تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816189479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الهام پاوه نژاد: ترجیح می‎دهم با نان و ماست تئاتر بسازم!!


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: الهام پاوه‌نژاد می‌گوید: ترجیح می‏‌دهم که با نان و ماست تئاتر بسازم تا در کارهای ضعیف تصویر حضور داشته باشم. این برایم ارجحیت دارد و ارزشش بیشتر است.
بازی در تئاتر برایم ارجحیت دارد الهام پاوه‌نژاد می‌گوید: «مضحکه شبیه قتل» ریشه در نمایش ‏های ایرانی و سنتی دارد، در حالی که حرف امروز را هم بیان می کند. این نمایش برای نسل جوان و دانشجویان تئاتر جذاب، دیدنی و آموختنی است.

الهام پاوه‏ نژاد درباره حضورش در این نمایش گفت: پیش از این در نمایش «اهل قبور» به نویسندگی و کارگردانی «حسین کیانی» حضور داشتم و با سلیقه و نوع نگاه ایشان آشنا هستم، بنابراین ایفای نقش در این نمایش را پذیرفتم. با توجه به زمان کوتاه تمرین نمایش و جابجایی سریعی که در متن به وجود آمد، سعی کردم در این زمان کوتاه با ذهنیات نویسنده و کارگردان اثر هماهنگ شوم.

 این بازیگر تئاتر در ادامه با اشاره به اینکه در مورد اجرای نمایش‏‌هایی بر اساس متون ترجمه و نمایشنامه‌‏های ایرانی، مطلق‏‌نگر نیست، افزود: گاهی در یک متن خارجی مسائل روز جامعه ما هم  نهفته است که ارزش‏‌های خودش را دارد، اما متاسفانه سال‌‏ها است که برای نویسندگان نامدار ما مثل «حمید امجد»، «بهرام بیضایی»، «محمد رحمانیان»، «کورش نریمانی» و کسانی که وامدار کمدی‏‌های ایرانی هستند، شرایطی ایجاد نمی‏شود که بتوانند متن‌‏های ایرانی را روی صحنه ببرند. در این شرایط نویسندگان ما یا به سمت سبک‏‌های دیگر اجرایی و متن‌‏های خارجی می‏‌روند یا متاسفانه سکوت می‌‏کنند.

عکس الهام پاوه نژاد در تئاتر
عکس الهام پاوه نژاد در تئاتر   پاوه‌‏نژاد افزود: در این شرایط خوشحالم که هر چند نمایش «مضحکه شبیه قتل» بازتولید است، متنی ایرانی است که در اجرای سالیان پیش خود دیده شده و مورد  استقبال قرار گرفته، ضمن اینکه متنی است که حرف امروز را هم  در دل خود دارد.

 او با اشاره به ضرورت تولید نمایشنامه‏‌های ایرانی، گفت: اگر چنین نباشد، نمایشنامه‏‌نویسی ما افت می‌‏کند و زمانی می‏‌رسد که ما به عنوان بازیگر باید بگوییم امان از متن‏ ضعیف، امان از فیلمنامه ضعیف!

عکس الهام پاوه نژاد
عکس الهام پاوه نژاد   پاوه‏‌نژاد با بیان اینکه تئاتر ایران در حال حاضر در وضعیت چندان خوشایندی نیست، افزود: برداشته شدن حمایت‏‌ها و قرار گرفتن بار درآمدزایی بر دوش گروه، در تصمیم‏‌گیری کارگردان و تولید تاثیر می‏‌گذارد و متاسفانه ما را به سمت و سوی در اولویت قرار دادن گیشه می‏‌برد که در دورانی سینما نیز به آن سمت رفت؛ پس به ناچار از کیفیت کار کاسته می‏شود و این برای تئاتر آسیب‏ زا است.

این بازیگر تلویزیون و تئاتر علاقه و انتخاب را دلایل ادامه حضور خود بر صحنه تئاتر دانست و افزود: ترجیح می‏‌دهم که با نان و ماست تئاتر بسازم تا در کارهای ضعیف تصویر حضور داشته باشم. این برایم ارجحیت دارد و ارزشش بیشتر است.

او با اشاره به اینکه مدت‏هاست نمایش‏ های ایرانی، به خصوص کمدی‏ های ایرانی را بر صحنه تئاتر نمی‏ بینیم، ادامه داد: نمایش «مضحکه شبیه قتل» ریشه در نمایش‏ های ایرانی و سنتی دارد که برای نسل جوان و دانشجویان تئاتر جذاب، دیدنی و آموختنی است.

الهام پاوه نژاد در اکران خصوصی
الهام پاوه نژاد در اکران خصوصی   بازیگر نقش «عزیزالسلطنه» در نمایش «مضحکه شبیه قتل» با اشاره به تیپیکال بودن این نقش، گفت: عزیز‏السلطنه یکی از زنان ناصرالدین شاه است؛ زنی سنتی و قجر که از مرگ ناصرالدین شاه غمگین است وچون لج و لجبازی با زن سوگلی  شاه دارد، کنش و واکنش‌‏هایشان بر اساس این لجبازی است. عزیزالسلطنه از زنان حرمسرایی است  که دغدغه موقعیت و جاه و مقامش را دارد و همیشه می‏خواهد برتر بودنش را به نمایش بگذارد.   او درباره فعالیت‏‌های آینده خود در حوزه تئاتر گفت: در حال حاضر تنها در همین کار مشغول بازی هستم. عادت ندارم بازی در چند کار را با هم بپذیرم، چرا که بار مسئولیت هر کاری سنگین است و پذیرفتن همزمان چند کار با یکدیگر ممکن است از کیفیت اجرای نقش  بکاهد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline






1394/07/05
###12##12###





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن