه از اين تعداد، ۶۰۰ تشكل در بخش‌هاي مختلف حفاظت از منابع طبيعي، محيط زيست و غيره فعاليت دارند. مرادي عنوان داشت: اين در حاليست كه هنوزف هيچ تشكل مردم نهادي در حوزه حفاظت از ميراث فرهنگي در چهارمحال و بختياري فعال نشده است. وي اظهار كرد: در حفاظت از ميراث فرهنگي، استفاده از توان بالاي نيروهاي مردمي اهميت ويژه‌اي دارد.  

کلید واژه ها: استان چهارمحال و بختیاری -




سه شنبه 7 مهر 1394 - 09:52:09





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن