تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816811126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پزشکان هلال‌ احمر همراه با حجاج ايراني در صحراي عرفات مستقر بودند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۶ب.ظ)
دبير کل جمعيت هلال احمر: پزشکان هلال‌ احمر همراه با حجاج ايراني در صحراي عرفات مستقر بودند موج - دبير کل جمعيت هلال احمر با تاکيد بر اينکه پزشکان هلال احمر همراه با حجاج ايراني در صحراي عرفات حضور داشتند، گفت: در حال حاضر ۱۰۲ مصدوم فاجعه منا در بيمارستان‌هاي هلال احمر و سعودي بستري هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، علي اصغر احمدي ضمن عرض تسليت به پيشگاه حضرت وليعصر (عج)، مقام معظم رهبري، جهان اسلام و همچنين هم‌وطنان داغدار ميهن اسلامي، اظهار داشت: روز عيد قربان از طريق تماس تلفني متوجه وقوع فاجعه اي دردناک در منا شدم که بلافاصله از طريق برقراري ارتباط با ضيايي، رئيس جمعيت هلال احمر و مرعشي، رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت هلال احمر، در جريان کامل اين فاجعه قرار گرفتم.
دبير کل جمعيت هلال احمر به تعداد پزشکان هلال احمر در حج تمتع سال جاري اشاره کرد و افزود: جمعيت هلال احمر در قالب هيئت پزشکي بالغ بر ۵۰۰ نفر نيرو را در مکه مکرمه و مدينه منوره براي ارائه خدمات بهداشتي و درماني به زائران ايراني خانه خدا ساماندهي کرده بود که از اين تعداد ۳۸۰ تن را پزشکان عمومي و متخصص که در درمانگاه‌هاي موقت و همچنين بيمارستان‌هاي هلال احمر فعاليت مي‌کنند.
وي ادامه داد: با توجه به اينکه براي انجام مناسک حج، هيچ زائري در مدينه مستقر نبود و همگي زائران خانه خدا براي انجام مناسک به مکه آمده بودند، به تبع آن پزشکان هلال احمر نيز همراه با حجاج ايراني در صحراي عرفات بودند.

نيروهاي سعودي پس از وقوع حادثه هم به نيروهاي امدادي اجازه کمک رساني ندادند
دبيرکل جمعيت هلال احمر با اشاره به اينکه استقرار نيروهاي هلال احمر ايران در زمان انجام مناسک حج داراي قوانين و مقررات خاصي است و نيروهاي سعودي اجازه استقرار نيروهاي پزشکي و امدادي هلال احمر را در هر مکاني را نمي‌دهند، اما پزشکان هلال احمر همراه زائران هستند، گفت: نيروهاي سعودي حتي پس از وقوع حادثه نيز به نيروهاي امدادي و تيم پزشکي هلال احمر اجازه کمک به زائران خانه خدا که دچار آسيب شده بودند را ندادند.
وي اذعان داشت: حتي در مواردي که پزشکان هلال احمر ايران براي کمک به زائران مراجعه مي‌کردند نه تنها اجازه کمک نمي‌دادند، بلکه زماني که متوجه مي‌شدند که پزشک ايراني است برخورد تند و زننده اي با پزشکان داشتند، اما از ساعت ۲۳ روز عيد قربان آرام آرام زمينه‌هاي همکاري فراهم شد و نيروهاي هلال احمر موفق شدند وارد عمل شوند و به زائران ايراني کمک کنند.

۱۰۲ نفر در مراکز درماني هلال احمر و بيمارستان‌هاي سعودي بستري هستند
احمدي با تاکيد بر اينکه تا اين لحظه ۱۰۲ تن از هموطنانمان که در حادثه منا مصدوم شده‌اند در بيمارستان‌هاي هلال احمر و بيمارستان‌هاي سعودي بستري هستند و تحت درمان قرار دارند که اکثراً رو به بهبود هستند و تنها ۱۰ نفر از مصدومان نيازمند ادامه روند درماني در بيمارستان هستند.
وي در خصوص انتقال پيکر جان باختگان و مصدومان و مجروحان حادثه منا به داخل کشور، اظهارداشت: امکان انتقال پيکر جان‌باختگان و مصدومان تا روز دوشنبه (۶ مهر) وجود ندارد؛ چرا که تا صبح روز دوشنبه هيچ پروازي از جده انجام نمي‌شود.
دبير کل جمعيت هلال احمر ياداور شد: براي حل و فصل مشکلات موجود براي انتقال مجروحان و پيکر جان باختگان کميته اي از سوي ستاد ويژه دولت تشکيل و مقرر شد تا زمينه‌هاي لازم براي انتقال و امدادرساني به زائران به سرعت انجام شود.

تمامي دستگاه‌هاي مرتبط بدون وقفه فعاليت مي‌کنند
احمدي با بيان اينکه در بحران جانسوز منا، تمامي رده‌هاي مختلف اجرايي در تشکيلات بدون وقفه فعاليت مي‌کنند، تصريح کرد: محروميت‌ها در عربستان سعودي براي ارائه خدمات به زائران ايراني جدي است و براي تسهيل در امور، وزير کشور به همتاي سعودي خود نامه نوشت، دکتر ضيائي، رئيس جمعيت هلال احمر نيز ۲ بار در نامه‌هاي جداگانه از همتاي سعودي خود خواست تا براي ارائه خدمات به زائران ايراني با نيروهاي هلال احمر ايران در مکه همکاري شود که سرانجام مشخص شد تا ۱۰ تيم تخصصي جست و جو براي يافتن مفقودان اقدام کنند؛ علاوه بر آن ۲ تيم تخصصي جست و جو نيز تمامي بيمارستان‌ها و درمانگاه‌هاي خصوصي را در جده و طائف به دنبال مفقودان ايراني مي‌گردند تا بلکه اثري از آنان پيدا شود.
به گفته وي، نيروهاي سعودي اجازه حضور نيروهاي هلال احمر را در سردخانه‌ها براي جست و جوي مفقودان نمي‌دهند و اين موضوع کار را با مشکل مواجه کرده است و امروز که به دنبال مفقودان همه جا را جست و جو مي‌کردند با ۵۰۰ عکس مواجه شدند که بايستي زائران ايراني را از داخل آن شناسايي مي‌کردند.
دبير کل جمعيت هلال احمر افزود: حجاج امشب به هتل‌هاي محل اقامت خود با مي‌گردند و امکان بازگشت مفقودان ايراني نيز به هتل‌هاي محل اسکان خود وجود دارد.

انجام پرواز فوق العاده براي انتقال مصدومان و پيکر جان‌باختگان نيازمند مجوز از سعوديان است
احمدي با اعلام اينکه هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران و همچنين هواپيمايي ماهان آمادگي خود را براي انجام پرواز فوق العاده به منظور انتقال مصدومان و پيکر جان باختگان را اعلام کرده‌اند، تاکيد کرد: براي انجام پرواز فوق العاده نيازمند صدور مجوز از سوي عربستان هستيم.
وي با تاکيد بر اينکه دومين جلسه کميته ويژه تسريع در انتقال مصدومان و پيکر جان‌باختگان برگزار مي‌شود، گفت: در اين جلسه تدابير لازم به منظور انجام اقدامات مختلف مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.

گزارشي مبني بر بدرفتاري با مصدومان و بيماران ايراني در مکه نداشتيم
دبير کل جمعيت هلال احمر در خصوص برخي بدرفتاري‌ها با پزشکان ايراني در مکه مکرمه، افزود: گزارشي مبني بر اينکه تعمداً در همه مراکز درماني عربستان با بيماران و يا مصدومان ايراني بد رفتاري شده وجود ندارد.
وي ادامه داد: يکي از همکاران روابط عمومي مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر که مشغول عکاسي بوده است، کارش متوقف شده و دوربين از سوي نيروهاي سعودي ضبط شده است که در حال حاضر مشکل خاصي وجود ندارد.
احمدي در خصوص سؤال مجري برنامه مبني بر اينکه در شبکه‌هاي مجازي جمع آوري و انتقال اجساد به وسيله لودر منتشر شده است، خاطرنشان کرد: اين عکس متعلق به حج امسال نيست و شواهد حاکي از آن است که اين عکس متعلق به سال‌هاي قبل است، اما به دليل کمبود نيرو اجساد در منا با ليفتراک منتقل مي‌شده است که اين حرکت قابل قبول نيست و نوعي بي احترامي به فرد جان باخته محسوب مي‌شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن