تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814745791




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم فراهم ساختن زمينه توسعه همکاري‌هاي گسترده‌تر با لهستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱ب.ظ)
وزير بهداشت: لزوم فراهم ساختن زمينه توسعه همکاري‌هاي گسترده‌تر با لهستان موج - وزير بهداشت گفت: با توجه به ارتباط نزديک و دوستانه ايران با کشورهاي همسايه سرمايه گذاري در ايران بسيار سودمند و اقتصادي خواهد بود و بازار ايران محدود به يک کشور نخواهد بود و به طور مستقيم و غيرمستقيم بازار 15 کشور منطقه را شامل مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، وزير بهداشت صبح امروز در ديداري که با معاون نخست وزير و وزير اقتصاد لهستان در محل وزارت بهداشت داشت بر لزوم گسترش روابط با لهستان تاکيد کرد و گفت: بزرگ‌ترين سرمايه ايران جوانان و متخصصان ايراني هستند که علاقه‌مند هستند در زمينه ارتقاي تکنولوژي در ايران تلاش کنند.
هاشمي ضمن تشکر از همدردي هيأت لهستاني با ايرانيان به خاطر حادثه منا گفت: ما از شرايط جهان و منطقه که انسان‌هاي بي‌گناه در آن به کام مرگ کشيده مي‌شوند، متأثر هستيم و آرزو مي‌کنيم همه ملت‌هاي جهان در صلح و آرامش زندگي کنند.
وي افزود: افتخار مي‌کنيم که ميزبان نمايندگان مردمي هستيم که تاريخ شان سرشار از آزادمنشي است.
وزير بهداشت با تشريح وضعيت بهداشت و درمان کشور و وضعيت آموزشي در حوزه پزشکي براي هيأت لهستاني گفت: اگرچه از نظر توليد علم در منطقه رتبه اول و در جهان رتبه 16 را داريم اما از نظر فناوري با آنچه مطلوب ماست فاصله داريم.
هاشمي گفت: 96 درصد داروي مورد نياز کشور در داخل توليد مي‌شود.
وي افزود: ما در ايران تقريباً در تمامي گرايش‌هاي پزشکي افراد متخصص و فوق تخصص تربيت مي‌کنيم و از کشورهاي منطقه نيز براي تحصيل در زمينه‌هاي مختلف پزشکي به ايران مي‌آيند.
وزير بهداشت خاطرنشان کرد: بيش از دو دهه است که در زمينه پيوند کليه، قلب، پانکراس و روده در منطقه بي‌رقيب هستيم و از بسياري از کشورهاي منطقه براي درمان به ايران مي‌آيند. اين درحالي است که سال‌ها در تحريم بوده‌ايم.
هاشمي گفت: ايران همواره به دنبال استفاده صلح‌آميز هسته‌اي در زمينه سلامت و توليد انرژي بوده است.
وي با ابراز خرسندي از توافق ايران و 1+5 گفت: متأسف هستيم که 12 سال کشور ما را از ابتدايي‌ترين حقوق و نيازهايش محروم کردند.
وزير بهداشت با تاکيد بر اجراي کامل توافقات ميان دو طرف ابراز اميدواري کرد: زمينه توسعه همکاري‌هاي گسترده‌تر با لهستان فراهم شود.
هاشمي گفت: با توجه به ارتباط نزديک و دوستانه ايران با کشورهاي همسايه سرمايه گذاري در ايران بسيار سودمند و اقتصادي خواهد بود و بازار ايران محدود به يک کشور نخواهد بود و به طور مستقيم و غيرمستقيم بازار 15 کشور منطقه را شامل مي‌شود.
وزير بهداشت بزرگ‌ترين سرمايه ايران را جوانان و متخصصين کشور دانست و افزود: متخصصين ما علاقه‌مند هستند در جهت ارتقاي تکنولوژي در کشور تلاش کنند.
يکي از شرکت‌هاي لهستاني حاضر در جلسه در خصوص همکاري ساخت بيمارستان تخصصي قلب در ايران سخن گفت که وزير بهداشت نيز گفت: در اين زمينه آمادگي کامل داريم که با لهستان همکاري کنيم.
وزير بهداشت گفت: پيش از اين نيز ما در زمينه تجهيزات از لهستان واردات داشتيم که اميدواريم همکاري‌ها به شکلي مطلوب گسترش يابد.
وي افزود: ما در زمينه آمبولانس در ايران نيازهايي داريم که اميدوارم بتوانيم در اين زمينه نيز با لهستان همکاري داشته باشيم.
هاشمي در پايان از کشور و دولت لهستان به خاطر همراهي که در دوران سخت تحريم با ملت ايران داشتند، تشکر کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن