تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815451311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي كارگاه‌هاي ساختماني و بازبيني جرثقيل‌هاي برجي پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ساماندهي كارگاه‌هاي ساختماني و بازبيني جرثقيل‌هاي برجي پايتخت
به منظور كاهش حوادث احتمالي ساخت‌وساز‌ها و اجراي پروژه‌هاي عمراني، طرح ساماندهي كارگاه‌هاي ساختماني و بازبيني از جرثقيل‌هاي برجي و داربست‌هاي كارگاهي در راستاي طرح نگهداشت شهر در مناطق بيست و دو‌گانه پايتخت به اجرا در مي‌آيد.
نویسنده : بیژن یانچشمه 


به منظور كاهش حوادث احتمالي ساخت‌وساز‌ها و اجراي پروژه‌هاي عمراني، طرح ساماندهي كارگاه‌هاي ساختماني و بازبيني از جرثقيل‌هاي برجي و داربست‌هاي كارگاهي در راستاي طرح نگهداشت شهر در مناطق بيست و دو‌گانه پايتخت به اجرا در مي‌آيد.
در بيشتر معابر و بخش‌هاي مختلف پايتخت ساخت‌وساز و پروژه‌هاي عمراني در حال اجراست و در اين زمينه كارگاه‌هاي ساختماني بسياري فعال است كه مديريت شهري به منظور ساماندهي و ايمن‌سازي اين كارگاه‌ها طرح نگهداشت شهر را به مرحله اجرا در‌آورده است كه در اين زمينه معاون شهر‌سازي و معماري شهرداري تهران از بازبيني و نظارت دوره‌اي بر جرثقيل‌هاي برجي (تاور‌كرين‌) و داربست‌هاي كارگاه‌هاي پا‌يتخت در راستاي اجراي طرح نگهداشت شهر خبر داد.
مهندس پژمان پشمچي‌زاده با اشاره به آغاز فصل بارش و وزش بادهاي فصلي بر ساماندهي و ارتقاي ايمني كارگاه‌هاي ساختماني به خصوص بازبيني از جرثقيل‌ها ي برجي و داربست‌هاي خارجي محوطه‌هاي كارگاهي ساختماني تأكيد كرد.
وي بازرسي فني و بررسي گواهينامه‌هاي بازرسي فني جرثقيل‌هاي برجي و همچنين گواهينامه صلاحيت حرفه‌اي اپراتور‌ها را ازجمله اقدامات ضروري و لازم خواند و افزود: با توجه به برنامه‌ريزي صورت گرفته از سوي اين معاونت ، حوزه‌هاي شهرسازي مناطق و نواحي موظف هستند با مراجعه حضوري به كارگاه‌هاي ساختماني ضمن رويت اصل گواهينامه‌هاي مربوطه در خصوص تطبيق اسناد با نوع فعاليت‌، سال ساخت و ظرفيت، مكان و تاريخ اعتبار و همچنين تكميل چك‌ليست‌هاي نظارتي مربوطه اقدام كنند.
مهندس پشمچي‌زاده گفت: برنامه منظم و مداوم بازرسي و تعمير و نگهداري براي هر جرثقيل طبق توصيه سازنده بايد مد‌نظر كارفرمايان قرار گيرد و اگر در بازبيني‌هاي صورت گرفته مواردي مغاير با اسناد و استاندارد‌هاي فني و ايمني مشاهده شد با صدور اخطاريه و با رعايت ضوابط و مقرارت از فعاليت كارگاه‌ها جلوگيري به عمل خواهد آمد و ساير دستگا‌ه‌هاي متولي نيز بايد به وظايف خود عمل كنند.
  
تهيه بانك اطلاعات جامع از جرثقيل‌هاي برجي پايتخت
معاون شهر‌سازي و معماري شهرداري تهران همچنين از تهيه بانك اطلاعات جامع از جرثقيل‌هاي برجي پايتخت بر اساس بازرسي‌هاي فني و ايمني خبرداد و  گفت: برگزاري كارگاه آموزشي براي مسئو‌لان و پرسنل حوزه‌هاي شهر‌سازي نواحي و مناطق نيز مد نظر قرار گرفته است.
وي در ادامه از بازبيني داربست‌هاي كار‌گا‌ه‌هاي ساختماني و پروژه‌هاي عمراني به خصوص داربست‌هاي نماي خارجي پروژه‌هاي در دست ساخت خبر داد و افزود: در اين زمينه نيز بايد بازبيني‌ها و نظارت مستمر به صورت ميداني و با در نظر گرفتن مسائل ايمني و حرفه‌اي صورت گيرد و چك ليست مربوطه نيز تهيه و موارد ايمني به كار فرمايان اعلام خواهد شد و در بحث نگهداشت شهر توجه به ساماندهي كارگاه‌هاي ساختماني و كاهش حوادث احتمالي و افزايش ضريب ايمني و آسايش شهروندان بايد مورد توجه و اهتمام حوزه‌هاي شهرسازي قرار گيرد و گزارش‌گيري‌ها به صورت منظم تهيه شود.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن