تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 15 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814066027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال از آثار دفاع مقدّسی در گنجینة هدایای رهبری موزه آستان قدس رضوی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: استقبال از آثار دفاع مقدّسی در گنجینة هدایای رهبری موزه آستان قدس رضوی خبرگزاری پانا: مجسمه‌ «سرباز اسلام» اثر هنرمند معاصر «محمد شاهرخی» به سبک رئالیسم-سمبولیک و تکنیک قالب‌گیری و ریختگی و دیگری، تابلو نقّاشی تصویر مقام معظم رهبری در جمع رزمندگان به سبک رئالیسم و با تکنیک رنگ و روغن آثاری با موضوع دفاع مقدّس در گنجینة هدایای رهبری موزه آستان قدس رضوی در معرض نمایش است که مورد توجه و علاقه آثار فرهنگی و هنری قرار دارد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۵ مهر ساعت 11:30

خبرگزاری پانا+

 به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مسئول گنجینه قرآن و نفایس این سازمان با بیان اینکه آثار هنری ارزشمندی به مناسبت هفته دفاع مقدّس در این گنجینه مورد استقبال علاقمندان هنرهای اسلامی و ایرانی قرار گرفته است، به معرفی یکی از این آثار پرداخت و توضیح داد: مجسمه «سرباز اسلام» اثر هنرمند معاصر «محمد شاهرخی» که به سبک رئالیسم و با تکنیک ریختگی و قالب‌گیری ساخته شده است، یک رزمنده دفاع مقدّس را در حالی که لباس سبز رنگ جنگ و جهاد به تن داشته و روی زمین نشسته است نشان می‌دهد.
محمدرضا ساقی در این باره ادامه داد: این رزمنده، کوله پشتی، کلاه جنگی، اسلحه «ژ3» و پوتین خود را در سمت راست خود روی زمین گذاشته تا مشغول اقامه نماز شود، اما گویا برای دفع حمله صورت‌گرفته به حالتی شتاب‌زده دست راست خود را به طرف اسلحه‌ای که به کوله پشتی و کلاه جنگی خود تکیه داده دراز کرده است.
ساقی با اظهار اینکه این اثر اشاره به تقوی و اطاعت از فرمان خداوند در ادای فریضه نماز حتی در روزهای سخت جنگ تحمیلی دارد، به بیان دیگر ویژگی‌های آن پرداخت و تصریح کرد: جنس این مجسمه از «رِزین» است و در ابعاد 5/32 در 5/22 سانتی‌متر و ارتفاع 5/18سانتی‌متر پرداخته شده است.
مسئول گنجینه قرآن و نفایس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، به اثری دیگر که توسط یکی از هنرمندان معاصر به سفارش خانواده محترم شهید تهرانی‌مقدم خلق شده و سپس توسط این خانواده شهید به رهبر معظم انقلاب اهدا شده است، اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تابلوی نقاشی روی بوم که به سبک رئالیسم و با تکنیک رنگ و روغن خلق شده است،​ مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی را در حالی که لباس سپاه به تن دارند و در میان جمعی از رزمندگان نشسته‌اند،​ به تصویر کشیده است.
ساقی افزود: در این نقاشی، رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جماعت در جلو و بقیه رزمندگان در پشت سر امام جماعت در صف نماز نشسته‌اند و در حال نیایش‌اند که در میان رزمندگان تصویر شهید صیاد شیرازی و محسن رضایی فرماندهی سپاه وقت به چشم می‌خورد.
وی در بیان دیگر ویژگی‌های این اثر ادامه داد: این تابلو دارای قاب چوبی به رنگ طلایی بوده و دارای تزئینات برجسته است و ابعاد اثر بدون قاب 100× 59 سانتی‌متر و با قاب 125×85  سانتی‌متر است.
در پایان، مسئول گنجینه قرآن و نفایس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: «گنجینه هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی آثار ارزشمندی را به نمایش گذاشته است که از سوی شخصیت‌های داخلی و خارجی و ارادتمندان به مقام معظم رهبری مدظله العالی به ایشان اهدا شده و معظم له نیز طی چندین دوره این اشیاء را به موزه آستان قدس رضوی اهدا نموده‌اند که در حال حاضر بیش از 350 شیء از نفیس‌ترین این اشیاء در این گنجینه در معرض نمایش عموم قرار دارد.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن