تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814197308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت سازمان های نظام مهندسی کشور نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وضعیت سازمان های نظام مهندسی کشور نگران کننده است
نظام مهندسی در همه جا پایه فنی کشورها تلقی شده و می تواند بر بخش زیادی از صنعت تاثیر بگذارد، اما متاسفانه وضعیت سازمان های نظام مهندسی در تمام کشور نگران کننده است.
عضو سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران ، بر لزوم بازگشت کرامت انسانی مهندسان به این قشر و تکیه بر خرد جمعی در تصمیم گیری های صنف مهندسان تاکید کرد. علی عموشاهی گفت: نظام مهندسی در همه جا پایه فنی کشورها تلقی شده و می تواند بر بخش زیادی از صنعت تاثیر بگذارد، اما متاسفانه وضعیت سازمان های نظام مهندسی در کشور ما نگران کننده است. وی بیان داشت: اکنون رکود سنگینی بر سر ساخت و ساز سایه انداخته است که بخش زیادی از آن به سیاست گذاری های سازمان نظام مهندسی بازمی گردد و می توان با برنامه ریزی صحیح بخشی از این رکود را رفع کرد.
عضو ائتلاف" امید" تصریح کرد: قطعا اگر صنعت ساختمان رونق داشته باشد، اقتصاد و اشتغال نیز رونق می گیرد چرا که بنای اقتصا د هر کشوری ساختمان است.
وی ادامه داد: در سال 90 تعداد 222 هزار و 828 فقره پروانه ساختمانی به متراژ122 میلیون و 393 هزار و 314 مترمربع در ایران صادر شد که 22 هزار و 435 فقره آن به میزان حدود 9 درصد تمام کشور متعلق به استان اصفهان بود، اما این آمار در شش ماهه ابتدایی سال 93 به 64 هزار و 186 فقره پروانه به متراژ 37 میلیون و 612 هزار و 80 متر مربع رسیدکه 6 هزار و 509 فقره به متراژ 3 میلیون و 178 هزار و 582 متر مربع آن مربوط به استان اصفهان می باشد و این میزان مبین کاهش چشمگیر ساخت و ساز در کشور و در استان اصفهان می باشد. عموشاهی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر در سازمان نظام مهندسی استان اصفهان صف و ستاد مخلوط شده و به همین دلیل سیاستگذاری ها خیلی خوب انجام نمی گیرد و آن هم به دلیل این است که در سازمان نظام مهندسی فعالیت اجرایی غالب شده و همین امر اعتماد به نفس کارکنان و مهندسان را تحت الشعاع قرار داده است.
عضو سازمان نظام مهندسی استان اصفهان ادامه داد: سازمان نظام مهندسی باید بخش تحقیق و پژوهش خود را به طور جدی راه اندازی کند ، آن موقع می تواند به بازیابی هویت گمشده معماری کمک شایانی نماید، چرا که در حال حاضر ما تنها به ابینه تاریخی دوران صفویه در اصفهان می بالیم و در دوران معاصر هیچ اثر فاخری ایجاد نکرده ایم که این موضوع به دنبال یک رشته تحقیقات وسیع در سازمان نظام مهندسی قابل اجرا می باشد.
وی همچنین با اشاره به اهداف گروه "امید" در انتخابات سازمان نظام مهندسی گفت:این گروه متشکل از مهندسان با گروه های سنی مختلف است که سعی شده از توان و تلاش جوانی همراه با تجربه مهندسان با سابقه به طور همزمان استفاده گردد.
عموشاهی با تاکید بر لزوم استفاده از خرد جمعی ، شفافیت و پاسخگویی در سازمان نظام مهندسی استان اصفهان بیان کرد: یکی از خط مشی های این گروه تعامل با اعضای درون سازمان و همچنین سازمان های بیرونی است که برای این منظور در صورت موفقیت در انتخابات در راستای ایجاد یک سازمان شیشه ای و شفاف گام بر می داریم.
بنا بر این گزارش گروه "امید" متشکل از 15 نفر از مهندسان استان اصفهان شامل :علی ربیعی ، نیلوفر شاهمنصوری ، دیهیم تاکی ، علی عموشاهی ، اکبر ربانی فرد، مجتبی ربیع زاده ، سید محمد مهدی موسوی ، عبداله کوپایی ، مسعود خوانساری ، ایرج بیژن ، محمد مسعود، مسعود حقدانی، مصطفی مهربد ، مهدی زمانی و عباس صادقی به منظور راهیابی به مدیریت سازمان نظام مهندسی استان اصفهان فعالیت هدفمند و برنامه محور خود را آغاز کرده اند.


منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن