تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820775385




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيت الله يزدي خواستار واکنش مسوولان کشورهاي اسلامي نسبت به فاجعه منا شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۴ب.ظ)
آيت الله يزدي خواستار واکنش مسوولان کشورهاي اسلامي نسبت به فاجعه منا شد موج-رئيس مجلس خبرگان رهبري خواستار واکنش مسوولان همه کشورهاي اسلامي نسبت به فاجعه منا شد.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله محمد يزدي در ابتداي درس خارج فقه خود ابراز داشت:حادثه دلخراش و غم انگيز منا حادثه کوچکي نيست و هر انسان و مسلماني خبر آن را بشوند نمي‌تواند بي تفاوت از کنارش بگذرد چرا که بيش از دو هزار نفر از مسلمانان در سرزمين وحي و حرم امن الهي، جان سپرده و چندين هزار نفر زخمي شدند.
وي ابراز داشت: با يک تسليت گفتن يا يک جمله کوتاهي که دليل بي کفايتي مديران حکومت عربستان از کنار مساله گذشتن به نظر مي‌رسد، درست نيست و حتماً لازم است مقامات مسوول دنياي اسلام در همه کشورهاي اسلامي نسبت به اين حادثه عکس العمل جدي نشان دهند.
وي ادامه داد: اين که حجاج زيادي که هر سال به آن سرزمين پاک مي‌روند امنيت نداشته باشند نقص و ضعف بزرگي از سوي کساني است که مديريت اين مکان مقدس را برعهده دارند و در ضعف مديريت آن‌ها جاي هيچ ترديدي نيست به علاوه که شايد توطئه اي هم در کار بوده باشد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: به صرف اينکه گفته شود دليل حادثه، بي کفايتي، بي تدبيري و چنين و چنان است بعد هم بعضي از رسانه‌هاي وابسته مانند بي بي سي و برخي از راديوهاي ديگر وابسته به غرب، توجيه‌هاي بيهوده، سبک و انحرافي را داشته باشند کار درست نمي‌شود.
وي تاکيد کرد: وظيفه مقامات مسوول آن است که به شکل قضايي مساله را دنبال کنند گرچه دادستان کشور عنوان کرده است که ما از طريق محاکم قضايي فاجعه منا را دنبال مي‌کنيم، محاکم بين المللي نيز مسوول بوده و بايد پيگيري بشود.
آيت الله يزدي افزود: فقط قوه قضاييه نيست که مسوول بوده و بايد پيگيري کند، در جهان اسلام هم نهادهايي مانند سازمان کنفرانس اسلامي که از همه کشورهاي اسلامي تشکيل مي‌شود نيز بايد اقدامي جدي داشته باشد.
وي ابراز داشت: بايد گروهي حقيقت ياب از طرف جهان اسلام حداقل در سازمان کنفرانس اسلامي تشکيل شود ضمن اينکه دولت ما هم جدا از دستگاه قضايي، عکس العمل مناسبي داشته باشد و صرفاً تسليت گفتن به خانواده‌هاي داغدار کافي نيست و بايد عکس العمل جدي تري وجود داشته باشد و در حقيقت پذيرش مسووليت اين حادثه از سوي دولت عربستان خواسته شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبري افزود: اين که وزارت خارجه ما صرفاً کاردار عربستان را احضار کرده و يکي دو بار به او تذکر دهد، او نيز طي تشريفاتي گفته باشد من تذکرها را منتقل مي‌کنم کافي نيست و مسوولان بايد قضيه را جدي تر دنبال کنند.
وي ادامه داد: بعد از دادستاني ما، سازمان کنفرانس اسلامي و دولت، شايد حوزه‌هاي علميه و مراجع عظام تقليد هم بي تکليف نباشند، اين که من و شما بشنويم که بيش از دو هزار مسلمان در سرزمين وحي کشته بشوند و فقط در مدرسه فيضيه اجتماعي را تشکيل داده، درس را تعطيل کنيم و يک سخنراني و يک تسليت داشته باشيم کافي نيست.
وي تصريح کرد: استطاعت صرفاً مالي نيست، وجود امنيت هم يکي از شرايط استطاعت است لذا واقعاً مي‌شود روي وجوب حج تشکيک کرد مگر اين که حکام سعودي به طور رسمي عهده دار امنيت حجاج بشوند.
آيت الله يزدي ابراز داشت: سرگرمي رژيم آل سعود جنگ با يمن است و دولت سعودي حتي مانع از همکاري براي امداد رساني به آسيب ديدگان و مصيبت ديدگان شده است و هيچ نوع همکاري مناسب در چنين حادثه اي با گروه‌هاي امدادي و يا مسوولان ايراني نکرده و حتي اجازه اينکه هياتي از ايران رفته تا به جريان سرکشي کنند داده نشده است.
وي اظهار داشت: از حوزه علميه قم اگر نامه‌هاي رسمي تهديد آميز به سازمان‌هاي رسمي جهاني نوشته بشود حتماً تأثير دارد و در قم به تعطيل کردن يک روز درس و يک روز مجلس فاتحه گرفتن اکتفا نشود و يک عکس العمل جدي از سوي حوزه و مراجع معظم نياز است.
وي بيان داشت: علاوه بر سازمان‌هاي بين المللي از دولت خودمان هم مي‌توان خواست که جدي تر برخورد کنند، مسائل سياسي جاي خودش را دارد. اين يک مساله مذهبي است با ديد مذهبي به آن بايد نگاه کرد نه با ديد سياسي و بحث‌هاي سياسي جاي خودش را دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن