تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802522183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمهيدات لازم براي مقابله با ويروس کرونا در نظر گرفته شده است/ حجاج تا 14 روز روبوسي نکنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۷ق.ظ)
در نشست معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام شد: تمهيدات لازم براي مقابله با ويروس کرونا در نظر گرفته شده است/ حجاج تا 14 روز روبوسي نکنند موج- در نشست معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: 19 فرودگاه کشور از فردا به منظور ورود حجاج در حالت آماده باش هستند و تمهيدات لازم براي جلوگيري از شيوع ويروس کرونا پيش بيني شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي اکبر سياري، معاون بهداشت وزارت بهداشت در رابطه با ويروس کرونا و بيماري مرس اظهار کرد: ويروس کوچکترين موجود زنده شناخته شده به شمار مي رود و 200 ويروس عامل سرما خوردگي وجود دارد که يکي از آنها ويروس کرونا است.
وي افزود: در دنيا 1430 مورد ابتلا به ويروس کرونا گزارش شده که 532 مورد از آن منجر به فوت مبتلايان شده است همچنين اين ويروس در 26 کشور دنيا تا به حال گزارش شده است.
وي با تاکيد بر اينکه بيشترين موارد ابتلا به ويروس کرونا در عربستان بوده افزود: ويروس کرونا در خفاش و شتر بوده و علاوه بر راه انتقال آن از اين حيوانات ابتلاي افراد از طريق ترشحات تنفسي و ويروسي نيز ممکن است.
وي با بيان اينکه تاکنون واکسني براي ويروس کرونا شناخته نشده و دارويي براي درمان آن وجود ندارد، اظهار کرد: کشندگي اين بيماري بسيار زياد است و 30 درصد خطر مرگ در مبتلايان را دارد.
وي ادامه داد: خطر ويروس کرونا در سالمندان بيشتر است.
سياري تاکيد کرد: کارکنان بيمارستان و افراد داراي مشکلات مزمن قلبي و ريوي بيشتر در معرض ابتلا به ويروس کرونا هستند.
وي افزود: از 1430 مورد ابتلا به ويروس کرونا در جهان، 83 درصد آنها در عربستان به وقوع پيوسته است. بنابراين در رابطه با اين بيماري نگرانيم و تمهيدات لازم را جهت جلوگيري از انتقال و شيوع آن به ايران انجام داده ايم.
معاون وزير بهداشت گفت: 19 فرودگاه کشور از فردا به منظور ورود حجاج در حالت آماده باش هستند و اقدامات و تمهيدات لازم براي جلوگيري از ورود و شيوع ويروس کرونا پيش بيني شده و مانوري هم در اين زمينه انجام شده است.
وي با اعلام اين که امسال يک مورد از مبتلايان به ويروس کرونا از کشورهاي عربي به کره سفر کرد و موجب ابتلا 183 نفر در اين کشور به ويروس کرونا شد، گفت: تيم هاي بهداشت و درمان در عربستان به صورت روزانه وضعيت کرونا را بررسي مي کنند.
سياري عنوان کرد: تيم هاي پزشکي هلال احمر نيز آموزش هاي لازم را فرا گرفته اند و تمهيدات لازم را براي بررسي اين بيماري انجام داده اند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکيد بر اينکه تا امروز هيچ کدام از زائرين ايراني به اين ويروس مبتلا نشده اند گفت: گزارشي در اين مورد به ما واصل نشده ولي رصد وضعيت زائران ايراني از سوي ما ادامه دارد.
به گفته وي جهت بازگشت حجاج پيش بيني هاي لازم انجام شده است و پرسنل بهداشتي علائم بيماري را اعلام و فرم هاي خود اظهاري را نيز تهيه کرده اند.
معاون وزير بهداشت ادامه داد: افرادي که داراي علائم خطر بيماري همچون تب بالاي 38 درجه، سرفه و تنگي نفس هستند از اين طريق شناسايي مي شوند.
وي ادامه داد: همچنين افرادي که مشکوک به ويروس کرونا باشند مسيرشان از زائران جدا شده و از طريق آمبولانس مخصوص به بيمارستان منتقل مي شوند.
سياري اظهار کرد: در بيمارستان بخش مراقبت ويژه در نظر گرفته شده است و تمهيدات لازم جهت جلوگيري از وقوع اپيدمي پيش بيني شده است.
وي تاکيد کرد: تمامي پرسنل را آموزش داده ايم اما اين مسئله کفايت نمي کند.
در ادامه اين نشست، رئيس مرکز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت نيز گفت: ويروس کرونا در عربستان و خاورميانه از سال 2012 ميلادي آغاز و به چندين موج همراه بوده است.
وي افزود: معمولا اين ويروس در سرما اوج مي گيرد اما امسال در فصل گرما نيز رشد داشته است.
محمد مهدي گويا اعلام کرد: افزايش ابتلا به ويروس کرونا در شهر رياض بيشتر گزارش شده است.
وي اظهار کرد: ديگر نمي توان گفت انتقال بيماري کرونا تنها از طريق تماس با حيوان يا محصولات لبني آن بوده چرا که آمار ابتلا از انسان به انسان نيز در حال افزايش است و هر هفته در عربستان موردي از اين بيماري گزارش مي شود.
وي با اشاره به اينکه هيچ مورد ويروس کرونا در ميان حجاج گزارش نشده است، تصريح کرد: نگراني ما از حادثه جمرات بوده چرا که تعداد زيادي از مجروحين به بيمارستان هاي سعودي منتقل شده اند و امکان ابتلا از طريق بيمارستان ممکن مي شود.
رئيس مرکز مديريت بيماري هاي واگير تاکيد کرد: پس از بازگشت حجاج تا 14 روز اگر شخص دچار تب، سرفه، تنگي نفس و اسهال شد بايد حتما گزارش دهد، افزود: در صورت بروز اين علائم حتي در زمان سفر نيز حاجي از بقيه مسافرين جدا مي شود و به محض نشستن در فرودگاه از مسير ديگر به بيمارستان منتقل مي شود و تحت مراقبت هاي ويژه و تشخيص آزمايشگاهي قرار مي گيرد.
گويا اظهار کرد: ما تلاش کرده ايم تمام راه هايي که به نظر مي تواند باعث ورود انتقال ويروس کرونا شود را ببنديم و حتي اقدامات داخلي بيمارستان و حفظ جان پرسنل را هم در نظر گرفته ايم.
وي با اشاره به شش بيمار کرماني مبتلا به کرونا در سال 2014 گفت: در آن زمان نيز اجازه گسترش اين بيماري را نداديم.
وي توصيه کرد: حجاج تا 14 روز پس از بازگشت مراقب خود و خانواده هايشان باشند.
به گفته وي، روبوسي يکي از راه هاي انتقال است که حجاج و وابستگان بايد از آن پرهيز کنند.
گويا رعايت نکات بهداشت فردي را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: اين موارد مهمترين و ساده ترين راه هاي پيشگيري از ابتلا به کرونا است.
رئيس مرکز مديريت بيماري هاي واگير با بيان اين که از حدود 5 روز پيش در کشور عراق در برخي از استان ها طغيان بيماري وبا مشاهده شده است، گفت: عمده موارد مربوط به شهرهاي بغداد، نجف، قادسيه بوده است.
وي افزود: تا به حال 120 مورد قطعي به وبا از سوي دولت عراق گزارش شده و شرايط براي گسترش اين بيماري در عراق مهيا است.
گويا به هموطنان توسطه کرد از مسافرت انفرادي به اين کشور خودداري کنند و در زمان سفر از خريد محصولات غذايي دست فروشان و دوره گردها بپرهيزند.
وي همچنين افزود: مسافران از آب آشاميدني بطري استفاده کنند و تنها از ميوه و سبزيجاتي که به نحو مناسبي ضدعفوني شده بخورند در غير اين صورت از ميوه هاي با پوست استفاده کنند.
وي با تاکيد بر اينکه شرايط آب و هوايي عراق امکان ابتلا به وبا را مهيا کرده است، اعلام کرد: دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور به خصوص در استان هاي غربي در وضعيت آماده باش به سر مي برند.
وي گفت: ما با مسئولين بهداشتي کشور عراق در ارتباط دائم هستيم و براي کنترل اين بيماري در کشور عراق اعلام آمادگي کرده ايم.
گويا خاطرنشان کرد: تاکنون موردي از ابتلا به اين بيماري در کشور ما گزارش نشده و ما همچنين منتظر اقدامات وزارت بهداشت عراق هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن