تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805164332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دوره پساتحريم فرصت مناسبي براي توسعه حوزه گردشگري کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۴ق.ظ)
پيام روحاني به مناسبت روز جهاني گردشگري: دوره پساتحريم فرصت مناسبي براي توسعه حوزه گردشگري کشور است موج-رئيس جمهوري در پيامي با اشاره به اين که گردشگري ظرفيت دارد تا به يکي از مؤلفه‌هاي مهم قدرت نرم ايران بدل شود، خواستار توسعه گردشگري توأم با تأکيد فزاينده بر پايداري اجتماعي، اقتصادي و محيط زيستي شد.
به گزارش خبرگزاري موج،متن کامل پيام حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني که امروز به مناسبت روزجهاني گردشگري توسط مسعود سلطاني فر معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قرائت شد به شرح ذيل است:
بسم‌ا... الرحمن الرحيم
پنجم مهرماه هر سال يادآور جايگاه مهم گردشگري در جهان است. سهم عظيم گردشگري در گردش مالي جهان، مشارکت اين صنعت در تعاملات بين‌فرهنگي، نقش گردشگران در توسعه گفت‌وگوي اجتماعي ميان فرهنگ‌ها و کشورها، و پي‌آمدهاي گردشگري براي توسعه اقتصادي و بسط فرهنگ صلح و آشتي، همه کشورها را به توسعه اين صنعت و بهره‌مندي از مواهب آن راغب و نيازمند ساخته است.
امروز اسناد بالادستي ناظر بر توسعه از جمله سياست‌هاي کلان برنامه ششم، رهبر معظم انقلاب و مسوولان ارشد نظام در هر سه قوه، بر ضرورت توسعه گردشگري و متنوع‌سازي اقتصاد ايران تأکيد دارند. کاهش وابستگي به نفت، توزيع جغرافيايي ثروت و تضمين استفاده پايدار از منابع فرهنگي، اکوسيستمي و زيرساخت‌هاي ايجاد شده در کشور، به علاوه فراهم آوردن امکان اشتغال گسترده، ضرورت‌هايي است که برنامه‌ريزي براي توسعه گردشگري را حياتي مي‌سازد.
آشنايي جهانيان با فرهنگ، تاريخ، مردم و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران، کارکردهاي آشکار توسعه صنعت گردشگري است و در پي آن امنيت ملي ايران نيز در چارچوب تعامل سازنده با جهان تقويت و پايدار خواهد شد. گردشگري ظرفيت دارد تا به يکي از مؤلفه‌هاي مهم قدرت نرم ايران بدل شده و در خدمت تحقق «اهداف توسعه پايدار» (SDGs) باشد که از سال 2015 در دستور کار کشورهاي جهان قرار مي‌گيرد.
«پايداري گردشگري» مؤلفه‌اي راهبردي است. گردشگري به همان اندازه که فرصتي براي توسعه است، مي‌تواند با فشار بر منابع اکولوژيک، فرسايش ميراث فرهنگي،فشار بر فرهنگ‌هاي بومي و سنتي و وابسته ساختن ساير بخش‌هاي اقتصادي به خود، عوارض ناخواسته و ناخوشايندي براي فرهنگ، اقتصاد و جامعه داشته باشد.خسارات وارد شده بر بخش‌هايي از کشور – بالاخص در شمال و سواحل درياي مازندران – شاهدي از آسيب‌هاي گردشگري بدون برنامه و فاقد هوشمندي است. بنابراين تأکيد بر توسعه گردشگري بايد توأم با تأکيد فزاينده بر پايداري اجتماعي، اقتصادي و محيط زيستي باشد و هر گونه برآوردي از تأثير مثبت اقتصاد گردشگري بر شاخص‌هاي توسعه، با لحاظ کردن تأثيرات منفي آن بر محيط زيست صورت گيرد.
توسعه گردشگري در سرزمين پهناور و اقليم‌هاي رنگارنگ ايران، بدون مشارکت مردمي، بخش خصوصي و لحاظ کردن ويژگي‌هاي خاص و محلي، و تنوع‌هاي فرهنگي، مذهبي و محيط زيستي ناممکن است. دولت مي‌تواند تنظيم‌گر و مقررات‌گذار توسعه گردشگري، و تسهيل‌کننده توسعه ارتباطات گردشگري داخلي و بين‌المللي باشد،نظارت و پايش به قصد تضمين توسعه پايدار و بدون اثرات مخرب را دنبال کند. اما دولت قطعاً براي تصدي‌گري و فراهم آوردن سرمايه لازم براي اين بخش، گزينه مناسبي نيست؛ بنابراين توسعه گردشگري بايد با تأکيد بر مشارکت بخش خصوصي و تعاوني صورت گيرد.
بين‌المللي شدن و توسعه مشارکت‌هاي خارجي، در همه کسب‌وکارهاي دنياي امروز ضرورت دارد. اما اين ضرورت در صنعت گردشگري که به صورت بنيادي در تعامل بين‌المللي امکان‌پذير مي‌شود، ناگزير و حياتي است. توافق هسته‌اي، انتقال به دوره پساتحريم و موفقيت در عملي ساختن تعامل سازنده با جهان، فرصت مناسبي براي توسعه ارتباطات بين‌المللي و بين‌فرهنگي در عرصه گردشگري فراهم ساخته است، و مي‌تواند مکمل راهبرد سياست خارجي دولت يازدهم باشد. مناسب آن است که از طريق توسعه همکاري‌ها با سرمايه‌گذاران بين‌المللي، شرکت‌هاي مشاوره‌اي، مراکز تحقيقاتي و آکادميک در زمينه گردشگري، رسانه‌هاي بين‌المللي، شرکت‌هاي حمل و نقل و ساير فراهم‌کنندگان زيرساخت‌ها و خدمات گردشگري، در چشم‌انداز ايران 1404 شاهد رونق گردشگري ايران و تبديل شدن آن به يکي از منابع قابل اتکاي درآمد کشور باشيم.
ما ايرانيان به پشتوانه ميراث تاريخي و سرزميني غني که خداوند به ما ارزاني داشته است، مي‌خواهيم در قرن جاري، آرامش خاطر، رفاه مادي و زندگي اخلاقي مناسبي براي شهروندان خود فراهم سازيم، و سهمي بسيار فراتر از گذشته در تمدن، فرهنگ، اقتصاد و امنيت جهاني داشته باشيم. گردشگري فرصتي بزرگ براي ايفاي اين نقش است و براي تحقق اين هدف، سخت‌کوش و منعطف خواهيم بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن