تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810526907




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه‌گذاري آلماني‌ها در چند طرح توليد انرژي تجديدپذير در خوزستان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ مهر ۱۳۹۴ (۹:۲۱ق.ظ)
سرمايه‌گذاري آلماني‌ها در چند طرح توليد انرژي تجديدپذير در خوزستان موج - مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان سرمايه‌گذاري آلماني‌ها براي احداث نيروگاه‌هاي بادي و انجام چند طرح توليد انرژي تجديدپذير در خوزستان خبر داد.
به‌ گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، محمود جانقربان، مدير عامل شرکت برق منطقه‌اي خوزستان، با اشاره به نشست مشترک اين شرکت با سرمايه‌گذاران آلماني براي احداث نيروگاه‌هاي بادي و چگونگي استفاده گسترده از انرژي‌هاي تجديدپذير در خوزستان که در اهواز برگزار شد، گفت: با توجه به شرايط آب و هوايي خوزستان، احداث نيروگاه‌هاي توليد انرژي‌هاي تجديدپذير بادي و خورشيدي و... مي‌تواند در تأمين بخشي از نياز انرژي برق مشترکان صنعتي و خانگي منطقه کمک شاياني نمايد.
وي افزود: با اجراي چنين پروژه‌هايي علاوه بر اشتغال‌زايي در منطقه، انتقال دانش فني از طريق آموزش نيروي انساني در آلمان نيز صورت خواهد گرفت.
جانقربان گفت: بر همين اساس با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط دفتر مديريت انرژي اين شرکت و در راستاي جذب سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در استان، 4 سرمايه‌گذار آلماني تصميم به احداث نيروگاه بادي در مناطق آبادان و ماهشهر به ظرفيت 250 مگاوات براساس مطالعات شرکت لاماير آلمان گرفتند.
در ادامه مدير دفتر مديريت انرژي شرکت برق منطقه‌اي خوزستان نيز با ارائه گزارشي از اقدام‌هاي صورت گرفته در اين خصوص تاکنون گفت: احداث فاز اول نيروگاه بادي شامل تأسيس و ثبت شرکت توسعه زيست اروند در منطقه آزاد اروند توسط هيات سرمايه‌گذار آلماني، اخذ موافقت انجام مطالعات از سازمان انرژي‌هاي نو ايران، اخذ موافقت‌نامه احداث نيروگاه تجديدپذير از دفتر خصوصي‌سازي صنعت برق وزارت نيرو، انجام مطالعات امکان‌سنجي توسط شرکت آلماني لاماير، انجام مطالعات اتصال به شبکه برق براي فازهاي اول به ميزان 25.47 مگاوات و اخذ موافقت تأييديه اتصال به شبکه برق، انجام مطالعات زيست‌محيطي و اخذ تأييديه از سازمان محيط زيست استان، انجام مطالعات آزمايش مکانيک خاک منطقه، عقد قرارداد اوليه خريد و نصب تجهيزات با شرکت‌هاي آلماني توسط سرمايه‌گذار بوده است.
محسن ارفاق افزود: طرح اوليه ارائه شده توسط سرمايه‌گذار علاوه بر احداث نيروگاه بادي شامل احداث نيروگاه فتوولتاييک به ظرفيت 20 مگاوات، نيروگاه خورشيدي حرارتي به ظرفيت 20 مگاوات و تأسيس مرکز آموزش انرژي‌هاي تجديدپذير است که اين طرح در کشور بي‌نظير و در منطقه خاورميانه بعد از موسسه المصدر در ابوظبي دومين مرکز انرژي‌هاي تجديدپذير ترکيبي است.
وي اظهار اميدواري کرد: با توجه به اين که سرمايه‌گذار، تمامي مطالعات و اقدام‌هاي لازم را طبق جدول زمان‌بندي انجام داده، فاز اول پروژه در ارديبهشت 95 به بهره‌برداري برسد.
در ادامه اين برنامه سرمايه‌گذاران آلماني به همراه مديران شرکت برق منطقه‌اي خوزستان در نشست‌هاي جداگانه ديگري با مسوولان امور اقتصادي استانداري خوزستان، اداره کل امور اقتصادي و دارايي استان خوزستان، منطقه آزاد اروند ديدار و به تبادل‌نظر پيرامون همکاري در اجراي هرچه بهتر اين پروژه پرداختند.
سپس اين هيأت بازديدهايي از پست برق شهيد جهان‌آرا خرمشهر و همچنين نيروگاه پايلوت 660 کيلو واتي بادي ماهشهر و زمين محل احداث پست برق و اتصال به شبکه برق اين نيروگاه انجام دادند.
گفتني است؛ افراد هيأت سرمايه‌گذار آلماني شامل کتلسن اولين سرمايه‌گذار نيروگاه‌هاي بادي در آلمان است و هم اکنون وي به‌ عنوان فردي شناخته شده در سطح بين‌المللي در اين زمينه، مالک نيروگاه‌هاي بادي متعددي در شمال آلمان، لهستان، ايرلند و آفريقاي جنوبي و شرکت هواپيماسازي کوچک و توريستي نيز مي‌باشند. پروفسور ريسبک استاد دانشگاه همبولت برلين با حدود 25 سال سابقه تدريس و کارهاي اجرايي در اتحاديه اروپا، ادتسرسن از سرمايه‌گذاران ديگر پروژه عضو هيأت مديره شرکت نيروگاه‌هاي بادي در شمال آلمان و همچنين شهناز دست‌فروش (هروت) از هم‌وطنان خوزستاني که در اهواز بزرگ شده و مدت سي سال است در آلمان زندگي مي‌کند و در حقيقت موتور محرکه گروه سرمايه‌گذار به‌ حساب مي‌آيد. ايشان رئيس هيأت مديره انجمن دوستي ايران و آلمان هستند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن