تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816217812
در دام کاسبان جنگ طلبی و صلح طلبی مطلق نیفتیم
واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: - شهردار تهران گفت: این یک مغالطه تمام عیار است که با استناد به رحمانی بودن دین اسلام، صلح طلبی مطلق را ترویج دهیم و عافیت طلبی را به موقعیت هایی که خداوند به صراحت از علما پیمان گرفته است در مقابل ظلم ظالم به مظلوم ساکت ننشینید، تعمیم بدهیم.تحقق عدالت یعنی نفی ظلم محمدباقر قالیباف در سخنرانی خود در مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه مفهوم عدالت در جریان تشیع یک مفهوم بنیادین و کلیدی است، اظهار داشت: همه جوامع در طول تاریخ به نوعی با مسئله عدالت به عنوان مهم ترین و محوری ترین مسئله برای حفظ و انسجام بخشیدن به جامعه خویش مواجه بوده اند، بر همین اساس، می توان تحقق عدالت را محور و پایه شکل گیری حیات طیبه انسان در جامعه دانست. وی گفت: مسئله عدالت در ذات خود، امری فطری و پیشادینی است. تحقق عدالت یعنی نفی ظلم؛ چه به نفس خود و چه به دیگری، و از سوی دیگر نفی پذیرش ظلم. ظلم در واقع مولود جهالت و طاغوت است. طاغوت ثمره جهالت است. جهالت یا منجر به تجری فرد نسبت به خداوند و نظم جهان می شود که این عین ظلم به نفس است و یا منجر به سوءتفاهم از دین و در نتیجه آن تحجر می شود. این دو یعنی ظلم به نفس و تحجر هر دو زمینه ساز غلبه طاغوت بر جامعه هستند. 2شکل طاغوت قالیباف در ادامه با بیان اینکه طاغوت یعنی طغیان در برابر اراده و مشیت الهی گفت که طاغوت به 2شکل در جامعه محقق می شود؛ گاهی فرد یا جریانی از میان یک جامعه برخاسته و اراده خود را به آن جامعه تحمیل می کند و اراده خود را به جای اراده خداوند می نشاند که در این حالت استبداد در جامعه شکل گرفته و عدالت قربانی استبداد می شود. کما اینکه در یک دوره، مسئله جوامع اسلامی درخصوص عدالت، مسئله استبداد بوده که یک فرد از میان جامعه برمی خاسته و از جهالت و تحجر مردم استفاده می کرده و اینگونه به جای عدالت که مشیت الهی است، ظلم را مستقر می کرده است. اما گاهی نیز، جوامع اسلامی با هجوم بیگانه مواجه می شدند که این هجوم، در بستر جهالت و سستی جامعه، منجر به استعمار جوامع اسلامی می شد. پس طاغوت یا مستکبرین در 2چهره استبداد و استعمار و با بهره برداری از جهالت و سستی مردم عملاً ظلم را در جامعه نهادینه کردند. شهردار تهران ایمان به خداوند و برائت از ولایت طاغوت و شیطان را تنها راه نجات امت اسلامی دانست و افزود: تحقق تمدن اسلامی و داشتن جامعه ای نزدیک به آرمان جامعه مهدوی در گرو ایمان به خدا و کفر به طاغوت است و صراط این هدف، مبارزه و روحیه جهادی و انقلابی است و نکته مهم اینکه این راه موضوعیت دارد و نمی توان از راه دیگری به همین مقصد رسید. نقطه مقابل عافیت طلبی وی گفت: نمی توان با عافیت طلبی و مصالحه با دشمن و با پذیرش ولایت شیطان به مقصد رسید. نمی شود با ارابه سرمایه داری و تکنوکراسی به مقصد متعالی و ساخت تمدن اسلامی رسید. همانطور که تقوا فقط ترسیدن از خدا نیست و نترسیدن از غیرخدا هم هست، انسان مومن هم فقط ایمان به خدا برایش کافی نیست، کفر طاغوت هم لازم دارد و این ویژگی مومن، بدل و جایگزین ندارد. روح مبارزه و قیام در اسلام نهفته است و اسلام انقلابی نقطه مقابل اسلام عافیت طلب است. قالیباف ادامه داد: ایمان به غیب و معاد، اقامه نماز و انفاق و به تعبیر رهبری عقلانیت، عدالت و معنویت و حفظ روحیه جهادی، خستگی ناپذیری، ایمان به سنن الهی، ایمان به نصرت الهی و عدالت خداوند، ایمان به راه راست و تبعیت از ولی امر و پرهیز از ابتلا به دنیاگرایی و طلب علو همگی از ویژگی های روحیه جهادی است. شهردار پایتخت با بیان اینکه روح مبارزه و جهاد با شجاعت صرف، که مستمسک گروه های تکفیری است، تفاوت دارد، گفت: قطعا عقلانیت هم در روح مبارزه جریان دارد؛ همانگونه که ما برای ولی فقیه نیز معتقدیم که فقاهت و شجاعت باید با هم در او وجود داشته باشد. اساسا جهاد با بصیرت مطلوبیت دارد؛ همچنان که حضرت علی(ع) فرمودند که من سربازانی می خواهم که «یحملون بَصائِرَهم علی سیوفِهم»؛ یعنی بصیرتشان را بر شمشیرشان حمل کنند، خشم انقلابی خود را در جای خود به کار برند و عطوفت و ترحم و مهربانی را در جای خود تا از سوءاستفاده کاسبان جنگ طلبی مطلق و صلح طلبی مطلق جلوگیری شود و اجازه قرائت تک بعدی و یکسویه مکتب اسلام داده نشود. چو ساکت نشینی... وی در ادامه سخنانش گفت: این یک مغالطه تمام عیار است که با استناد به رحمانی بودن دین اسلام، صلح طلبی مطلق را ترویج دهیم و عافیت طلبی را در موقعیت هایی که خداوند به صراحت از علما پیمان گرفته است که در مقابل ظلم ظالم به مظلوم ساکت ننشینید، تعمیم بدهیم. مگر می شود کشتار وسیع مردم بی دفاع غزه و یمن را دید و شعار صلح طلبی را سر داد. اتفاقا اینجا «چو ساکت نشینی سکوتت خطاست». اینجا سکوت، صلح طلبی نیست، حمایت از خشونت است. قالیباف گفت: متأسفانه برخی افراد حتی وقتی از ظلم در ویتنام یا نسل کشی در بوسنی هم صحبت می شود، ناراحت می شوند. سرانجام این روحیه، حتی مصالحه و سازش با دشمن نیست؛ سرانجامش پذیرش ولایت شیطان است. اینها نمی خواهند هیچ هزینه ای برای سبیل الهی تقبل کنند. درحالی که جهاد و مبارزه، از حیطه نفس تا خانواده، کار، محله، شهر، کشور، منطقه و جهان نیاز به این دارد که هزینه بدَهی و این معامله با خداست: ان الله اشتری... فقط خدا را باید خریدار بدانیم. به چه کس دیگری می خواهیم خودمان را بفروشیم؟ مگر می شود با شیطان معامله کرد و رستگار شد و به بهشت رفت؟ چرا شهید بهشتی می فرمایند که بهشت را به بها می دهند نه بهانه. مگر می شود با شیطان بازی برد، برد کرد؟ یعنی نه تو هزینه بدهی و نه او و هر دو برنده شوید؟! مگر می شود با عافیت طلبی به مقصد سعادت رسید؟ شهردار تهران افزود: از صدر اسلام تا کنون همواره اسلام ناب و حقیقی با جهاد و مبارزه با ظلم و طاغوت همراه بوده و البته اشکال مبارزه متفاوت است. همه مبارزه لزوماً قتال نیست؛ گاهی بنا به اقتضا، شکل مبارزه فرق می کند. همانگونه که دشمن فقط پشت خاکریز و در صحنه جنگ فیزیکی نیست، جهاد هم فقط جنگ نظامی نیست؛ مجاهدت را همه جانبه باید دید. امروز رفع رنج اقتصادی مردم هم مجاهدت می خواهد. تلاش برای معیشت مردم هم با روحیه مبارزه به ثمر می نشیند. یادمان باشد که از صدر اسلام تاکنون و تا تحقق آرمان تمدن اسلامی جهاد ادامه دارد؛ از غزوات پیامبر اکرم(ص) تا صلح حدیبیه، از صلح حسن ابن علی(ع) تا قیام عاشورا و از دفاع مقدس تا برجام. همه این مجاهدت ها با یک نیت و آن هم نفی ظلم و استکبار و برقراری عدالت و گسترش کلمه توحید در جهان انجام شده است. این صلح ها و مذاکره ها به معنای هضم شدن در طاغوت نیست، به معنای پذیرش ولایت شیطان نیست. نرمش قهرمانانه از این جنس است. مگر می شود روح استکبارستیزی را از اسلام گرفت؟ استکبارستیزی از بین نمی رود محمدباقر قالیباف گفت: ساده اندیشی است که فکر کنیم «مرگ بر آمریکا» ربطی به اصل انقلاب ندارد. امام خمینی در سال 1343به چه اتهام و دلیلی تبعید شد؟ اعتراض به کاپیتولاسیون! نباید قلب و ماهیت انقلاب را وارونه جلوه داد. تغییر سیاست در صنعت هسته ای و تصمیم گیری مقطعی در این باره و اساساً کل موضوعاتی که در برجام آمده است، آیا می تواند سیاست راهبردی استکبارستیزی ما را از بین ببرد؟ سطح مسائل مبنایی و راهبردی از مسائل تصمیم گیری اقتضایی و تاکتیکی جداست. شهردار تهران افزود: در سطح تاکتیکی می توان داده ها و ستانده ها را سنجش کرد و نظر داد. اما برخی در این میان هدف شوم دیگری را دنبال می کنند و آن حذف مقوله برائت از طاغوت و شیطان از مکتب اسلام است. قطعا این کار یک خیانت بزرگ است. اینجا همانجاست که رهبری معظم می فرمایند من دیپلمات نیستم، من انقلابی هستم. اینجا همان جایی است که حضرت امام بعد از قطعنامه598 می فرمایند کینه مقدستان را نگه دارید. و اینجا همان جایی است که باید با تئوری رفع تخاصم با کل جهان به معنای حذف برائت از طاغوت مقابله کرد.
سه شنبه ، ۷مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]
صفحات پیشنهادی
ایران هرگز به منظور فزونخواهی و قدرتطلبی وارد عرصه جنگ نشد
نماینده مردم کرمان و راور ایران هرگز به منظور فزونخواهی و قدرتطلبی وارد عرصه جنگ نشد شناسهٔ خبر 2923035 - چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۸ استانها > کرمان کرمان - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی طی پیامی هفته دفاع مقدس را به عموم خانواده های شهیدان جانبازان آزبیانیه جامعه روحانیت مبارز در مورد فاجعه منا: حاکمان نالایق عربستان باید پاسخگوی مسئولیت خود باشند/امت اسلامی
بیانیه جامعه روحانیت مبارز در مورد فاجعه منا حاکمان نالایق عربستان باید پاسخگوی مسئولیت خود باشند امت اسلامی تاوان جنگ طلبیهای آلسعود را میپردازدجامعه روحانیت در مورد حادثه اسفبار جان باختن زائران بیت الله در منا بیانیهای را صادر کرد به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس جامعهامت اسلامی تاوان سنگین جنگ طلبی آل سعود را می پردازد
بیانیه جامعه روحانیت مبارز درباره حادثه منا امت اسلامی تاوان سنگین جنگ طلبی آل سعود را می پردازد شناسهٔ خبر 2924854 - شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴ ۴۳ دین و اندیشه > سایر در بیانیه جامعه روحانیت مبارز آمده است امت اسلامی در این ایام تاوان سنگین جنگ طلبی و زیر پاگذاشتن احکام مسلم اسلموسوی تبریزی: اصلاحطلبی عین اصولگرایی است
موسوی تبریزی اصلاحطلبی عین اصولگرایی است دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه گفت اصلاح طلبی عین اصولگرایی است و اصولگرایی نیز همان گذشتن از خود برای وطن و هموطن است و نه جمع آوری مال از جیب دیگران و خیانت به آنها به گزارش نامه نیوز آیت الله حسین موسوی تبریزی عصر امروز درلاریجانی، ولایتی و ناطق در مسیر اصلاح طلبی؟
این روزها آرایش انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح طلبان با نزدیک شدن هر چه بیشتر به زمان انتخابات های مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه سال جاری التهاب بیشتری پیدا می کند و می توان گفت فضای گروه ها و تشکل های سیاسی به سمت انتخاباتی شدن حرکت می کند به گزارش خطب شکن به نسوء مدیریت و قدرت طلبی آل سعود علت بروز حوادث منا بود
دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۶ رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه اختلافات داخلی و سوء مدیریت و قدرت طلبی از دلایل حوادث مناست گفت دولت عربستان مقصر اصلی این حادثه بوده و باید پاسخگوی عملکرد اشتباه خود در این حوزه باشد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنازائران حج قربانی بی تدبیری و جاه طلبی اعراب وهابی و رژیم آل سعود شدند
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام قاصدی با اشاره به فاجعه منا گفت بهترین انسان های حاضر در بهترین سرزمین الهی که میهمانان خداوند بودند قربانی جاه طلبی ستمگری سهل انگاری بی تفاوتی عده ای جاهل شدند به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استانسرمقاله روزنامه جوان/ از اندیشه اصلاح طلبی تا اصالت قدرت
روزنامه جوان از اندیشه اصلاح طلبی تا اصالت قدرت عنوان یادداشت روز روزنامه جوان به قلم دکتر عبدالله گنجی مدیر مسئول است که می توانید آن را در ادامه بخوانید شاید باور کردنی نباشد که تئوریسین های حلقه کیان که ایدئولوژی ذاتی از سیاست داخلی و خارجی و پایان انقلاب و قطع پیوند اعتصلح پیشاجنگ
سایت خبری تحلیلی اندیشه ها صلح پیشاجنگ از انواع صلح و مفهومی ناظر بر جست وجوی راه های سازش و منع وقوع جنگ از طریق تمرکز بر حق صلح و امنیت انسانی در روابط ملی و بین المللی است سایت خبری تحلیلی اندیشه ها هرساله در سراسر جهان شاهد گرامیداشت روز جهانی صلح در بیست ویکم سپتامبر هستمکان و تمکین اصلاح طلبی کجاست ؟
سایت استان محمد صادق ماندگار کلمات کلیدی ــ مکان اعتباردر فضای سیاسی ــ تمکین اطاعت کردن این مقاله برآن است تا اعتبار سنجی اصلاح طلبی را در فضای سیاسی تا حدودی مشخص کند ودراین راه اگر تابلویی گِل مالی شده است پاک واگر تابلوی نیست تابلو جدیدی نصب کند که درآن تابلو موقع-
گوناگون
پربازدیدترینها