تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821255526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه چه تسليحاتي به سوريه فرستاد؟ |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روسيه چه تسليحاتي به سوريه فرستاد؟
ایگور کوروچنکو Igor Korotchenko سردبیر مجله «نشنال دیفنس National Defence» که از کرملین حمایت می کند گفت روسیه هرگونه تسلیحات مورد نیاز برای جنگ با گروه دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش) را در اختیار سوریه قرار می دهد.
کد خبر: ۵۳۴۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸ - 26 September 2015


خبرگزاری فرانسه در گزارشی از مسکو به قلم ماریا آنتونووا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حال پیشبرد راهبردی جدید در سوریه است و متعهد به ادامه حمایت نظامی از بشار اسد رئیس جمهور این کشور است اما مسکو واقعا چه تجهیزاتی را به دمشق می فرستد؟

قراردادهای دفاعی روسیه با سوریه طی سال های اخیر مخفی نگه داشته شده بود اما ناظران با استفاده از تصاویر ماهواره ای توانستند وجود تانک های « تی - 90 » و جت های سوخو را در مناطق تحت کنترل دولت سوریه شناسایی کنند.

ایگور کوروچنکو Igor Korotchenko سردبیر مجله «نشنال دیفنس National Defence» که از کرملین حمایت می کند گفت روسیه هرگونه تسلیحات مورد نیاز برای جنگ با گروه دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش) را در اختیار سوریه قرار می دهد.

وی افزود تحویل این تسلیحات و تجهیزات به دولت سوریه راهبرد سه جانبه شناسایی، حملات هوایی و نیروهای زمینی را دنبال می کند. استفاده از آنها به طور جداگانه موثر نخواهد بود.

تانک تی 90 نخستین تانک پس از فروپاشی شوروی است که از سال 1993 مورد استفاده ارتش روسیه است.

مقامات آمریکایی گفتند تعدادی از این تانک ها این ماه وارد پایگاه هوایی لاذقیه در سوریه شد.

این تانک های جنگی مجهز به یک توپ 125 میلیمتری و مسلسل ضد هوایی است. روسیه این تانک ها را به الجزایر و هند فروخته است و گفته می شود عربستان سعودی نیز برای خرید این تانک ها ابراز تمایل کرده است.

ارتش سوریه از سامانه های پرتاب راکت طراحی شده در دوران شوروی استفاده می کند و سازمان دیده بان حقوق بشر این کشور، ارتش را به شلیک مهمات خوشه ای بدون دقت متهم کرده است. اما اکنون روسیه سامانه های پرتاب راکت جدیدتر در اختیار سوریه قرار داده است. این سامانه ها در سوریه موثر است.

قراردادهای روسیه با سوریه درخصوص تحویل هواپیما ، پیش از آغاز درگیری ها در سوریه شامل هواپیماهای جنگی میگ بود. گزارش های منتشر شده نشان داد قراداد جدید در سال 2013 تهیه شده است. هواپیماهای جنگی که اخیرا در اختیار سوریه قرار گرفته شامل «سوخو 24» و «سوخو 25» است.

سوخو 25 یک هواپیمای دو موتوره کوچک است که شوروی در افغانستان و ارتش عراق در جنگ با ایران استفاده می کرد.

مقامات سوری این هفته اعلام کردند ارتش سوریه درحال استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین روسی است اما به نوع آن اشاره نکردند.

پاول فلهنگوئرPavel Felhengauer تحلیلگر مسائل نظامی می گوید فناوری هواپیمای بدون سرنشین روسیه بسیار عقب تر از اسرائیل و آمریکاست. روسیه هیچگونه هواپیمای بدون سرنشین جنگی در اختیار ندارد.

وی افزود ارتش روسیه از سال 2013 استفاده از این فناوری را آغاز کرده است و درحال حاضر تنها چند مدل هواپیمای بدون سرنشین شناسایی در اختیار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن