تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):راست ترين سخن و رساترين پند و بهترين داستان، كتاب خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820841313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسط رئیس فنی و حرفه‎ای منوجان تشریح شد 6 ماه فعالیت جهادی برای ایجاد اشتغال در منوجان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: توسط رئیس فنی و حرفه‎ای منوجان تشریح شد
6 ماه فعالیت جهادی برای ایجاد اشتغال در منوجان
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای منوجان گزارش فعالیت شش ماهه این مرکز در راستای ایجاد اشتغال در این شهرستان را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: 6 ماه فعالیت جهادی برای ایجاد اشتغال در منوجان



تیمور سنجری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در منوجان، با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه نخست سال‌جاری فنی و حرفه‌ای در این شهرستان اظهار داشت: هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای، آموزش مهارت به جوانان جویای کار و ارتقای مهارت کارگران بخش صنعت است تا با حمایت دیگر ارگان‎ها این مهارت‎آموزی منجر به اشتغال شود. وی بیان داشت: در همین راستا مرکز آموزش فنی ‎و حرفه‎ای شهرستان منوجان در سال 1394 در رشته‎های برق خودرو درجه دو، مکانیک خودرو، جوشکاری و برق ساختمان درجه یک و درجه دو ویژه مردان و همچنین از طریق بخش خصوصی و آموزشگاه‎های آزاد در رشته‎های کامپیوتر، خیاطی، آرایش و پیرایش و صنایع‌دستی برای مردان و زنان زمینه را برای آموزش جوانان فراهم کرده است. سنجری تصریح کرد: در رشته برق خودرو 45 نفر آموزش دیده‎اند که 14 نفر از آن‎ها از هنرستان کار و دانش اندیشه معرفی شده و 31 نفر کارآموزان آزاد هستند. رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان منوجان گفت: از بین کارآموزان کار و دانش تعداد هفت نفر مشغول تحصیل در دانشگاه و برای مابقی دیپلم صادر شده، همچنین تعداد 10 نفر از کارآموزان آزاد مشغول به کار شده‎اند.

وی افزود: در رشته مکانیک خودرو نیز 18 نفر کارآموز از هنرستان کار و دانش اندیشه معرفی و تعداد 9 نفر از آن‎ها در آزمون دانشگاه قبول شده و اکنون مشغول به تحصیل هستند، همچنین تعداد 17 نفر از کارآموزان آزاد آموزش دیده و هفت نفر از آن‎ها مشغول به کار شده‎اند. سنجری عنوان کرد: از ابتدای خرداد سال‌جاری تعداد 28 نفر در حال آموزش هستند که از این تعداد 10 نفر صبح‎ها در حال آموزش و عصرها مشغول کار هستند. رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان منوجان ادامه داد: در رشته برق ساختمان تعداد 30 نفر معرفی شده از کار و دانش هستند که هشت نفر از آن‎ها به دانشگاه راه یافته و تعداد 22 نفر کارآموز به صورت آزاد در حال آموزش هستند که تعداد 10 نفر از آن‎ها مشغول به کار شده‎اند. وی اضافه کرد: همچنین در این رشته طبق تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی واحد منوجان در رشته برق قدرت تعداد 130 نفر از دانشجویان این دانشگاه کلاس‎های کارگاهی و آزمایشگاهی خود را در این مرکز با کیفیت عالی برگزار کرده‎اند.

سنجری خاطرنشان کرد: در رشته جوشکاری مخازن تحت فشار تعداد 12 نفر آموزش دیده‌اند که شش نفر مشغول به کار شده و در رشته جوشکاری اسکلت و درب و پنجره‎سازی تعداد 12 نفر آموزش دیده‌اند که هشت نفر مشغول به کار شده‎اند. رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان منوجان اظهار داشت: در حرفه جوشکار لوله 10 نفر آموزش دیده و هم‎اکنون سه نفر از آنان مشغول به کار شدند و آزمون در تاریخ 23 مهر ماه برگزار می‎شود. وی بیان داشت: همچنین این مرکز دوره کارآفرینی kAB را برای فارغ‌التحصیلان شهرستان در محل فرمانداری منوجان به تعداد 44 نفر راه‎اندازی کرده است. سنجری تصریح کرد: این دوره در راستای فعالیت‎های نوین راه‎اندازی شده که نیاز مبرم کارآفرینان شهرستان منوجان و جوانان فارغ‎التحصیل بود که امیدواریم، نتایج آن را در آینده نزدیک مشاهده کنیم. رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان منوجان گفت: در راستای تفاهمنامه این مرکز با اداره زندان‎ها نیز تعداد 48 نفر از مددجویان زندان در رشته‎های مختلف در حال آموزش هستند. وی افزود: همچنین طی تفاهمنامه با کارگاه تولیدی پوشاک در شهرستان تعداد 17 نفر از بانوان هم‎اکنون مشغول به کار هستند که این خود سهم بزرگی در ایجاد اشتغال دارد.

سنجری عنوان کرد: در راستای تفاهمنامه دیگری با اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز در رشته‎های مکانیک خودرو، برق خودرو و برق‎کار ساختمان درجه یک و دو برای اخذ مدرک دیپلم و استفاده از کارگاه‎ها دوره برگزار شده است. رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان منوجان ادامه داد: دوره کیف‎دوزی و چرم‎دوزی نیز برای 28 نفر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شده که در همین راستا اشتغال خانگی برای تعدادی از آن‎ها ایجاد شده است. وی گفت: در بخش آموزشگاه‎های آزاد در سال جدید نیز تعداد دو آموزشگاه جدید با اعتبار 400 میلیون ریال توسط بخش خصوصی راه‎اندازی شده و هم‎اکنون تعداد 24 نفر در رشته آرایش و پیرایش در حال آموزش هستند. سنجری خاطرنشان کرد: همچنین تعداد دو آموزشگاه در رشته‎های صنایع دستی شامل چرم‎دوزی، صنایع چرم و گلدوزی در حال راه‎اندازی است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان منوجان اضافه کرد: آموزشگاه‎های کامپیوتر تعداد 85 نفر را آموزش داده که تعداد 30 نفر به هسته گزینش نیروی انتظامی برای استخدام معرفی شده‎اند. وی بیان داشت: آموزشگاه‎های خیاطی شهرستان تعداد 40 نفر آموزش‎های نازک‎دوزی و ضخیم‎دوزی دیده که در حال حاضر 10 نفر به صورت مشاغل خانگی فعالیت دارند. سنجری اظهار داشت: آموزشگاه آرایش پیرایش در حرفه‌های آرایش و پیرایش زنانه تعداد 24 نفر آموزش دیده‌اند که تعداد هفت نفر آرایشگاه تاسیس کرده‌اند. وی بیان کرد: در بخش صنعت ساختمان با شرکت تعداد 71 نفر آزمون صنعت ساختمان برگزار شده که از این تعداد 13 نفر ایجاد اشتغال کامل شده و از مزایای بیمه استفاده می‌کنند و تعداد 17 نفر در لیست انتظار تأمین اجتماعی برای بیمه شدن هستند. رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای شهرستان منوجان عنوان کرد: در بخش تفاهمنامه در حرفه پته‌دوزی ضمن برگزاری آزمون دو نفر به تامین اجتماعی برای بیمه معرفی شده‌اند و همچنین در راستای همکاری با بهزیستی شهرستان منوجان تعداد سه نفر از معتادان بهبود یافته آموزش دیده‌اند که در حال حاضر مشغول به کار هستند.

وی افزود: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان منوجان با تعداد پنج نفر نیرو که تعداد چهار نفر از آن‌ها مربیان حق‌التدریس هستند که این مربیان پس از تدریس در کلاس‌های آموزشی، بدون دریافت هزینه مالی امور اداری مرکز را در بخش‌های مختلف  از جمله امور پورتال مرکز ثبت‌نام و معرفی کارآموزان و ...انجام می‌دهند. سنجری ادامه داد: انجام امور آموزشگاه‌های آزاد، بازرسی و بازدید از آموزشگاه‌ها و پورتال آموزشی آموزشگاه‌های آزاد و همچنین امور آزمون مرکز و پورتال آزمون مرکز و برگزاری آزمون‌های عملی آموزشگاه‌های آزاد و نظارت بر آزمون‌ها شخصاً توسط رئیس مرکز انجام می‌شود و همه این اقدامات در حالی انجام شده که مرکز هیچ نیروی اداری ندارد .  رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان منوجان بیان داشت: این مرکز آموزشی در راستای اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گام بر می‌دارد و سعی در آموزش بهتر جوانان جویای کار شهرستان را دارد و امیدواریم با همکاری دیگر ارگان‌های شهرستان در بخش حمایت مالی از مهارت آموختگان این مرکز زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/80006/الف40

94/07/06 - 08:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن