تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814604175




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد با حضور ۴ کشور |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: جزئیات ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد با حضور ۴ کشور
یک رسانه عرب به جزییات ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد با حضور چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و عراق پرداخته است.
کد خبر: ۵۳۴۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ - 27 September 2015


یک رسانه عرب به جزییات ایجاد مرکز اطلاعاتی در بغداد با حضور چهار کشور ایران، روسیه، سوریه و عراق پرداخته است. 


به گزارش «تابناک»، پایگاه کتابات در مطلبی با اشاره به تشکیل ائتلاف چهارجانبه اطلاعاتی میان روسیه، عراق، ایران و سوریه آورده است: با وجود تکذیب کرملین یک منبع نظامی دیپلماتیک در مسکو اعلام کرد که روسیه، سوریه، عراق و ایران تصمیم به احداث مرکز اطلاعاتی در بغداد گرفته اند که نمایندگان ارتش های چهار کشور در آن حضور دارند.


این منبع بیان کرد: وظایف اساسی مرکز شامل جمع آوری، بررسی و تحلیل اطلاعات از اوضاع منطقه خاورمیانه در راستای مبارزه با داعش است.این اطلاعات به دست اندرکاران داده و آنها آن را به ستاد های نیروهای مسلح کشورهای شرکت کننده می دهند.


اداره این مرکز به تناوب میان افسران روسی، سوری، عراقی و ایرانی خواهد بود و هر طرفی سه ماه اداره این مرکز را برعهده دارد.در سه ماه اول عراقی ها این مرکز را اداره خواهند کرد و این بر اساس توافق به عمل آمده میان چهار کشور است.


به گفت این منبع نظامی دیپلماتیک روسی، احداث این مرکز اطلاعاتی گامی مهم در بسیج تلاش ها علیه تروریسم بین المللی که در راس آنها داعش قرار دارد محسوب می شود.


این منبع بیان کرد: فعالیت این مرکز شرایط تشکیل کمیته هماهنگ کننده که اساس آن تضمین طرح های عملیاتی مشترک روسی، ایرانی، سوری و عراقی در جنگ علیه داعش است، را فراهم خواهد آورد.


*** تصمیم احداث مرکز اطلاعاتی قابل تصور بود


لیونید ایواشوف مدیر سابق بخش همکاری نظامی بین المللی در وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تصمیم احداث مرکز اطلاعاتی در بغداد در نتیجه توافقات که میان کشورهای مذکور از مدت ها قبل حاصل شده بود رخ داده است.


وی افزود: طرح هایی برای هماهنگی معین در اجرای عملیات نظامی وجود داشت و به ویژه میان سوریه، روسیه و ایران اما هم اکنون توزیع وطایف صورت می گیرد موضوعی که اجازه ایجاد مرکز طراحی عملیات را می دهد.


این کارشناس نظامی روسی بیان کرد: نقش روسیه و ایران به توصیه هایی به کشورهای سوریه و عراق که در حال جنگ علیه تروریسم هستند خواهد بود.مشارکت روسیه در این مرکز ناقض هیچ معاهده بین المللی نیست.


وی افزود: نباید به مواضع آمریکایی ها زیاد بها بدهیم زیرا حق دفاع فردی و جمعی مطابق منشور ملل متحد مجاز است و همه می دانند که آمریکایی ها پشت پرده حوادث علیه سوریه و عراق هستند و بعید است که به هیچ عنوان در فعالیت مرکز مشارکت داشته باشند.


*** آیا واشنگتن به مرکز اطلاعاتی در بغداد ملحق می شود؟


فرانتس کلینستیویچ معاون رئیس حزب روسیه یکپارچه و عضو کمیسیون دفاعی دومای روسیه گفت: این تصمیم بسیار مثبت است به ویژه که همکاری در سطح اطلاعاتی و واحدهای ویژه و برخورد با مشکلات خواهد بود.


وی افزود: این کاری بزرگ است زیرا این واحدها امکان دریافت اطلاعات و تبادل آن را خواهند یافت و مهمتر از آن به کارگیری آن به شکل مناسب است.


این عضو دوما بیان کرد: موضوع نگران کننده این است که این مرکز خارج از ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا تشکیل می‌شود و اینکه واشنگتن به این مرکز در آینده ملحق شود به سبب طرح های دیگر آمریکا با تردید همراه است.در سوریه نظام این کشور مورد قبول آمریکا نیست و واشنگتن هر کاری برای براندازی مقامات سوریه می کند.


کتابات در ادامه نوشت: ولادیمیر پوتین در اواخر ماه ژوئن گذشته از ائتلاف ترکیه و اردن و سعودی برای تشکیل ائتلاف ضد داعش سخن گفته بود.روسیه بارها آمادگی خود را برای گفتگو میان این کشورها اعلام کرده است در حالی که آمریکا به دنبال براندازی بشار اسد است و از ارائه هر کمکی به دمشق خودداری می کند.


اما روسیه از ائتلاف بین المللی علیه داعش خواسته است که با مقامات سوری تحت نظارت سازمان ملل همکاری کند.


شبکه فاکس نیوز آمریکا پیش از این به نقل از دستگاه های اطلاعاتی غربی از مرکز هماهنگی  اطلاعاتی میان روسیه، سوریه، ایران در بغداد برای شروع همکاری سخن گفته بود.


در همین راستا ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در نشست شورای روباط خارجی در حاشیه نشست مجمع عمومی اعلام کرد که اطلاعی از حضور کارشناسان نظامی روس در عراق برای هماهنگی با نیروهای عراقی ندارد.




تسنیم












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن