تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815603976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عباسي: آقايان به جاي جهت‌دار حرف زدن كمي بابت كارهاي انجام شده انصاف داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۵۷ب.ظ)
از نتيجه‌گيري اوليويرا راضي نيستم عباسي: آقايان به جاي جهت‌دار حرف زدن كمي بابت كارهاي انجام شده انصاف داشته باشند موج - گروه ورزش:
به گزارش خبرگزاري موج، با باخت تراكتور مقابل پرسپوليس و رفتن تيم‌ها به تعطيلات، سفر توني به كشورش براي استراحت با حرف و حديث‌هاي زيادي همراه بود. جايي كه يكسري حرف از برگشت او به ميان آورده و بعضي از عدم بازگشت و خداحافظي او در فرودگاه صحبت كردند. حتي در اين بين هر روز شاهد شنيدن نام گزينه‌هايي همچون قلعه‌نويي، فرهاد كاظمي و جديدا مربي سابق تيم‌ملي افشين قطبي هستيم. به همين خاطر اين مساله بهانه اي شد تا گپ و گفتي با شخص اول صندلي مديريت تراكتور يعني سعيد عباسي داشته باشيم تا از زبان او پاسخي براي اين همه سوال پيدا كنيم.
از شرايط تراكتور بعد باخت برابر پرسپوليس و حاشيه‌هاي اين روزهاي تبريز شروع كنيم...
همان طور كه گفتيد شرايط از نظر نتيجه، گيري ايده آل نبوده و با توجه به پتانسيل اول فصل كه ما از اوليويرا قهرماني مي‌خواستيم و تيم به همين خاطر بسته شد، راضي نيستيم. ابتداي فصل آقاي توني گفت اگر از من قهرماني مي‌خواهيد بايد تمام نفرات زير نظر من تعيين شود و براساس همين مساله پيش رفتيم و تا الان به جز يك مورد كه مربوط به محمدرضا اخباري است و قبل از حضور ايشان جذب شد بقيه از جمله بازيكنان قديمي و سربازها تحت نظر توني بودند و با هماهنگي ايشان جذب شدند و كاملا زير نظر بودند. به همين خاطر واقعا نمي‌دانم مشكل از كجا بوده كه تاكنون نتيجه لازم را نگرفتند.
اما ايشان مدام و بعد از هر ناكامي در لفافه غير از اين را مطرح مي‌كند؟
مثلا چه مي‌گويند؟
اينكه اين بازيكنان مدنظر در ليست من نبودند، سر من را كلاه گذاشتند و از اين مباحث كه همه بر مي‌گردد به بازيكنان جذب شده كه به نوعي مي‌گويد تحت نظر او و طبق ليستش جذب نشده اند...
به هرحال از ابتدا هم معمول بوده وقتي به سمت خوب پيش مي‌روي همه متولي آن هستند و وقتي شرايط باب ميل نباشد هيچ‌كس گردن نمي‌گيرد و يك عده به دنبال مقصر مي‌گردند. بحث ما در تراكتور اصلا همتراز مربيگري نيست و كار باشگاهداري بزرگ‌تر از اين حرف‌ها بوده و هيچ ارتباطي بين اين دو وجود ندارد. به همين خاطر چون ما بايد به مباحث كلان باشگاه فكر كنيم ليستي را به ما دادند كه در هر پست 3، 4 گزينه وجود داشت. ما كه نمي‌توانستيم هركسي را بياوريم و سوپرماركت كه نبود بخواهيم گزينه‌ها را جدا كنيم. يكي مثل حدادي فر عرق به ذوب‌آهن داشت و جدا نمي‌شد، كاوه رضايي نمي‌آمد و ميلاد محمدي هم كه باشگاه اجازه نداد. همه تيم‌ها مي‌خواهند تيم‌ملي را در اختيار داشته باشند اما اين كه شدني نيست. در ضمن براي اين حرفم يك دليل ديگر هم وجود دارد.
چه دليلي؟
توني وقتي مي‌خواست به ايران بيايد قرار شد تا بازيكنان مدنظر او جذب نشدند قراردادش را امضا نكند. وقتي ايشان پاي قرارداد آمد و امضا كرد پس معلوم است توقعات ايشان برآورده شده است. حتي گله مي‌كردند كه چرا آندو و تيموريان را از دست داديد. اين دو بازيكن به دنبال بازي خارج از ايران بودند و اگر در ايران ماندني بودند قطعا آنها را حفظ مي‌كرديم. در جمع كردن تيم همه شرايط در اختيار ما نيست و وقتي بازيكني مي‌خواهد در شهرش بازي كند يا در تهران بماند اين مسايل دست ما را كوتاه مي‌كند. يك ايراد ديگر هم به ما اين بود كه اين سربازان را گرفتيد كه پول ندهيد و هزينه‌ها را پايين بياوريد. در صورتي كه اگر بحث خدمت سروش رفيعي و بختيار رحماني حل مي‌شد قطعا با آنها عقد قرارداد مي‌كرديم. در كل من به همراه هيات‌مديره و به خواست توني بازيكنان را جذب كرديم چون ما قهرماني مي‌خواستيم. وظيفه ما بود كه از نظر كيفي و كمي همه چيز منظم باشد كه خدا را شكر همه چيز به خوبي انجام شده است. در مورد سربازها چطور آنها نمي‌توانند در تراكتور بازي كنند اما در ملوان و فجر به خوبي كار مي‌كنند. بايد اين مساله را كادرفني پاسخ بدهد كه چرا سربازان تيم كه از بهترين‌هاي ليگ هستند عملكردي مثل ملوان و فجر ندارند.
يعني اين حرف‌هاي توني را بهانه جويي‌هاي او بابت نتيجه گيري مي‌دانيد؟
بهانه اصلا مورد قبول ما نيست چون توپ را به زمين مديريت انداختن است. مديريت دلسوز باشگاه است و نتايج كلي به بدنه باشگاه بر مي‌گردد و ما هم از سر دلسوزي و اينكه اين حرف‌ها را مي‌زنند و ما چيزي نمي‌گوييم مصداق قبول كردن نيست و اين نيست كه حرفي براي گفتن نداريم. براي اينكه آرامش در تيم باشد چيزي نمي‌گويم و با اين همه قطعا تراكتور به روزهاي خوب خودش بر مي‌گردد و اميدوارم فشار منفي هواداران كه نتيجه معكوس دارد، كم شود چون كمك مي‌كند تيم برگردد. هرچند از كورس عقب هستيم اما برگشتن به آن، دور از دسترس نيست.
اما به نظر مي‌رسد در اين خصوص حمايت چه از سوي هواداران و چه از سوي ديگر اطرافيان با اين وضعيت تراكتور كمتر شده است؟
ايراد گرفتن راحت است و به راحتي مي‌توانيد در هر زمينه اي ايراد بگيريد. در اين ميان اما ديده نشد كه چه حجمي از كارهاي مثبت انجام گرفت و انسان‌هاي بي انصاف اصلا آن را لحاظ نمي‌كنند. در حالي‌كه كارهاي پايه اي زيادي در تراكتور انجام شده است، يكسري براي پس گرفتن شغل كه اينجا خلع يد شدند و يكسري به خاطر منافع خودشان مدام از طريق تريبون‌هايي كه داردند، فشار وارد مي‌كنند. يكي با بحث مالي و ديگري به واسطه جايگاهي كه دارد اما اميدوارم كمي انصاف به خرج بدهند. به نظرم كوبيدن مديريت و كادرفني و غيره حلال مشكلات نيست.
خود شما به همراه هيات‌مديره واقعا به ادامه كار توني اميدوار هستيد و اگر او برگردد چقدر فرصت براي جبران خواهد داشت؟ چون چندي پيش بود كه مشخص شد يكي از اعضاي اصلي هيات‌مديره با امير قلعه‌نويي ديدار داشته و حالا هم بحث مربيان ديگري مثل فرهاد كاظمي و حتي افشين قطبي بسيار مطرح است. اين ثابت مي‌كند هيات‌مديره از كار توني ناراضي است و در حال بررسي گزينه هاست. شما اين مساله را تاييد مي‌كنيد.
تا وقتي روزنه اي براي بازگشت وجود داشته باشد تحمل مي‌كنيم اما بيش از اين بخواهيم از شرايط دور بشويم و بازگشت امكانپذير نباشد عقل حكم مي‌كند تغيير و تحولات صورت بگيرد. حالا آستانه اين تغييرات كجاست تصميم با هيات‌مديره است. اين يعني اگر احساس كنيم شرايط و روند مثبت بوده و در حال بازگشت هستيم حمايت انجام مي‌شود و اگر يك مقدار از آن احساس دور شويم و بازگشت امكانپذير نباشد آن موقع به طور قطع تغيير و تحول صورت خواهيم داد. اصل موضوع اين است كه تيمي در اختيار داريم كه از نظر بسياري كارشناسان جزو پرمهره‌ترين تيم‌هاي ليگ است و مشكل نفر نداشته بلكه مشكل هماهنگي است. واقعا جمع كردن اين تيم و بازي گرفتن از آنها وظيفه مديريت است يا كادرفني و مربي تيم كه ما را مورد هجمه قرار مي‌دهند.
به نظر مي‌رسد شما به خاطر قرارداد سنگين توني مايل به جدايي او نيستيد و اينكه اگر به او بگوييد برنگردد بار مالي زيادي به شما تحميل خواهد كرد. به نظرتان اگر توني نخواهد استعفا بدهد و با اين شرايط بازهم تراكتور بيشتر در مسير غيرقابل بازگشت فرو برود اين مساله مشكل ساز نخواهد شد؟ و اينكه آيا بازي با فولاد مي‌تواند آخرين فرصت او در برگشت دوباره‌اش به ايران باشد؟
قطعا تا آنجايي شرايط را تحمل مي‌كنيم كه جاي برگشت وجود داشته باشد. ما اگر بياييم تا هفته بيستيم منتظر بمانيم و ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد كه همه چيز را از دست خواهيم داد. اگر روال برگردد كار را انجام داديم و جواب اعتماد را گرفتيم و اگر نقايصي از نظر مالي وجود دارد بايد آن را برطرف كنيم وگرنه به لحاظ ساختاري و كيفيت بازيكن كه ما در سطح عالي هستيم. نتيجه را بايد كارشناسان و كادرفني ببينند كه چرا ما گل نمي‌زنيم تا ما آن را به عنوان مديريت برطرف كنيم.
اينجا يك تضاد وجود دارد شايد توني نتيجه نگيرد و بخواهد بماند آن موقع تكليف چيست؟
اينجا نقش مردم پررنگ مي‌شود. اينجا كساني كه حرف مي‌زدند ديگر نمي‌گويند به خاطر خاص خودش يك نفر را جايگزين كرده است. آن موقع مردم مي‌فهمند اگر تيم نتيجه نگرفته و مربي مانده مديران تيم فهميده‌اند و تحمل كرده‌اند. همه اين حرف‌ها را زدم كه بگويم اين تيم بايد با توني نتيجه بگيرد. ما دنبال اين هستيم مشكلات حل شود. از لحاظ روحي و رواني مشكل داريم يا ديگر موارد را برطرف كنيم.
در مورد مشكل خط حمله شما چه خواهيد كرد؟
در مورد خط حمله به آقاي توني اوليويرا گفتيم اگر نياز است كه خط حمله تقويت شود و به وسيله آن با شوكي كه وارد مي‌شود گلزني بهتر مي‌شود قطعا آن را انجام مي‌دهيم چون در راستاي تعامل صحبت مي‌كنيم. تغيير و تحول هميشه چاره ساز نيست مگر اينكه بخواهيم اين شوك را وارد كنيم.
و اينكه مثلا شهرام دبيري گفته كه سربازان تيم كم كاري مي‌كنند... اين يك نظر بوده كه يكي از اهالي فوتبال تبريز بيان كرده است... شما آن را قبول داريد؟
كم كاري بايد تعريف شود. اگر كار اين بازيكنان منجر به برد مي‌شد بازهم اسمش را كم كاري مي‌گذاشتيم. ما نتيجه بد را مي‌گوييم كم كاري و وقتي مي‌برند مي‌گوييم سعي خودشان را كردند. اين حرف‌ها انصاف نيست و واقعا بايد اين حرف‌ها مغرضانه، جريان دار نباشد و عدالت و انصاف را در نظرهاي كارشناسي خود لحاظ كنند.
در اين ميان نمايندگان تبريز در مجلس از جمله آقاي سعيدي معتقد است مشكل تيم شما هستيد كه كارايي لازم را براي اداره اين باشگاه بزرگ نداريد و اينكه مشكل بزرگ شما عدم ارتباط درست با مديران تبريزي بوده است. در اين زمينه نظرتان چيست؟
ارتباط با مسوولان استاني را من هضم نمي‌كنم و نمي‌فهمم كه ايشان چه منظوري داشتند. مثلا اگر تيم پرسپوليس نتيجه نگرفت يا تيم نفت بروند با وزير نفت يا ديگر وزرا جلسه بگذارند. آن وقت مي‌شود اسم اين مساله را تعامل گذاشت. دوستان بايد ببينند چه كمكي مي‌كنند و تعريف اين تعامل كه مي‌گويند، چيست. اين حرف‌ها جهت دار است. مثلا اگر بخواهم به بحث كادرفني ورود كنم از وزارت ارشاد كمك بگيرم. اين حرف‌ها حتما بايد تعريف درست داشته باشد وگرنه ما دست همكاري به سمت همه كساني كه در آذربايجان مي‌توانند به تراكتور كمك كنند دراز كرده‌ايم و هيچ مشكلي در ارتباط با ديگران نداريم. قطعا در ديداري كه با آقاي سعيدي و ديگر دوستاني كه نظر مي‌دهند خواهيم داشت اين مسايل را به تعادل خواهيم رساند.
و اگر حرف تغيير باشد چقدر نظر مردم تبريز و هواداران تراكتور براي شما مهم است. حتما مي‌دانيد كه در ارتباطات موكدا از عدم رغبت به حضور امير قلعه‌نويي، افشين قطبي يا ديگر گزينه‌ها به ميان آوردند و تنها يك گزينه را مناسب جانشيني توني مي‌دانند كه رسول خطيبي است. با توجه به پيشينه اي كه بين شما دو نفر وجود دارد آيا احتمال انتخاب مجدد خطيبي وجود دارد؟
ما همه مسايل را منوط به حرف مردم مي‌دانيم كه مي‌شود اسم آن را يك رفراندوم گذاشت. آن وقت مديريت و كار كارشناسي چه نقشي در اين ميان خواهد داشت. اگر اين طور است ما يك راي گيري مي‌كنيم كه بياييد مربي خودتان را انتخاب كنيد. درست است مردم وارثان اصلي ورزش و باشگاه تراكتور هستند اما خوراك‌هايي كه به مردم داده مي‌شود بسيار مهم است. ما بايد ببينيم چه اطلاعاتي به آنها مي‌دهيم. اينكه ما پاي يكي را قطع كنيم و دست يكي را كوتاه كنيم مباحث جرياني را به وجود مي‌آورد كه يك سري با توجه به تريبون، رسانه و... كه در اختيار دارند، حرف‌شان آن وقت مدام پيش مي‌افتد. در مورد گزينه‌ها بايد بگويم همه اين موارد را مثل قبل كه توني را صلاح دانستيم برگردانيم و آورديم و تيم موفق شد اين بار هم همان كار را مي‌كنيم. يعني هم كار كارشناسي مي‌كنيم و هم نظر مردم را مي‌خواهيم تا يك تصميم درست بگيريم. ما مي‌خواهيم اگر تغييري قرار است صورت بگيرد هركسي كه مي‌آيد بهانه نگيرد و نگويد تيم را من نبسته‌ام. ما اگر مي‌خواهيم تغييري بدهيم به دنبال شوك دادن و انجام بهتر كار هستيم و نمي‌خواهيم سر خانه اول برگرديم. بايد كيفيت افراد بررسي شود وگرنه توني خودش تيم را بسته و تا جايي كه هرچه داشته گذاشته بگويد نمي‌توانم و تا آن موقع از او حمايت مي‌كنم.
تهيه و تنظيم: سيدياسر رضوي













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن