تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814755185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات موز ۵۳۰ میلیارد تومان آب خورد


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
واردات موز ۵۳۰ میلیارد تومان آب خورد
واردات موز ۵۳۰ میلیارد تومان آب خورد در پنج ماه ابتدای سال جاری حدود ۵۳۰ میلیارد تومان موز به وزن ۲۳۸ میلیون و ۴۹۱ هزار کیلوگرم به صورت قانونی به کشور وارد شد.


به گزارش فرهنگ نیوز ، موز یکی از کالاهایی بوده که در سال جاری از ثبات قیمتی عجیبی در مقایسه با سایر میوه‌های داخلی برخوردار بوده است.


قیمت این میوه وارداتی، همواره نسبت به بسیاری از میوه ها قیمت پایینی داشته، به طوری که می توان ادعا کرد که این محصول به دلیل قیمت پایینی که در تمام طول سال دارد، تبدیل به میوه مصرفی قشرمتوسط و ضعیف جامعه شده است.

یکی از مهم ترین دلایل قیمت پایین این محصول در کشور، واردات گسترده آن است، به طوری که بر اساس آمار رسمی گمرک، تنها در ۵ ماهه ابتدایی سال جاری ۵۲۹ میلیارد و۱۵۱ میلیون تومان برابر با ۱۸۳ میلیون و۵۸۵ هزار دلار موز به وزن ۲۳۸ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۲۴۶ کیلوگرم به کشور آمده است.

بنابراین گزارش، مصرف بالا و افزایش واردات موز در کشور و جلب نظر مصرف‌کنندگان به خرید آن، در سال‌های جاری، باعث نگرانی باغداران و تولیدکنندگان داخلی از عدم فروش سایر انواع میوه در بازار مصرف شده و زمینه گلایه کردن آنها از واردات بی رویه این محصول را فراهم کرده است.


منبع: تسنیم


94/6/30 - 12:58 - 2015-9-21 13:58:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن