تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برجام براي جهانيان اميد آفريد/ ايران پايتخت هيچ کشوري را اداره نمي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مهر ۱۳۹۴ (۹:۳۹ق.ظ)
رئيس جمهوري در نشست با اعضاي انديشکده هاي آمريکا: برجام براي جهانيان اميد آفريد/ ايران پايتخت هيچ کشوري را اداره نمي‌کند موج-روحاني با بيان اين که برجام براي جهانيان اميد آفريد و به همه اعلام کرد که رسيدن به راه‌حل از طريق مذاکره پرمنفعت‌ترين راه براي دو طرف است، افزود: آنچه که ما به آن تأکيد داريم اين است که بايد در تمام مذاکرات به فکر نتيجه برد – برد باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني در نشست با اعضاي انديشکده‌هاي آمريکا با بيان اين که از سال گذشته تا به امروز با وجود مشکلات فراواني که در سطح منطقه و جهان شاهد آن بوديم، تحولات مثبتي که مي‌تواند ما را به آينده اميدوار کند نيز رخ داده است، گفت: امروز در منطقه شاهد شرايط خاصي هستيم؛خشکسالي ممتد و مشکلات زيست‌محيطي از جمله مشکلاتي است که وضعيت را در منطقه پييچيده کرده است. از سوي ديگر رسانه‌ها هر روز نقش خود را در زمينه مسائل فرهنگي و اجتماعي پر رنگ تر مي‌کنند.
رئيس جمهوري با بيان اينکه از سوي ديگر خشونت و افراطي‌گري در منطقه بيداد کرده و بسياري از کشورها دچار خشونت، جنگ و ويراني هستند، خاطر نشان کرد: اقداماتي که غرب به ظاهر تحت عنوان مبارزه با تروريسم در منطقه انجام داده خشونت را تشديد کرده است و بمباران مناطق مختلف موجب گسترش ناامني شده است.
روحاني با بيان اين که امروز خشونت و ناامني در سراسر منطقه موج مي‌زند و روزانه شاهد خشونت‌هاي غيرمنتظره از سوي گروه‌هاي تروريستي بويژه داعش هستيم، گفت: در ميان همه اين حوادث برجام يک اميد بود و اين که ايران بتواند با 6 کشور دور يک ميز بنشيند و براي حل و فصل مسائل با آنان گفتگو کند، شايد براي خيلي از صاحبنظران قابل باور نبود.
رئيس جمهوري با بيان اين که برجام براي جهانيان اميد آفريد و به همه اعلام کرد که رسيدن به راه‌حل از طريق مذاکره پرمنفعت‌ترين راه براي دو طرف است، افزود: آنچه که ما به آن تأکيد داريم اين است که بايد در تمام مذاکرات به فکر نتيجه برد – برد باشيم؛ چرا که هر زمان طرفي تنها به دنبال پيروزي خود باشد، اگر موفقيتي هم حاصل شود، موقتي خواهد بود.
روحاني در پاسخ به سوالاتي مبني بر اين که آيا برجام به فرجام نهايي مي‌رسد يا خير و اينکه آيا دو طرف مذاکره به اجراي توافق ملتزم مي‌مانند؟، گفت: در صورتي موفق خواهيم بود که قبول کرده باشيم، راه نو و جديدي را انتخاب و طي کرده‌ايم و احساس کنيم، توافق به نفع دو طرف خواهد بود.
رئيس جمهوري ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران صراحتاً اعلام مي‌کند،متعهد به اجراي آنچه در برجام آمده بوده و معتقد است اجراي آن به نفع همگان خواهد بود.
دکتر روحاني با بيان اين که مي‌دانيم عده‌اي نسبت به تداوم توافق ايران شک و ترديد دارند و در اين راستا حرف‌هاي گوناگون و عجيبي از مقامات و سناتورهاي آمريکايي به گوش مي‌رسد، گفت:‌ آن‌ها به گونه‌اي سخن مي‌گويند که گويي هنوز به بلوغ ملت‌ها باور ندارند و اين در حالي است که بايد اطلاعات به طور شفاف‌تر بين مردم و مسوولان دو کشور مطرح شود.ما بايد بهتر همديگر را بشناسيم و اين باعث مي‌شود که فاصله‌ها کمتر شود.
رئيس جمهوري با با بيان اين که در انتخابات به مردم براي تلاش در جهت کاهش تنش با کشورهاي دنيا قول داده‌ايم و معتقديم بايد فاصله‌ها را در جهت کاهش تنش‌ها کم کنيم، گفت: صاحبنظران و روشنفکران مراجع فکري مردم هستند و مي‌توانند در راستاي کاهش تنش‌ها تأثيرگذار باشند.
روحاني با اشاره به اينکه امروزه ارتباطات، ‌تفاوت بسيار زيادي با گذشته پيدا کرده و فرصت‌هاي بسياري را در جهت نزديکي ملت‌ها و دولت‌ها در اختيار قرار داده است، گفت: توافق هسته‌اي فضا و زمينه جديدي را پيش پاي ما قرار داده که بايد از اين فرصت براي دستيابي به موفقيت در ساير زمينه‌ها استفاده کرده و از آن بهره‌برداري کنيم.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از اين نشست و در پاسخ سؤالات شرکت‌کنندگان در خصوص بحران سوريه و طرح ايران براي عبور از اين بحران گفت: امروز موضوع سوريه يکي از مسائل مهم منطقه است که البته پيچيد‌گي‌هاي خاص خود را دارد؛ همه معتقديم که بايد در سوريه با تروريسم مقابله شود اما هر کسي اولويتي را براي حل بحران در اين کشور ارائه مي‌کند که اين‌ها با هم تفاوت دارد.
روحاني با بيان اين که معتقدم در موضوع سوريه اينکه اولويت اول بايد چه اقدامي باشد، بسيار حائز اهميت است، گفت: هم دولت سوريه نياز به اصلاحات سياسي دارد و هم بايد در گام اول در اين کشور با تروريست مقابله شود.
رئيس جمهوري با اشاره به اينکه امروز دو سوم خاک سوريه در اختيار تروريست‌ها قرار دارد و اين سؤال مطرح است که آن‌ها چگونه مي‌توانند در اين کشور نفت استخراج کرده و آن را به فروش برسانند درحالي که قدرت‌هاي بزرگ به راحتي مي‌توانند از فروش نفت توسط ديگر کشورها مثل ايران جلوگيري کنند، تصريح کرد: متأسفانه براي کساني که مدعي مبارزه با داعش هستند، جان انسان‌ها و مردم اهميتي ندارد و اگر داعش اقدام به کشتن مردم عراق و سوريه کند، هيچ نگراني وجود ندارد، اما اگر اين اتفاق عليه يک کشور اروپايي باشد، براي آن‌ها داعش به عنوان عنصري خطرناک مطرح خواهد بود.
روحاني تصريح کرد: نبايد کشته شدن بي‌گناهان براي ما تفاوت داشته باشد؛ چراکه کشتار انسان‌ها هيچ ربطي به تابعيت، دين و تمايلات افراد ندارد. ما بايد ابتدا افکارمان را در اين زمينه اصلاح کنيم و آنچه اهميت دارد اين است که جان همه انسان‌ها، بايد حفظ شود.
رئيس جمهوري با بيان اينکه معتقديم در سوريه اولويت اول مبارزه با تروريسم در اين کشور است، گفت:‌جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد تا در کنار هر کشوري که اين اولويت را به عنوان اولين اقدام در مسير حل بحران سوريه مي‌داند، همکاري کند.
روحاني در زمينه نقش روسيه در مسأله سوريه نيز اظهار داشت: روس‌ها اخيراً اعلام کرده‌اند قصد دارند به طور جدي‌تر وارد مبارزه با داعش شوند و آنچه آن‌ها اعلام مي‌کنند، آمادگي بيشتر براي مبارزه با تروريسم، همزمان با تثبيت دولت سوريه است.
رئيس جمهوري با بيان اين که هيچ قانون و مشروعيتي اجازه نمي‌دهد تا کشوري به بهانه مبارزه با تروريسم وارد خاک ديگر کشورها شود، گفت: نبايد براي مبارزه با تروريسم دولت سوريه تضعيف شود، بلکه معتقديم حل بحران در سوريه بايد توسط ارتش سوريه و حکومت مرکزي در اين کشور انجام شود.
روحاني افزود: هيچ کشوري نمي‌تواند به تنهايي به مبارزه با تروريسم بپردازد و اين اقدام نيازمند مشارکت همگاني همه کشورها است.
رئيس جمهوري با اشاره به اينکه معتقديم امروز نظر غرب درخصوص بحران سوريه نسبت به گذشته کمي واقعي تر شده است، خاطر نشان کرد: مبارزه با تروريسم حتي از نظر نظامي، با هواپيما و موشک هرگز امکان‌پذير نيست و اين تجربه جمهوري اسلامي ايران به عنوان کشوري است که در مبارزه با تروريست‌ها بيشترين تلاش‌ها را انجام داده و توانسته قوي‌ترين گروه‌هاي تروريستي را به طور کامل از کشور بيرون کند.
روحاني با اشاره به تلاش تروريست‌ها براي جهت‌دهي به افکار جوانان در کشورهاي مختلف، گفت: براي مبارزه با تروريسم بايد رو در رو با آن‌ها مقابله کنيم.
رئيس جمهوري در بخش ديگري از اين نشست در پاسخ به سوالاتي در خصوص سياست‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي ايران و چگونگي روابط با ديگر کشورها از جمله عربستان و برخي اظهارنظرها در خصوص نگراني ديگر کشورها نسبت به حضور ايران در منطقه، گفت: بايد بررسي کنيم دليل اين نگراني چيست و اين در حالي است که در گذشته هم عده‌اي اعلام مي‌کردند ايران خطري براي منطقه است و به همين دليل از صدام عليه ايران حمايت کردند، اما در عمل معلوم شد که خطر اصلي چه کسي بوده و سرانجام آن چه شده است.
روحاني با بيان اينکه ايران برخلاف صدام که قصد داشت همه کشورهاي حاشيه خليج فارس را به تصرف خود درآورد، هرگز به کشوري حمله نکرده است، خاطر نشان کرد: ايران‌هراسي همواره در دستور کار تبيلغاتي دشمنان ملت ايران قرار داشته، اما آنچه مسلم است جمهوري اسلامي ايران هيچ خطر و نگراني براي هيچ کشوري نبوده و نخواهد بود و هر يک از همسايگان ما و کشورهاي منطقه براي مبارزه با تروريسم کمکي بخواهند بلافاصله اقدام خواهيم کرد.
رئيس جمهوري افزود: معتقديم تماميت ارضي و وحدت ملي همه کشورها از جمله همسايگانمان بايد حفظ شود و آماده کمک به آنان در اين زمينه هستيم.
روحاني با بيان اينکه ايران پايتخت هيچ کشوري را اداره نمي‌کند بلکه در شرايط گوناگون به کمک دوستان خود در منطقه شتافته است، گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره در روزهاي سخت بدون در نظر گرفتن سوابق گذشته در روابط، به کمک همسايگان خود شتافته است.
رئيس جمهوري در خصوص روابط ايران و عربستان گفت: امروز از سردي روابط ميان دو کشور متأسفيم و اين در حالي است که با آغاز دولت يازدهم تلاش ما در راستاي گسترش روابط با عربستان بوده است، اما شرايط اينگونه رقم نخورده و از هنگامي که عربستان شروع به کشتار مردم يمن کرده است، فاصله عربستان با ايران و بسياري از کشورهاي اسلامي هم زياد شده است.
روحاني با بيان اينکه فاصله ايران و عربستان قطعاً به نفع هيچ يک از دو کشور و منطقه نخواهد بود، گفت: ما بايد به عنوان اعضاي خانواده اسلام، اختلافات فکري و تفاوت عقايد را بپذيريم و در کنار هم در زمينه‌هاي گوناگون همکاري کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن