تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814696135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين پروتکل انتقال بيماران احتمالي مبتلا به کرونا ويروس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۴ب.ظ)
معاون درمان تاکيد کرد: تدوين پروتکل انتقال بيماران احتمالي مبتلا به کرونا ويروس موج - معاون درمان يکي از تمهيدات در نظر گرفته شده براي بيماران احتمالي مبتلا به کرونا ويروس را اتاق ايزوله خارج از محيط اورژانس بيان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد آقاجاني در نشست آمادگي نظام سلامت کشور براي بازگشت حجاج (پيشگيري از ويروس کرونا) با اشاره به اين که 85 درصد موارد ابتلا به کرونا ويروس در عربستان مشاهده شده است، گفت: به دليل حادثه رمي جمرات و بستري شدن تعداد زيادي از زائران در بيمارستان‌هاي عربستان احتمال انتقال بيماري کرونا به کشور افزايش يافته است و خطر آن جدي و ملموس است که لازم است تمهيدات لازم صورت گيرد.
معاون درمان بر ضرورت وجود برنامه‌هاي لازم براي کاهش آسيب مقابل حوادث زيستي مثل بيماري کرونا ويروس تاکيد کرد و گفت: در قالب تشکيلات پدافند غيرعامل و استقرار پدافند زيستي در وزارت بهداشت سعي کرده‌ايم به اين مسئله رسيدگي کنيم و سعي بر اين است تا با آموزش و تمهيدات از قبل پيش‌بيني شده بتوانيم خسارات جاني و مالي به کشور را کاهش دهيم.
آقاجاني همچنين، از تدوين و ايجاد پيش‌نويسي از طريق پدافند غيرعامل و ارسال آن به دستگاه‌هاي مربوطه خبر داد و افزود: اين پيش نويس باعث مي‌شود تا برنامه جامعي براي حوادث زيستي داشته باشيم.
وي با بيان اين که مقابله با بيماري‌هاي همه‌گير برعهده وزارت بهداشت و جهاد کشاورزي است، اظهار داشت: جهت جلوگيري از ورود بيماري کرونا ويروس به کشور، مسئوليت سنگيني داريم و بايد به آن بپردازيم.
آقاجاني همچنين از آموزش کادر بيمارستاني از اورژانس پيش‌بيمارستاني تا ساير پرسنل درماني براي مقابله با بيماري کرونا ويروس خبر داد و گفت: لازم است کارکنان بخش عفوني، ريه و ICU بيمارستان‌هايي که احتمالاً در آنجا بيماران مبتلا به کرونا ويروس بستري مي‌شوند، آموزش‌هاي تخصصي را ببينند تا آمار مبتلايان به کرونا ويروس از طريق بيمارستاني افزايش نيابد.
آقاجاني با بيان اينکه براي بيماران کرونا ويروس جايگاه ويژه اي در سطح اورژانس پيش بيمارستاني اختصاص داده شده، افزود: تجهيزات لازم براي اين بيماران در نظر گرفته شده و کد 115 به بيماري کرونا اختصاص داده مي‌شود.
وي همچنين بر لزوم تدوين پروتکل انتقال بيماران مبتلا به کرونا تاکيد کرد.
معاون درمان يکي از تمهيدات در نظر گرفته شده براي بيماران احتمالي مبتلا به کرونا ويروس را اتاق ايزوله خارج از محيط اورژانس بيان کرد و افزود: اين اتاق ايزوله داراي تهويه جدا بوده که در کنترل بيماري و جلوگيري از شيوع آن مؤثر است.
وي افزود: بهتر است قسمتي از بخش عفوني يا داخلي بيمارستان را با پرسنل، سرويس جداگانه بهداشتي و تردد ويژه در نظر بگيريم و در صورتي که نياز به مراقبت ويژه شد، ICU با فشار منفي پيش‌بيني شود.
معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با تأکيد بر تهيه تجهيزات حفاظت فردي در بيمارستان محل بستري زائران احتمالي مبتلا به کرونا، گفت: کميته پدافند غيرعامل در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي با تمرکز بر روي بيماري کرونا ويروس تشکيل شده تا در اين کميته آمادگي‌هاي لازم مورد بررسي قرار گيرد و اقدامات لازم جهت کاهش ابتلا به کرونا و شيوع احتمالي آن انجام شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن