تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818828729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيگيري وضعيت مفقودان فاجعه منا با جديت ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۹ق.ظ)
اميرعبداللهيان: پيگيري وضعيت مفقودان فاجعه منا با جديت ادامه دارد موج - معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه بر تداوم جدي پيگيري وضعيت مفقودان تاکيد کرد و گفت: ليست مفقودان ايراني به مقامات عربستاني ارائه شده و آن‌ها نيز وعده همکاري براي شناسايي آن‌ها داده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين اميرعبداللهيان با اشاره به احضار مجدد کاردار عربستان به وزارت امور خارجه افزود: همکاران ما در بخش کنسولي، کاردار سفارت عربستان را احضار کردند و هدف اصلي اين بود که در تعيين وضعيت مفقودان و انتقال پيکر جان باختگان و مجروحان اين حادثه به کشور تسريع شود.
وي با بيان اينکه اين مقام سعودي در مورد علل و عوامل برخي از ناهماهنگي‌ها و بي تدبيري‌ها از سوي عربستان اطلاع کافي نداشت، ادامه داد: ديداري بين سرپرست حجاج ايراني با نماينده وليعهد عربستان در روز جمعه انجام شد و در پي اين ديدار ليستي از مفقودان زائران ايراني از طريق بعثه و سازمان حج و زيارت در اختيار مقامات سعودي قرار داده شد تا آن‌ها در شناسايي اين مفقودان همکاري کنند.
معاون وزير امور خارجه به سوء مديريت کارگزاران سعودي حج در اين ماجرا هم اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه روز جمعه هيات دولت، اقدامات بخش‌هاي دولتي، دستگاه ديپلماسي کشور و ساير دستگاه‌ها در ارتباط با حوادث منا مورد بحث و بررسي قرار گرفت و قرار شد با استفاده از تمام ظرفيت‌ها پيگيري سياسي و کنسولي اين موضوع ادامه پيدا کند.
اميرعبداللهيان در گفت و گوي ويژه خبري با بيان اين که وزير امور خارجه در جريان سفر به نيويورک رايزني‌هاي فشرده اي را با همتايان خود در کشورهاي مرتبط با اين موضوع انجام داده‌اند، افزود: دکتر ظريف با مقامات سازمان ملل و کنفرانس اسلامي گفت وگوي فشرده اي داشته‌اند و همه تلاش‌ها همه کشورهايي که در اين موضوع خسارت ديده‌اند، اقدامات مشترکي براي حقيقت يابي در اين راستا انجام دهند.
وي با بيان اين که با گفت و گوهايي که با وزارت امور خارجه عربستان هم داشته‌ايم، گفت: ان شاءالله حداکثر تا عصر شنبه هيات ايراني به رياست وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به اين منطقه اعزام شوند و اميدواريم مقامات ذيربط عربستاني حداکثر همکاري را در اين ارتباط داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن