تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813180212




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

باغ موزه دفاع مقدس منشا هدایت و مقاومت در مقابل استکبار است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: باغ موزه دفاع مقدس منشا هدایت و مقاومت در مقابل استکبار است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مشهد همه ساله میزبان بسیاری زائران و مسافران خارجی است و این باغ موزه می‌تواند منشا هدایت، ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار شود.
نویسنده : علیرضا واحدیان 


علی‌اکبر نجاتی در مراسم آغاز عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس که در محل بوستان کوهسنگی برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فاجعه تلخ منا اظهار کرد: پس از تلاش‌های مداوم بالاخره پس از 18 سال این زمین در بهترین نقطه مشهد که متبرک به قدوم امام رضا(ع) و نیز وجود پیکر مطهر هشت تن از شهدای گمنام دفاع مقدس بوده، برای احداث باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده شد.
وی با اشاره به پنجم مهر ماه و سالروز شکست حصر آبادان گفت: افتخارآفرینی لشکر 77 ارتش خراسان در سال 60 و با رمز ثامن‌الائمه (ع) سبب شد تا با تبعیت از ولایت فقیه بر دشمن بعثی پیروز شود و آبادان را از حصر خارج کند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اهمیت احداث باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: معارف شهدا، دفاع مقدس  و نیز سیره آنها با زبان هنر به جهان معرفی و منتقل می‌شود چرا که مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران و با وجود مبارک امام رضا(ع) همه ساله میزبان خیل زائران و مسافران خارجی است و این باغ موزه می‌تواند منشا هدایت، ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار شود.
نجاتی به نقش پررنگ و اساسی خراسان رضوی در دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: وجود چهار لشکر قدرتمند در دفاع مقدس، 480 شهید با درجه فرمانده گردان به بالا از جمله شهیدان کاوه، شوشتری، صیاد شیرازی و ساجدی  از جمله افتخارات این گنجینه وسیع در استان خراسان رضوی است که نقش موثری در پیروزی کشور داشت.
وی با تاکید بر اینکه مشهد به عنوان یک شهر ملی است و می‌طلبد که یک طرح ملی همچون باغ موزه دفاع مقدس داشته باشد، گفت: بزرگترین باغ موزه از نظر زیربنایی بعد از تهران در خراسان و در دو بخش دفاع مقدس و بیداری اسلامی  احداث می‌شود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: بخش بیداری اسلامی که الهام گرفته از دفاع مقدس ایران است، می‌تواند درس مقاومت و ایستادگی را برای زائران خارجی به همراه داشته باشد.
صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در این مراسم با اشاره به دلاوری و افتخار آفرینی شهیدان در طول دفاع مقدس اظهار کرد: ملت ایران با دستان خالی ولی با سلاح قدرتمند عقلانیت، درایت و عنصر مهم ولایت‌پذیری در مقابل متجاوزانی که قصد تعرض به کشور را داشتند، پیروز شد و با این پیروزی افزون بر دفاع از حیثیت و جغرافیای تاریخی‌اش، توانست قلب جغرافیای جهان را تسخیر خود کند.







تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن