تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از كسانى مباش كه بى‏عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى‏دارند، اما خود باز ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818780576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت نالايق و بي کفايتي آل سعود موجب بروز فاجعه منا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۸ب.ظ)
بيانيه جنبش عدالت و مهروزي در پي فاجعه منا: مديريت نالايق و بي کفايتي آل سعود موجب بروز فاجعه منا شد موج-جنبش عدالت و مهرورزي به مناسبت فاجعه جانسوز منا که در پي آن شماري از هموطنا نمان جان خود را از دست دادند بيانيه‌اي را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، جنبش عدالت و مهرورزي به مناسبت فاجعه جانسوز منا که در پي آن شماري از هموطنانمان جان خود را از دست دادند، بيانيه‌اي را صادر کرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: وجدان بيدار جهان در روز عيد قربان، شاهد قرباني شدن حجاجي بود که در اجراي مناسک حج در منا به اعتبار مسووليت بين‌المللي حکومت عربستان سعودي صيانت از تماميت جسماني و آبرويي و حقوقي خود را تضمين شده مي‌دانستند، اما اين فاجعه دهشتناک که منجر به کشته و مجروح شدن بيش از دو هزار نفر از مسلمانان جهان شده است که متاسفانه تعداد بيش از 160 تن کشته و بيش از 200 نفر مجروح از حجاج ايراني گوياي واقعيتي انکارناپذير است.
در اين بيانيه تصريح شده است: حکومت عربستان حتي در اجراي تکليف سرزميني خود ناتوان و قادر به درک تکليف و مسووليت بين‌المللي خود در قبال زائران خانه خدا نبوده و نيست، آنچه که امروز وظيفه پذيرفتني مسووليت اين عمل را برعهده حکومت عربستان قطعي و اجتناب‌ناپذير است ضرورت حقي است که زائر خانه خدا در جغرافياي سرزمين عربستان براي اجراي تکليف ديني و مناسک رباني از آن برخوردار مي‌شود که اين حق برابر ضوابط مورد عمل و لازم‌الرعايه جهاني تأييد و تضمين شده است، تکليف مديريت نالايق و بي کفايت اداره‌کنندگان و حضور بي‌موقع و غيرمتداول مسوولين عربستاني در خانه خدا و قبله مسلمين جهان به علت ناتواني در تدارک ابراز و ادوات متضمن تأمين امنيت فيزيکي اسباب ظهور اين فاجعه دردناک را فراهم و خانواده‌هاي اين قربانيان را براي هميشه داغدار و سوگوار کرده است.
در اين بيانيه مي‌خوانيم: به طوري که با انسداد بلادليل مبادي ورودي و ترجيح بلامرجع جهان چند نفر از صاحب منصبان حکومتي موجب انباشت و تراکم جمعيت در موقعيتي خاص شده و نتيجه آن کشته و زخمي شدن هزاران زائر از جمله زوار کشور عزيزمان ايران شده است اين بي‌کفايتي در اتخاذ تدابير ملازم تأمين امنيت جسماني زوار نه اين که مبتني بر خطا نيست بلکه آثار جرم مشهود خواهد بود اگرچه حکومت عربستان با دست‌آويز قرار دادن تأمين امنيت مرزهاي خود از کشتار مردم بي‌دفاع يمني در روز عيد قربان دريغ نمي‌ورزد، اين براهين عيني و ثبوتي اين واقعيت پنهان شده در کالبد سياسي عربستان را مرئي و آشکار مي‌سازد که حکومت عربستان لياقت و شايستگي مجاز در اداره خانه خدا و قبله مسلمين را نداشته و ندارد و بهاي گزاف اين عدم کفايت را هر ساله مسلمانان جهان با جان خود مي‌پردازند.
در بيانيه جنبش عدالت و مهرورزي آمده که از اين رو با دعوت از همه جريان‌ها و جنبش‌هاي مردمي کشور عزيزمان براي محکوم نمودن اين رژيم استبدادي ضمن تسليت به ساحت مقدس امام زمان (عج) و نايب برحقش حضرت امام خامنه‌اي «مدظله العالي» و خانواده‌هاي داغدار کشور و عموم مسلمان جهان حکومت عربستان سعودي را مسبب اصلي اين وقوعات دانسته و تحت نظارت دول اسلامي بي‌طرف بين‌المللي و همکاري لازم و کافي با کميته حقيقت‌ياب کشور جمهوري اسلامي ايران با درک اصل حداکثر حسن نيت و قبول مسووليت کامل نتايج اين حوادث را خواهانيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن