تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814681308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صف کشي کشورهاي غربي براي برقراري رابطه‌ اقتصادي با ايران نشانه فرصت‌طلبي آنان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۶ب.ظ)
بسيج دانشجويي 5 دانشگاه تهران در نامه‌اي به رئيس جمهور: صف کشي کشورهاي غربي براي برقراري رابطه‌ اقتصادي با ايران نشانه فرصت‌طلبي آنان است موج-بسيج دانشجويي 5 دانشگاه تهران اعلام کردند:صف کشيدن‌هاي حريصانه کشورهاي غربي براي برقراري رابطه‌ اقتصادي با ايران، نشان از فرصت‌طلبي آنان براي سوءاستفاده‌هاي بعدي از اقتصاد ايران جهت باز کردن بن‌بست‌هاي خود دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، در ابتداي اين نامه خطاب به روحاني آمده است: انقلاب اسلامي ايران که حاصل مجاهدت‌هاي خالصانه بهترين عزيزان خود و تقديم بيش از 220 هزار شهيد به اسلام بوده، تداوم راهي است که 1400 سال پيش توسط بهترين خلق خداوند، نبي اکرم صلوات الله عليه و آله به مسلمانان و جهانيان عرضه شد همان راهي که جزو مهم‌ترين اصولش نفي سلطه کفار و غير خدا بر امت اسلام است و اين اصل در تمام ابعاد اعم از سياسي، فرهنگي و اقتصادي ظهور و بروز دارد.
در ادامه آمده است: حال در شرايط کنوني که جمهوري اسلامي به عنوان نماد حاکميت اسلام در جهان شناخته مي‌شود در پيچ تاريخي قرار گرفته است که عبور موفقيت آميز از آن پيچ تاريخي، موفقيت اسلام و کارآمدي گفتمان رسول الله صلوات الله عليه و آله خواهد بود و خداي ناکرده هرگونه شکست در اين شرايط، ضربه‌اي به اسلام خواهد زد که تا سال‌ها جبران نخواهد شد.
اين تشکل‌هاي دانشجويي تاکيد کردند: از مهم‌ترين ابعاد اين پيچ تاريخي، بعد اقتصادي آن است؛ که امروز تمام کفر، چشم به به اين روزنه دوخته تا از راه نفوذ و ضربه زدن به اقتصاد انقلاب اسلامي، کارايي و موفقيت گفتمان اقتصادي انقلاب اسلامي را در چشم ملت‌هاي بيدار منطقه از بين ببرد و در نهايت ملت‌هاي بيدار و مستضعف را به اين نتيجه برساند که نسخه اقتصادي اسلام براي پيشرفت مسلمانان کارآ نيست و در برابر نسخه‌هاي اقتصادي جبهه کفر تاب مقاومت ندارد.
در ادامه اضافه شد: لذا در اين ميان رسالت و وظيفه مسئولان جمهوري اسلامي ايران بيش از پيش احساس مي‌شود و خداي ناکرده هرگونه سوء تدبير و اقدام انحرافي که به اقتصاد انقلاب اسلامي ضربه بزند، ضربه به اسلام عزيز خواهد بود و آنان که به اسلام لطمه مي‌زنند از لعن و نفرين خداوند و اولياء و شهدا بي‌نصيب نخواهند بود.
تشکل‌هاي بسيجي 5 دانشگاه تهران در ادامه نامه خود خاطرنشان کردند: و اما اين روزها و پس از جمع‌بندي مذاکرات هسته‌اي شاهد صف کشيدن بنگاه‌ها و کارتل‌هاي اقتصادي براي نفوذ در اقتصاد ايران از يک‌سو و هياهوهاي تبليغاتي برخي در داخل از سوي ديگر بوده‌ايم، که شرايط را براي نفوذ بيگانگان به اقتصاد انقلاب اسلامي مهيا کرده و زمينه را براي وابستگي اقتصاد انقلاب اسلامي به غرب مهيا مي‌کند. اقدامي که گام به گام به ضربه پذيري انقلاب و اسلام عزيز کمک مي‌کند.
در ادامه اين نامه خطاب به روحاني آمده است: اخيراً جنابعالي در ديدار با مديران شرکت‌هاي تجاري و صنعتي آمريکا از حضور شرکت‌هاي آمريکايي در اقتصاد ايران سخن گفته‌ايد و بيان داشته‌ايد:«هيچ منعي براي حضور شرکت‌هاي آمريکايي در ايران قائل نيستيم.»
در ادامه تصريح شد: آقاي روحاني! در شرايطي که خصومت‌هاي آمريکا عليه ملت ايران هنوز از چشمان اين ملت پاک نگرديده است و اقتصاد ايران کماکان با خرابي‌هاي ساختاري ايجاد شده توسط آمريکايي‌ها در اقتصاد ايران در دوران پهلوي دست و پنجه نرم مي‌کند، گسترش روابط اقتصادي با آمريکايي‌ها چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد؟
در قسمت ديگري از نامه خطاب به رئيس جمهور تاکيد شد:اظهار نظر شما مبني بر گسترش روابط اقتصادي با آمريکا چه قدر در چارچوب ادبيات اقتصاد مقاومتي جاي مي‌گيرد؟ مگر نه اين است که اساس اقتصاد مقاومتي نفي سلطه اقتصادي بيگانه است؟ زهي خيال باطل است که گمان کنيم آمريکائي‌ها فقط دنبال کار اقتصادي در ايران هستند و هدفي در راستاي نفوذ اقتصادي در ايران ندارند. اگر قرار است روابط اقتصادي با آمريکا گسترش پيدا کند پس انتظار اين را هم داشته باشيد که چنان اقتصاد ايران به آمريکا وابسته شود که با اندک تحريمي اقتصاد ايران را به لبه‌ پرتگاه برسانند و آن وقت دولتمردان ما هر روز به فکر اين باشند که با مذاکره کدام تحريم را بردارند.
در ادامه اين نامه خطاب به روحاني آمده است: همان طور که مي‌دانيد اقتصاد آمريکا به مدد استعمار دلار و نفوذ اقتصادي که در کشورهاي مستضعف داشته است، توانسته خود را حفظ کند وگرنه درصورتي که اقتصاد آمريکا بازار مصرف کشورهاي ديگر را در دست نداشت سال‌ها پيش بايد از بين مي‌رفت.
در ادامه تاکيد شد: در چنين شرايطي استقبال از همکاري اقتصادي آمريکا با جمهوري اسلامي ايران، کمک و اعانه ظالم به حساب نمي‌آيد؟ مگر نه اين است که انقلاب اسلامي آمده است تا استکبار جهاني را از بين ببرد و از بين بردن اقتصاد استکبار اولين قدم در راه نابودي کفرو استکبار است. با اين وجود اظهار نظر شما مبني بر گسترش روابط با آمريکا و اينکه «يکي از راه‌هاي کاستن از فاصله ميان ايران و آمريکا، همکاري‌هاي اقتصادي است» جاي بسي تأمل است.
اين تشکل‌هاي بسيجي ادامه دادند: آيا ملتي که 37 سال است نفي سلطه استکبار و شعار مرگ بر آمريکا را سرلوحه فعاليت‌هاي خود در تمامي عرصه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و سياسي قرارداده است و کاهش روابط با استکبار را براي خود افتخار مي‌پندارد، اکنون بايد با دشمنان خود همکاري اقتصادي داشته باشد؟
در قسمت ديگري از اين نامه اضافه شد: صف کشيدن‌هاي حريصانه کشورهاي غربي براي برقراري رابطه‌ اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران، نشان از فرصت‌طلبي آنان براي سوءاستفاده‌هاي بعدي از اقتصاد ايران جهت باز کردن بن‌بست‌هاي خود دارد. آنان به دنبال تسخير بازار مصرفي ايران، اجراي توطئه‌هاي خود، ضربه زدن و وابسته کردن اقتصاد ايران به خود هستند.
در ادامه آمده است: با توجه به خيانت‌هاي اقتصادي کشورهاي غربي درگذشته علي‌الخصوص در دوران تعديل اقتصادي آيا وقت عبرت گيري ما نيست؟ آيا در چنين شرايطي قوه‌ي مجريه و وزارت امور خارجه موظف نيست تدابيري جهت جلوگيري از نفوذ اقتصادي بيگانگان به ايران اتخاذ کند؟ درحالي‌که تجربه‌ تلخ تاريخي چند سال اخير را در کوله‌بار خود داريم گسترش روابط اقتصادي با غرب چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد؟
اين تشکل‌هاي دانشجويي تاکيد کردند: اقتصاد ايران تجربيات زيادي از روابط اقتصادي با کشورهاي غربي دارد که در موقع تحريم‌هاي خصمانه عليه ايران، شرکت‌هاي غربي تمام قراردادهاي خود را لغو کرده و در مواقعي که جمهوري اسلامي ايران بخش توليد خود را به آن‌ها واگذار کرده بود، خاک ايران را ترک کردند و ضربات سهمگيني به توليد و اقتصاد در اين کشور وارد کردند. باوجود چنين تجربياتي گسترش روابط اقتصادي با غرب درحالي‌که هنوز متن توافق تصويب نشده است چه دليلي مي‌تواند داشته باشد؟
در قسمت ديگري از اين نامه خطاب به روحاني تصريح شد: قوه‌ مجريه و در رأس آن جنابعالي، در بيان برنامه‌هاي اقتصادي خود تأکيد ويژه‌اي برجذب سرمايه‌هاي خارجي در ايران داريد. آيا کشورهاي خائن غربي حاضرند براي پيشرفت اقتصاد ايران دست به سرمايه‌گذاري بلندمدت و مؤثر در ايران بزنند؟ حال آنکه اقتصاد مقاومتي که بارها توسط مقام معظم رهبري مورد اشاره قرار گرفته است عبارت است از توجه به توان داخل و استحکام ساخت درون و روي پاي خود ايستادن که ترجمه‌اي است از آيه‌ شريفه‌«لن يجعل الله للکافرين علي المومنين سبيلا». در اين صورت با افزايش جذب سرمايه‌هاي خارجي چه قدر به اقتصاد مقاومتي که ادعاي دولت است نزديک خواهيم شد؟
در ادامه آمده است: اين روزها آن‌قدر که از ثمرات و ضرورت سرمايه‌گذاري خارجي گفته مي‌شود از اثرات سوء آن گفته نمي‌شود. تا حدي که طبق بيانات مسوولان اقتصادي، دولت توان خود را به جذب سرمايه خارجي گذاشته است و سرمايه‌گذاري خارجي را راهکار گشايش اقتصادي مي‌دانند. حال آنکه براي رونق و پيشرفت اقتصادي نيازي به سرمايه‌ي کشورهاي غربي نيست.
در ادامه اين نامه اضافه شد: تجربه‌ کشورهاي توسعه‌يافته هم دررسيدن به رشد اقتصادي گوياي اين مدعا است. از طرف ديگر تجربه‌ ورود سرمايه‌ خارجي نشان مي‌دهد که بسياري از سرمايه‌گذاري‌ها کوتاه‌مدت و آسيب‌زا است و در برخي موارد حتي کشور سرمايه‌گذار هيچ استفاده‌اي از کارگران بومي در جريان توليد نکرده است و با ايجاد حصارهاي متعدد مانع ورود کارگران و دانشمندان ايراني جهت انتقال دانش فني شده‌اند که نتيجه‌ چنين اقدامي وابستگي توليد داخل به دانش غربي است و نتيجه‌اي جز دوري از پيشرفت اقتصادي داخل ندارد و اقتصاد ايران را روزبه‌روز به اقتصاد غرب وابسته مي‌کند که خلاف روح اقتصاد مقاومتي است.
اين تشکل‌هاي بسيجي خاطرنشان کردند: در شرايطي که هنوز مشخص نيست توافق هسته‌اي تصويب مي‌شود يا خير بعضي مسوولين دولتي به‌گونه‌اي اظهارنظر مي‌کنند که گويا تحريم‌ها و خصومت اقتصادي غرب با جمهوري اسلامي ايران به پايان رسيده است و شاهد آن هستيم که معاون اول رياست جمهوري از انحلال ستاد تدابير ويژه‌ي اقتصادي خبر مي‌دهد حال‌آنکه ستاد تدابير ويژه‌ي اقتصادي باهدف تأمين و ذخيره‌سازي کالاهاي اساسي استراتژيک با حجم مناسب، جلوگيري از اخلال در سيستم مالي کشور و صيانت از ذخاير ارزي و طلاي کشور ايجادشده است و حتي در شرايط پسا تحريم– البته در صورت لغو تحريم‌ها و حسن تعهد طرف غربي- وجود چنين ستادي ضروري است.
در ادامه تاکيد شد: اين روزها زمزمه‌هايي مبني بر استفاده‌ دولت از الگوهاي فاسد غربي جهت حل مشکلات اقتصادي شنيده مي‌شود و عده‌اي ايده‌ دريافت کمک‌هاي مالي از صندوق بين‌المللي پول را در سر مي‌پرورانند. چرا نمي‌­خواهيم از تاريخ درس بگيريم و قبول کنيم نهادهاي بين­‌المللي علي‌الخصوص صندوق بين‌الملل پول نمي‌توانند مشکل اقتصادي ايران را از دفاتر خود در آمريکا حل کنند؟ آيا 8 سال براي فرصت دادن و پيگيري راه‌حل‌هاي آنان در دوران سازندگي کافي نبود؟ وقوع بحران‌ها و فروپاشي‌هاي اقتصادي در اواخر قرن بيستم ميلادي در کشورهاي شوروي، برزيل، آرژانتين و... که گوش‌به‌فرمان صندوق بين‌الملل پول بودند، گوياي همين ماجراست.
در پايان اين بيانيه آمده است: بي‌شک بسيج دانشجويي، ديدباني فضاي اقتصادي کشور را وظيفه‌ خود مي‌داند و در عمل به رسالت انقلابي خود نسبت به نفوذ اقتصادي بيگانگان در هر سطحي که باشد واکنش نشان داده و در مقابل بي‌توجهي هر مسوول و نهاد از اقتصاد مقاومتي که نسخه‌ معاصر اقتصاد اسلام هست سکوت نخواهد کرد.
سايه رهبري مستدام
بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق عليه السلام
بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف
بسيج دانشجويي دانشگاه علم و صنعت
بسيج دانشجويي دانشگاه علامه طباطبايي
بسيج دانشجويي دانشگاه خواجه نصير













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن