تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803815822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حملات چندجانبه طالبان به شمال افغانستان


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
افغانستان/ قندوز حملات چندجانبه طالبان به شمال افغانستان

مقامات امنیتی کابل خبر دادند؛
حملات چندجانبه طالبان به شمال افغانستان
مقامات امنیتی افغانستان خبر دادند که نیروهای طالبان از بامداد روز دوشنبه ششم مهرماه از سه جهت به شهر قندوز در شمال افغانستان حمله کرده‌ اند.



به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، مقامات امنیتی افغانستان خبر دادند که نیروهای طالبان از بامداد روز دوشنبه ششم مهرماه از سه جهت به شهر قندوز در شمال افغانستان حمله کرده‌ و این شهر را به محاصره خود در آورده‌اند.   غلام ربانی ربانی، والی ولایت قندوز به خبرگزاری آلمان گفته است که نیروهای طالبان چندین ساختمان دولتی، اداره پلیس و یک بیمارستان دولتی ۲۰۰ تخته‌خوابه را در این شهر تصرف کرده‌اند.   خبرگزاری رویترز نیز از قول سرور حسینی، سخنگوی پلیس قندوز، خبر داده که درگیری‌ میان نیروهای طالبان و نیروهای نظامی افغانستان در سه ورودی شهر ادامه دارد و تاکنون ۲۰ عضو طالبان کشته شده‌اند. هنوز از آمار تلفات نیروهای نظامی افغانستان اطلاعی در دست نیست.  

نیروهای افغانستان از بامداد دوشنبه در حال مبارزه با نیروهای طالبان و حملات گسترده آن‌ها هستند   به گزارش رادیو فردا، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، خطاب به مردم قندوز گفته است که در خانه‌ها بمانند و خارج نشوند.   او نوشته است که طالبان قصد آزار ساکنین قندوز را ندارد.   خبرگزاری آلمان می‌گوید که صبح امروز نزدیک به ۱۲۰ سرباز ویژه تازه‌نفس برای مقابله با طالبان وارد این شهر شدند.   سرور حسینی سخنگوی پلیس ولایت قندوز گفت که نیروهای تازه نفس ارتش و پلیس به قندوز رسیده و این نیروها در حال بیرون راندن طالبان از مناطقی هستند که این گروه در چند ساعت گذشته در آن پیشروی کرده بودند.   سخنگوی پلیس گفته که طالبان در برخی مناطق مسکونی نزدیک شهر جابجا شده و به درگیری با نیروهای امنیتی ادامه می‌دهند.  

حضور نیروهای امنیتی در شهر قندوز افزایش یافته است   به گفته سخنگوی پلیس قندوز، چنانچه طالبان بتوانند در هر کدام از ورودی‌ها نیروهای افغان را شکست دهند و وارد شهر شوند، پس گرفتن قندوز دشوار خواهد شد.   منابع دولتی گفته‌اند که در نبرد بین نیروهای دولتی و شورشیان، تلفات سنگینی به شورشیان وارد شده، اما در مورد تلفات احتمالی نیروهای امنیتی توضیحی نداده‌اند.   سعد مختار، رئیس اداره بهداشت ولایت قندوز کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن ۴۸ نفر دیگر را تایید کرده که شامل غیرنظامیان و غیرنظامیان می‌شود.
    مقام‌های امنیتی و غیرنظامی ولایت قندوز بین مردم رفته و به آنها اطمینان داده اند که حملات گروه طالبان دفع شده و تنها در بخشهایی از حومه شهر درگیری ادامه دارد.  

معاون والی و فرماندهان نیروهای دفاعی و امنیتی در بین مردم به آنها اطمینان دادند که از شهر قندوز دفاع می‌کنند   به گزارش بی بی سی، حمدالله دانشی معاون والی قندوز گفته: "حمله بسیار گسترده دشمن شکست خورده در بعضی نقطه ها مانده که انشاءالله به سادگی ما اجازه نمی دهیم که پاهای کثیف مزدوران بیگانه وارد شهر قندوز شود. شما مطمئن باشید."   محمدقسیم جنگل باغ، فرمانده پلیس قندوز گفته که نیروهای امنیتی آمادگی کامل برای دفاع از شهر قندوز را دارد و هر نوع اقدام گروه طالبان با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.   اما گروه طالبان با ارسال اطلاعیه‌ای به رسانه‌ها نوشته که افراد وابسته به این گروه با اجرای عملیات تعرضی چند پاسگاه نیروهای امنیتی را تصرف کرده‌اند و در حال پیشروی هستند.
  خبرنگار بی‌بی‌سی در قندوز گزارش کرد است که تا ساعاتی پیش صدای شلیک سلاح‌های سبک و سنگین شنیده می‌شد، اما حالا تا حدی از شدت درگیری کاسته شده است همچنین در داخل شهر قندوز هم فروشگاه‌ها بسته شده و رفت و آمد مردم کاهش یافته است.   شمال افغانستان پیشتر از آرامش نسبی برخوردار بود، اما در سال‌های اخیر خشونت‌ها در این منطقه افزایش یافته است.   این دومین بار در سال جاری میلادی است که طالبان به شهر قندوز حمله و آن را محاصره می‌کند. در فروردین ماه سال جاری نیز طالبان دست به محاصره این شهر زده بود.   121  



۰۶/۰۷/۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن