تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814717011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود یک میلیون واحد مسکونی بی کیفیت در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
بازسازی؛ مسکن1 وجود یک میلیون واحد مسکونی بی کیفیت در کشور

بازار مسکن؛
وجود یک میلیون واحد مسکونی بی کیفیت در کشور
رئیس بخش زلزله شناسی و خطر پذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن، شهرسازی گفت: یک میلیون واحد مسکونی فاقد کیفیت هستند که 200 هزار واحد از آنها معرض زلزله قرار دارند .



به گزارش سرویس اقتصادی "جام نیوز"، علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن، شهرسازی با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده طبق تعریف مربوط به ساختمان های غیر مقاوم و غیر قابل نفوذ است ،گفت: در کل تهران بیش از 50 درصد از ساختمان‌ها فاقد کیفیت لازم و مقاومت در برابر زلزله هستند.

وی در ادامه افزود: در مناطق جنوبی شهر و بسیار حاد همچون بافت فرسوده، کار تحقیقی انجام و طبق آمار در این مناطق پرتراکم وضعیت ساختمان‌ها بسیار بد و نامناسب است.

بیت اللهی اظهار داشت: در بافت فرسوده اکثر ساختمان‌ها فاقد کیفیت لازم است که تعداد آنها به بیش از یک میلیون ساختمان می‌رسد  که از این تعداد 200 هزار واحد در بافت فرسوده قرار دارد.

رئیس بخش زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن،شهرسازی تصریح کرد: نزدیک 30 درصد از واحدهای بافت فرسوده نوسازی شده‌اند اما همچنان هجم بزرگی از واحدها مسکونی را شاهد هستیم که در شرایط بسیار نامناسب قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه میزان مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده بسیار پایین است، افزود: به دلیل مالکیت خصوصی مردم و نیز مشارکت اندک وضعیت ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده بسیار کند پیش می‌رود./باشگاه/110



۰۶/۰۷/۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن