تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه از رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى تقاضا مى‏شد، اگر ايشان آن را مى‏خواستن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802467520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه تحويل سلاح به سوريه را افزايش داده است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: روسيه تحويل سلاح به سوريه را افزايش داده است
کد خبر: ۵۳۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳ - 19 September 2015


به گزارش خبرگزاری آناتولی از لندن، کارشناسان می گویند دولت روسیه که پیشتر سامانه های پدافند هوایی و تانک در اختیار سوریه قرار داده است اکنون برای تحویل جنگنده و زیردریایی به این کشور وارد مذاکره شده است.


نیکلای کوژانف در سخنانی در موسسه انگلیسی چاتهام هاوس در لندن گفت روسیه تحویل سلاح به سوریه را افزایش داده است و به شدت نگران بی ثباتی در خاورمیانه ( غرب آسیا ) و گسترش آن در صورت شباهت یافتن اوضاع سوریه به اوضاع لیبی است.


پیتر وزمان پژوهشگر موسسه بین المللی صلح استکهلم در گفتگو با خبرگزاری آناتولی افزود برای روسیه بسیار حائز اهمیت است که به جهان نشان دهد همچنان یک قدرت بزرگ است. حمایت از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه ابزار مهمی برای دولت روسیه به منظور نشان دادن چنین چیزی است حتی اگر مجبور باشد دولت سوریه را برای خرید تسلیحات حمایت مالی کند.


کوژانف و وزمان هر دو بر این مسئله اتفاق نظر دارند که آمار و ارقام دقیقی درباره سلاح هایی که روسیه در اختیار سوریه قرار داده است وجود ندارد.


بنا بر شاخص امنیتی که مرکز مطالعات سیاسی روسیه سال 2013 منتشر کرد روسیه در سال های 2008 تا 2011 میلادی تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد و 490 میلیون دلار در اختیار سوریه قرار داده است و انتظار می رود این رقم در سال 2015 میلادی به دو میلیارد و 240 میلیون دلار برسد منوط بر اینکه عوامل پیش بینی نشده مانع از اجرای این برنامه نشود.


بر اساس اطلاعاتی که سال 2010 منتشر شد روسیه قرارداد تحویل سی و شش سامانه پدافند هواییPantsir-S1 به سوریه را نهایی کرده است.


گفتگوها در خصوص طرح های احتمالی دیگر از جمله تحویل دو زیردریایی ، جنگنده های MiG-29 SMT و هواپیمای Yak-130UBS همچنان ادامه دارد.


ادامه حمایت های روسیه به سوریه تحویل و نوسازی بالگردها ، خودروهای زرهی سنگین ، موشک و انواع مختلف ناوهای جنگی و دیگر تسلیحات را شامل می شود.


دو طرف همچنین توافقنامه هایی را در زمینه تحویل سامانه پدافند هوایی Buk-2ME ، سامانه موشکی S-300PMU-1 و Tor-M1 امضاء کردند.


روسیه ماه مه سال 2014 اعلام کرد جنگنده های پیشرفته آموزشی Yak-130 را در اختیار سوریه قرار خواهد داد و سوریه قرار است تا پایان این سال نه فروند هواپیما ، در سال 2015 ، دوازده فروند و در سال 2016 ، پانزده فروند هواپیما دریافت کند که در مجموع 36 فروند هواپیما خواهد شد.


روزنامه کومرسانت روسیه اواسط سال گذشته میلادی به نقل از آژانس صادرات تسلیحات این کشور اعلام کرد سوریه تا پایان امسال نخستین هواپیماهای Yak-130 را دریافت خواهد کرد که ژوئن سال 2013 مبلغ 100 میلیون دلار برای آن پرداخت کرده است.


مفسران روس می گویند تحلیلگران غربی نباید نگران حضور مشاوران نظامی و تسلیحاتی این کشور در شهرهای بندری سوریه باشند.


الکساندر اکسنیونوک دیپلمات بلندپایه روس و کارشناس امور سوریه اعلام کرد مشاوران روس برای کمک به جلوگیری از فروپاشی سوریه، محافظت از گروه های اقلیت و ادامه حضور روسیه در بنادر سوریه راهی این کشور شده اند.


وی افزود هدف اصلی روسیه از چنین اقدامی جلوگیری از فروپاشی نهادهای دولتی در سوریه است و چنانچه شبه نظامیان از داعش یا دیگر گروه ها قدرت را در سوریه در اختیار بگیرند این کشور احتمالا به سرنوشتی همانند سرنوشت سومالی دچار خواهد شد. 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن