تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805140300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آتش در ساختمان آلومینیوم |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آتش در ساختمان آلومینیوم
کد خبر: ۵۳۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ - 26 September 2015


آتش‌سوزی بزرگ ساختمان ١٣طبقه‌ای موسوم به «ساختمان آلومینیوم» بامداد دیروز با تلاش پنج ایستگاه آتش‌نشانی، خاموش شد.

به گزارش شرق، به‌دنبال تماس شاهدان حادثه در ساعت ٠٥:١٤ بامداد دیروز با سامانه ١٢٥، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران بلافاصله آتش‌نشانان پنج ایستگاه را به محل حادثه در خیابان جمهوری اسلامی، بعد از خیابان شیخ هادی اعزام کرد.

 مهدی داوری، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، در این‌باره گفت: ساختمان معروف آلومینیوم، ساختمانی ١٣‌طبقه است و بیش از ٦٠٠ واحد کارگاهی دارد که همه این واحدها در زمینه تعمیرات لوازم برقی از جمله انواع چرخ‌گوشت‌ها، اتو و جارو برقی و همچنین ساعت فعالیت می‌کنند. وی اضافه کرد: آتش‌سوزی از یکی از مغازه‌ها در طبقه چهارم شروع شد و به کارگاه‌های کناری و مغازه‌های طبقه بالایی سرایت کرد.

داوری ادامه داد: هنگام رسیدن آتش‌نشانان، دود و آتش زیادی از پنجره‌های این ساختمان بیرون می‌زد و دود بسیار غلیظی نیز طبقات بالا را فراگرفته بود. معاون عملیات آتش‌نشانی درباره چگونگی مهار این آتش‌سوزی گفت: آتش‌نشانان بلافاصله با نردبان هیدرولیکی از بیرون ساختمان و همچنین از طریق راه‌پله‌ها وارد عملیات شدند و کار خود را برای مهار شعله‌های آتش آغاز کردند.

وی وجود درهای متعدد در مسیر راهروها و طبقات و نیز بسته‌بودن آنها با قفل‌های بزرگ و سنگین را از جمله مشکلات آتش‌نشانان در حین عملیات ذکر کرد و افزود: نیروهای آتش‌نشانی با استفاده از تجهیزات به‌سرعت قفل‌ها را شکستند و به کانون آتش دسترسی پیدا کردند و خیلی زود با مهار شعله‌های آتش از گسترش و سرایت بیشتر آن به اطراف جلوگیری به عمل آوردند.

وی درخصوص تعداد کارگاه‌های خسارت‌دیده در این حادثه اظهار داشت: خوشبختانه حضور به‌موقع و سرعت‌عمل آتش‌نشانان باعث شد که این آتش‌سوزی پیش از سرایت آن به اطراف و تولیدی‌های دیگر مهار و کاملا خاموش شود ولی در همان لحظات اولیه یک واحد کارگاه در طبقه چهارم کاملا در آتش سوخت و دو کارگاه مجاور و یک کارگاه در طبقه بالاسری آن بر اثر سرایت آتش دچار خسارت شد و همچنین تعداد زیادی کارگاه در دو تا سه‌ طبقه از ساختمان دچار دودگرفتگی شدید شد.

داوری همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به تعطیل‌بودن ساختمان و نبودنِ افراد در آن، این حادثه آسیب و تلفات جانی نداشت اما اگر این اتفاق در روز‌های اداری و فعالیت این مکان رخ می‌داد، با توجه به تردد مردم در این ساختمان و وجود افراد زیاد در آن، وضعیت خیلی بدتر و بحرانی‌تر می‌شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به نبود تجهیزات ایمنی در این ساختمان، اظهار کرد: با خاموش‌شدن آتش‌، کارشناسان آتش‌نشانی کار بررسی علت و میزان خسارت وارده را شروع کردند که همچنان تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

 بنا بر این گزارش قبلا ساختمان آلومینیوم توسط کارشناسان، آتش‌نشانی مورد بازدید ایمنی قرار گرفته و توصیه‌های لازم به صورت مکتوب به آنان ارائه شده بود ولی با وجود دادن این اخطارها، تاکنون هیچ‌گونه اقدامی در جهت رفع مشکلات ایمنی در این ساختمان صورت نگرفته است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن