تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815343637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افت 155 واحدي شاخص کل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۲ب.ظ)
افت 155 واحدي شاخص کل موج - گروه بازار سرمايه

بازار سرمايه امروز شاهد افت شاخص کل بود. در پايان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 155 واحد افت به مرز 61530 رسيد، شاخص کل هم وزن نيز با 8 واحد افت به ارتفاع 9577 رسيد، حجم معاملات امروز 249111 ميليون را به ثبت رسانيد.
به گزارش خبرگزاري موج، بيشترين تاثير منفي را نماد هاي شبندر، خودرو، وبملت و تاپيکو بر شاخص کل داشتند و نماد مثبت تاثير گذار بر آن پارسان و وغدير بودند، همچنين شاخص کل فرابورس با بيش از 4 واحد افت به مرز 678 واحد رسيد، از نمادهاي منفي تاثيرگذار بر شاخص کل به مارون و زاگرس و از نماد هاي مثبت تاثيرگذار به پترول مي توان اشاره کرد. شبندر با بيشترين تاثير منفي بر شاخص در محدوده قيمتي 3560 ريال و با حجم معاملات 3 و نيم ميليوني به معاملات خود پايان داد. ورود حقوقي به اين سهم 1 ونيم ميليون و خروجش از اين سهم بسيار ناچيز بود، نماد پارسان با تاثيرگذاري مثبت خود بر شاخص با 2 درصد افزايش قيمت در محدوده قيمتي 2600 ريال به معاملات خود پايان داد، ورود حقوقي به اين سهم 1 ميليون و خروجش از آن سهم 85 هزار و 500 سهم بود.

گروه خودرو قرمز پوش شد
گروه خودرو و ساخت قطعات اغلب منفي معامله شدند، بيشترين حجم معاملات اين گروه را خپارس با 26 ميليون حجم از آن خود کرد و با قيمت پاياني 940 ريال بسته شد، ورود حقوقي به اين سهم تقريبا يک و نيم ميليون و خروجش از آن صفر بود، از نماد هاي مثبت اين گروه مي توان به خکمک اشاره کرد که در قيمت 860 ريال و با حجم معاملات 7 ميليوني به معاملات خود پايان داد، ورود و خروج حقوقي به اين سهم صفر بود، شنيده هايي در اين گروه مربوط به نماد خبهمن به گوش مي رسد دال بر اينکه شرکت هاي خارجي براي سرمايه گذاري در آن اعلام آمادگي کرده اند.
گروه خودرويي ها نيز، اغلب با پرچم قرمز به معاملات خود پايان دادند، بيشترين حجم معاملات اين گروه را خپارس با 26 ميليون حجم در قيمت 940 ريال در اختيار گرفت؛ ورود حقوقي به اين سهم بيش از 1 ميليون سهم و خروجش از آن صفر بود، خساپا با قيمت پاياني 1053 ريال بيش از 2 درصد افت قيمت را تجربه کرد، در اينجا مي توان عنوان کرد که خودرويي ها با تشکيل کمپين به وجود آمده و همچنين نبود سرمايه گذاران خارجي در شرايط بدي به سر مي برند و گفته مي شود در تامين نيروي انساني دچار مشکل شده اند، البته شنيده هايي حاکي از اين که سرمايه گذاران خارجي، تنها نظر خود را در مورد ساختار خودرو ها به اين شرکت ها اعلام کرده اند.
گروه سيماني ها، امروز مثبت و منفي ( اغلب منفي ) معامله شدند، بيشترين حجم معاملات اين گروه را سشرق به دوش کشيد و در قيمت 938 ريال بسته شد، ورود و خروج حقوقي به اين سهم صفر بود؛ لازم به ذکر است نماد هاي سکرد و سدور در اين گروه 5 درصد افت قيمت را تجربه کردند، شنيده هايي از اين گروه به گوش مي رسد حاکي از اينکه آن دسته از شرکت هاي سيماني که در پروژه هاي عمراني مشارکت مي کنند، اولويت اول دولت براي بودجه بندي هستند؛ نکته قابل توجه در اين شنيده ها اين است که شرکت هاي سيماني با آزاد سازي قيمت هايشان هم در بورس کالا و هم در صادرات غير نفتي مي توانند حضور يابند و با مشخص شدن نرخ دلار، قيمت هاي خوبي را در صادراتشان مي توانند اعلام کنند.

شايعاتي درباره خوراک پتروشيمي ها
نماد هاي گروه پالايشگاهي ها امروز همگي در بازه قرمز بازار حضور داشتند، بيشترين حجم معاملات اين گروه را شبندر با سه ونيم ميليون حجم در اختيار گرفت و در قيمت 3600 ريال با بيش از 3 درصد منفي بسته شد، ورود حقوقي به اين سهم يک و نيم ميليون سهم و خروجش از آن ناچيز بود، نماد هاي شنفت و شراز نزديک به 5 درصد منفي را تجربه کردند، بنا به شنيده ها، ادعاي پالايشگاهي ها، مبني بر اين است که حدود 1000 ميليارد بدهي به دولت دارند و چون قيمت خوراک آن ها هنوز مشخص نيست با ضرر و زيان معامله مي شوند؛ شنيده اي ديگر از اين گروه وجود دارد که گويا وزير نفت قيمت خوراک پتروشيمي ها را 9 سنت اعلام خواهد کرد. لازم به ذکر است که فرآورده هاي پتروشيمي در قيمت جهاني هم به شدت با افت مواجه شده است.
گروه فلزات اساسي نيز به تبعيت از بازار، اغلب در بازه منفي حضور داشتند، بيشترين معاملات اين گروه را فملي با حجم 2 ميليوني در قيمت پاياني 1210 ريال صاحب شد؛ نماد هاي فلوله، وتوکا و ارفع تنها نماد هاي مثبت اين گروه بودند، اخبار به گوش رسيده از اين گروه نشان مي دهد که صنايع مس ايران رقيبي جهاني به نام شيلي دارد که 70 درصد مس دنيا را تامين مي کند که اين کشور هم قيمت کمتر و هم تکنولوژي بهتري را از ايران ارائه مي دهد و به همين علت قيمت آن ها به شدت با افت مواجه شده است.
امروز گروه دارويي ها، مثبت و منفي معامله شدند، بيشترين حجم معاملات اين گروه را دکوثر در محدوده قيمتي 1712 ريال با 1 درصد مثبت به دوش کشيد، ورود و خروج حقوقي به اين سهم صفر بود؛ ديران و دزهراوي نيز 5 درصد منفي را تجربه کردند، از نکته هاي قابل توجه اين گروه براساس شنيده ها مي توان اشاره کرد به اينکه دولت آزادسازي دارو هايي مانند آنتي بيوتيک ها را قبول نکرده است که موجب ضرر برخي از شرکت هاي دارويي مي شود اما برخي دارو هاي خاص مثل دارو هاي مربوط به بيماري صرع و سرطان که قبلا تحريم بودند، آزاد سازي شده است.

تنها نماد مثبت گروه بانک
گروه بانکي ها، نيز در بازه قرمز بازار حضور داشتند و تنها نماد مثبت اين گروه وخاور بود که با قيمت پاياني 2529 ريال به معاملات خود پايان داد؛ بيشترين حجم معاملات اين گروه را وتجارت با قيمت 894 ريال در اختيار گرفت، ورود حقوقي به اين سهم بيش از 3 ميليون سهم و خروجش از آن 505 هزار سهم بود، اخبار مهم به گوش رسيده از اين گروه بر اين موضوع دلالت دارد که بانک ها با آزاد سازي سرمايه هاي خارجي اولويت اول در خريد هستند، اولويت اول در بين بانکي ها نيز بانک صادرات است. نکته قابل توجه اين است که بانک صادرات بيشترين سرمايه گذاري را در خارج ( فرانسه و آلمان ) کرده است، البته گويا در آمريکا هم سرمايه گذاري هايي داشته که هنوز تحريم هاي آن برداشته نشده است.
در پايان مي توان گفت آن چه به نظر مي رسد اين است که تا زماني که سياست هاي دولت تغيير نکند شاخص کل همچنان با افت مواجه خواهد بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن