تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820308131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد 15.4 درصدي شاخص بهاي اقلام قابل تجارت و غير قابل تجارت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۴ق.ظ)
بانک مرکزي اعلام کرد: رشد 15.4 درصدي شاخص بهاي اقلام قابل تجارت و غير قابل تجارت موج - بر اساس اعلام بانک مرکزي شاخص کل اقلام قابل تجارت و غير قابل تجارت در دوازده ماه منتهي به مرداد ١٣٩٤ نسبت به دوازده ماه منتهي به مرداد ١٣93 معادل 15.4 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، بانک مرکزي شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي قابل تجارت (صادراتي و وارداتي) و غيرقابل تجارت (مسکن و خدمات) در مناطق شهري ايران را اعلام کرد که براين اساس شاخص کل آن در دوازده ماه منتهي به مرداد ١٣٩٤ نسبت به دوازده ماه منتهي به مرداد ١٣93 معادل 15.4 درصد رشد داشته است.
بر همين اساس شاخص کل اقلام قابل تجارت در اين دوره 12 درصد و شاخص کل اقلام غيرقابل تجارت 19.6 درصد با افزايش مواجه شده است.
بر اساس اعلام بانک مرکزي، درصد تغيير شاخص کل، اقلام قابل تجارت و غيرقابل تجارت در مناطق شهري ايران در مرداد 1394 نسبت به ماه قبل در شاخص کل 0.1 کاهش داشته ضمن اينکه شاخص کل اقلام قابل تجارت نيز با 1.6 درصد افت مواجه شده اما در همين حال شاخص کل اقلام غير قابل تجارت در اين دوره 1.6 درصد رشد داشته است.
همچنين بر اساس اعلام بانک مرکزي، اين شاخص در مرداد 1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل 12.6 درصد رشد داشته و در همين حال نيز شاخص کل اقلام قابل تجارت 9.3 درصد افزايش و شاخص کل اقلام غيرقابل تجارت 16.6 درصد رشد است.
بر اساس اعلام بانک مرکزي شاخص کل در پنج ماه اول سال ١٣٩٤ نسبت به دوره مشابه سال قبل با 15.1 درصد رشد مواجه شده و در اين دوره شاخص کل اقلام قابل تجارت 12.5 درصد و شاخص کل اقلام غيرقابل تجارت 18.4 درصد افزايش داشته است.
قابل ذکر است: در يک دسته بندي کلي مي‌توان اقلام مصرفي در بخش خانوارهاي هر کشور را به اقلام قابل تجارت يک و غيرقابل تجارت 2 تقسيم کرد. اقلام قابل تجارت اقلامي هستند که مي‌توانند در مکاني ديگر و دورتر از جايي که توليد شده‌اند، به فروش برسد، بنابراين اين اقلام بالقوه داراي ويژگي صادرات يا واردات هستند. عمده کالاهاي صنعتي و کشاورزي و نيز بخشي از خدمات، در دسته کالاهاي قابل تجارت جاي دارند. مسکن و بخشي از خدمات در بخش توليدات غيرقابل تجارت جاي مي‌گيرند.
شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران مجموعه اي از اقلام قابل تجارت و غيرقابل تجارت را شامل مي‌شود. گزارش بانک مرکزي با جداسازي و شاخص سازي مجدد تغييرات دو گروه مذکور را با هم و با شاخص کل بهاي کالاها و خدمات مصرفي (شاخص تورم) مقايسه کرده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن