تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ساقدوش کیست ؟ | وظیفه ساقدوش در مراسم عقد و عروسی چیست ؟
قایقسواری تالاب انزلی؛ تجربهای متفاوت با چاشنی تخفیف
چگونه ویزای توریستی فرانسه را بگیریم؟
معرفی و فروش بوته گرافیتی ریخته گری
بهترین بروکر برای معاملات فارکس در سال 2024
تجربه رانندگی با لندکروز در جزیره قشم؛ لوکسترین انتخاب
اکسپرتاپ: 10 شغل پردرآمد برای مهاجران کاری در کانادا
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1816654156
بازگشت کیومرث پوراحمد، محمدعلی طالبی و کامبوزیا پرتوی به سینمای کودک
واضح آرشیو وب فارسی:پانا: خبرگزاری پانا: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در نشستی با فیلمسازان و مخاطبان سینمای کودک و نوجوان از فیلمسازی کیومرث پوراحمد، محمدعلی طالبی و کامبوزیا پرتوی برای کودکان و نوجوانان در آینده ای نزدیک خبر داد.به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، در پایان اولین روز از بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان ایران، جمعی از فیلمسازان، مخاطبان نوجوان و اهالی رسانه طی نشستی به آسیب شناسی سینمای کودک و نوجوان پرداختند. در ابتدای این نشست امید نیاز کارگردان فیلم سینمایی «ب 12» که در اولین روز برگزاری جشنواره نمایش داده شد، درباره فضای فیلم خود توضیح داد: این فیلم که در فضایی شهری و روستایی داستان خود را روایت می کند، هدفش نمایش استقلال طلبی قوم بختیاری است. وی با اشاره به استفاده تلطیف شده از لهجه لری در این فیلم افزود: در این فیلم به اصطلاح از لهجه لری فرنگی استفاده شده است. اگرچه همه اقوام نسبت به لهجه خود تعصب دارند اما احساس کردیم که بهتر است از شدت این لهجه در فیلم کم شود. فریال بهزاد تهیه کننده این فیلم نیز درباره روی آوردنش به امر تهیه گفت: امید نیاز سال ها در تئاتر تجربه کارگردانی دارد و حتی اجراهای زیادی را در کشورهای دیگر تجربه کرده بود. من هم خودم از سن 26 سالگی و وقتی جوان بودم، وارد سینما شدم و احساس کردم که خودم هم باید از جوانترها حمایت کنم. وی در پاسخ به این سوال وحید نیکخواه آزاد که آیا فعالیت تهیه کنندگی را ادامه خواهد داد یا نه، بیان کرد: به عنوان کسی که می خواهم از جوانان حمایت کنم، دوست دارم تهیه کننده کارگردانان جوان باشم. می خواستم ردپای فیلمم در سینما باقی بماند نیاز هم در ادامه گفت: فیلم «ب 12 » پاییز سال گذشته تصویربرداری شد و زمستان این سال هم مراحل فنی آن پایان یافت و حدود یکسال هم برای شرکت دادن آن در جشنواره فیلم نوجوان صبر کردیم. اما این مرحله نهایی نیست و خود من دوست دارم نظرات تماشاگران را دریافت و نقص های احتمالی فیلم را برطرف کنم. وی افزود: من این فیلم را برای دلم ساختم نه برای شرکت در جشنواره. چراکه دوست دارم ردپایی از آن در سینمای آینده باقی بماند. علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست عنوان کرد: من از اسفند ماه سال 93 مدیریت بنیاد فارابی را همزمان با تشکیل شورای راهبردی فیلم کودک و نوجوان برعهده گرفتم و همه برنامه ریزی های این بنیاد نیز در جهت برنامه های همین شورا قرار گرفت. وی ادامه داد: هدف ما از این اقدام آسیب شناسی سیاست های پیشین در این بنیاد بود که یکبار دیگر مرور، نقد و اصلاح شود. تابش با اشاره به یکی از مشکلات مهم سینمای نوجوان بیان کرد: یکی از مهم ترین مشکلات فعلی بنیاد سینمایی فارابی وجود فیلم های متعددی است که اکران نشده اند. اسامی این آثار نیز به شورای راهبردی گزارش و در جلسات اعضا تصمیم گرفته شد این فیلم ها با عجله مورد حمایت قرار نگیرند. همچنین جمع بندی سیاست های تدوین شده شورای راهبردی فیلم کودک و نوجوان نیز توسط فرشته طائرپور تنظیم شده و در آینده اعلام می شود. ضمن این که دو کارگروه فیلمنامه و اکران در این بنیاد راه اندازی شده است و بخشی از آثار اکران نشده نیز به شبکه نمایش خانگی راه می یابند. وی درباره سیاست های کلی بنیاد سینمایی فارابی خاطر نشان کرد: امیدواریم بهره گیری از تجربه ها باعث شناسایی خطاهای احتمالی و جلوگیری از تکرار آن ها شود و سیاست های جشنواره را به طور شفاف اعلام کنیم و در این مسیر دستمان به سوی منتقدان دراز است. کاتالوگ ضخیم و سالن های خالی سودی برای جشنواره ندارد شجاع نوری نیز در این نشست بیان کرد: ما همواره با مشکل برگزاری درباره هر مقوله ای در ایران رو به رو هستیم. این مشکل وقتی به مقوله ای فرهنگی می رسد، به دلیل افزایش نظارت ها و حساسیت ها چه بسا سخت تر هم می شود. وی افزود: بنابراین برگزاری جشنواره فیلم در ایران سخت است و اگر جنون و عشق به آن نباشد امکان پذیر نیست. تفکیک بخش کودک و نوجوان از هم کار سختی بود و مهم ترین مشکل آن در عدم تطابق محیطی با شهرهای مختلف و یکسانی دایره واژگان و تعاریف است. شجاع نوری درباره علت پذیرفتن دبیری جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان نیز توضیح داد: آنچه من را برای قبول کردن این سمت ترغیب کرد، رسیدن به این نتیجه بود که در ایران باید جشنواره ها با فرم و شکلی متناسب با فرهنگ خودی برگزار شوند تا بیشترین فایده و تاثیر را داشته باشند. نباید نگاهمان این باشد که فلان جشنواره خارجی چطور عمل کرده و ما چگونه می توانیم از آن کپی برداری کنیم. وی افزود: من از آقای ایوبی و شورای راهبری کودک و نوجوان اجازه گرفتم آن طور که خودم صلاح می دانم درباره این جشنواره عمل کنم. حتی این تصمیم گرفته شد که اگر فیلم خوبی به دستمان نرسد بخش مسابقه سینمای ایران از جشنواره حذف شود. دبیر جشنواره فیلم نوجوان بیان کرد: مرور سینما با ضخیم تر کردن کاتالوگ جشنواره و افزایش تعداد سالن های خالی سودی ندارد. حمید جبلی هم که صحبت های خود را با موعظه ای به خبرنگاران و عکاسان(!) آغاز کرد، در این جلسه گفت: بخشی از مشکلات سینمای کودک و نوجوان به نبود حرفه ای ها در امر تولید و نبود سینما برمی گردد. اما من به این سینما بدبین نیستم و معتقدم با برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان می توان ده ها کارگردان حرفه ای مثل کیومرث پوراحمد را به سینما معرفی کرد. امیدوارم از میان این نوجوانان فیلمسازان برجسته ای شناسایی شوند که سال های بعد مورد تقدیر قرار بگیرند. تابش نیز با ابراز امیدواری نسبت به آینده سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد: فیلمنامه های خوب در سینمای نوجوان وجود دارد اما تعداد آن ها کم است. متاسفانه امروز فن قصه گویی و خیال پردازی برای کودکان و نوجوانان فراموش شده یا در فیلم های این دو گروه سنی بیشتر بر مشکلات و مصائب تاکید می شود. وی افزود: آموزش و پرورش باید حمایت جدی تری از سینما داشته باشد و فیلم هایی ساخته شود که بچه ها والدین شان را برای تماشای آن به سینما بکشانند. مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین درباره ساخت فیلم های کودک توسط پیشکسوتان و کارگردانان مطرح سینما وعده داد: از کامبوزیا پرتوی خواستم تا کاری در سینمای کودک کلید بزند و همچنین کیومرث پوراحمد نیز مشغول ساخت اثر دیگری بود اما ازآن کار انصراف داد و قرار است به زودی فیلم جدید در حوزه کودک و نوجوان کارگردانی کند. محمدعلی طالبی نیز مشغول نگارش فیلمنامه ای برای این ژانر است که با مشارکت فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهیه خواهد شد. وی همچنین خاطرنشان کرد: مشکل سینمای کودک و نوجوان تنها به بودجه برنمی گردد بلکه می توان این بودجه را ازطریق همکاری و همیاری نهادها و سازمان های دیگر از جمله آموزش و پرورش هم تامین کرد. تابش تفکیک بخش نوجوان از کودک را به نفع سینما دانسته و افزود: دنیای کودکان متفاوت از نوجوانان است و تفکیک این دو بخش از هم فرصت خوبی برای توجه ویژه تر به این دو گروه سنی را ایجاد کرده است. سعی و تلاش ما بر حمایت از آثاری است که به مخاطب آگاهی بدهد. وعده توخالی به کسی نداده ایم و شعارهایی مطرح نکرده ایم که نتوانیم به آن عمل کنیم. همچنین فیلمی را با عجله برای رساندن به جشنواره در این دوره آماده نکردیم. در این نشست که با اجرای وحید نیکخواه آزاد برگزار شد، علیرضا شجاع نوری دبیر اولین المپیاد فیلمسازی و بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان ایران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سروش مقدم مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان، کیومرث پوراحمد، حمید جبلی، فریال بهزاد تهیه کننده و امید نیاز کارگردان فیلم سینمایی «ب 12»،مجید قاری زاده، امیر شهاب رضویان، رابعه مدنی حضور داشتند.
یکشنبه ، ۵مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]
صفحات پیشنهادی
سینمای کودک سالها است در تب میسوزد/ نقدی بر یک تفکیک
نادره ترکمان در گفتگو با مهر سینمای کودک سالها است در تب میسوزد نقدی بر یک تفکیک شناسهٔ خبر 2916803 - چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸ ۴۷ هنر > سینمای ایران نادره ترکمان کارگردان سینما ضمن تشریح وضعیت سینمای کودک و نوجوان در دو دهه اخیر تصمیم تفکیک بخش کودکان و نوجوانان جشنوارهسینمای کودک سالها است در تب میسوزد!
نادره ترکمانی سینمای کودک سالها است در تب میسوزد نادره ترکمان کارگردان سینما ضمن تشریح وضعیت سینمای کودک و نوجوان در دو دهه اخیر تصمیم تفکیک بخش کودکان و نوجوانان جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان را غیرکارشناسی دانست به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز نادره ترکمانی کارگرداامین زندگانی: از علت تنزل سینمای کودک می گوید
تاریخ نشر سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ مشاهده ۱۸۶ سایر اخبار فرهنگ و هنر ارسال به دوست RSS امین زندگانی بازیگر سینمای ایران که پیش از این تجربه حضور در آثار سینمایی کودک را داشته در آستانه برگزاری جشنواره فیلم نوجوان گفت ضعف مدیریت فرهنگی باعث تنزل سینمای کودک شده است و ما نیاز بهسهم ناچیزِ چهارده میلیون کودک از سینمای کشور
یادداشتی از نادره ترکمانی سهم ناچیزِ چهارده میلیون کودک از سینمای کشور امروز بهترین زمان برای طرح و واشکافی مشکلات سینماست اینکه حالا و در این زمان بیاندیشیم که "برای نجات سینما چه باید کرد " سینما با سابقهای بیش از صد سال در کشور ما همچنان به حیات و بقای خودشکودک ربوده شده دزفولی با سرعت عمل نیروی انتظامی به آغوش خانواده بازگشت
فرمانده انتظامی دزفول از دستگیری ۲ عامل اصلی آدم ربایی در این شهرستان خبر داد و گفت طی عملیاتی کودک خردسال ربوده شده از دست آدم ربایان آزاد شد و در سلامت کامل به آغوش خانواده بازگشت سرهنگ احمد چنداز گفت کودکی حدودا هشت ساله ساکن کوی مقاومت دزفول که عصر…فرمانده انتظامی دزفول اکارگردان فیلم کودک و نوجوان: سینمای نوجوان نیازمند رویدادهای پایهای است
کارگردان فیلم کودک و نوجوان سینمای نوجوان نیازمند رویدادهای پایهای استکارگردان فیلم کودک و نوجوان گفت سینمای نوجوان نیازمند رویدادهای پایهای است محمد پرویزی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه تفکیک بخش کودک و نوجوان یک اتفاق خوب در راه حفظ حال و هوای جشنودیگر از هواپیما پایین پریدهام/ قدر مبارزان سینمای کودک را بدانیم
علیرضا شجاعنوری در گفتگو با مهر دیگر از هواپیما پایین پریدهام قدر مبارزان سینمای کودک را بدانیم شناسهٔ خبر 2920621 - سهشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹ ۳۶ هنر > سینمای ایران علیرضا شجاعنوری دبیر جشنواره فیلمهای نوجوانان از فیلمسازانی یاد کرد که هیچگاه دست از عشق خود به سینمایبرگزاری جشنواره دوسالانه درد سینمای کودک و نوجوان را دوا نمی كند
کارگردان سينمای نوجوان كشور برگزاری جشنواره دوسالانه درد سینمای کودک و نوجوان را دوا نمی كند شناسهٔ خبر 2920300 - دوشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰ ۵۵ استانها > همدان همدان-کارگردان فیلم دریا و ماهی پرنده با بیان اینکه برگزاری یک ساله یا دوساله جشنواره درد سینمای کودک و نوجوان رازمان احیای سینمای کودک فرا نرسیده است؟
نرگس عاشوری تنها چند روز به برگزاری جشنواره فیلم نوجوان همدان باقی مانده است جشنواره ای که بخش کودک و نوجوان آن برای نخستین بار از همدیگر تفکیک شده است و همین مسأله باعث شد تا موافقان و مخالفان زیادی درباره این جدایی موضع بگیرند واقعیت این است که حتی اگر بخواهیم با لحاظ کردن هممرور سینمای کودک ایران در جشنواره فیلم کانادا
مرور سینمای کودک ایران در جشنواره فیلم کاناداجشنواره بین المللی فیلمهای کودکان کانادا در بخش ویژهای سینمای ایران را با نمایش یازده فیلم کودک مرور میکند به گزارش خبرگزاری فارس این رویداد که برای نخستین بار جشنواره فیلم کودک را به شکلی سازمان یافته در مجموعه فعالیت های خود قرا-
گوناگون
پربازدیدترینها