تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819457200




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسووليت فاجعه منا بر عهده رژيم بي تدبير سعودي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ مهر ۱۳۹۴ (۲۰:۵۲ب.ظ)
آيت الله مظاهري: مسووليت فاجعه منا بر عهده رژيم بي تدبير سعودي است موج - آيت الله العظمي حسين مظاهري با صدور بيانيه اي در ارتباط با فاجعه منا تاکيد کرد: بي شک، مسووليت اين حوادث تلخ و فجيع بر عهدۀ رژيم بي تدبير سعودي است.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله العظمي حسين مظاهري از مراجع عظام تقليد با صدور بيانيه اي در ارتباط با فاجعه منا تاکيد کرد: بي شک، مسووليت اين حوادث تلخ و فجيع بر عهده رژيم بي تدبير سعودي است و آنان بايد پاسخ اين خيانت ها را در محضر خداوند تعالي و رسول خدا«صلي الله عليه وآله وسلّم» و همه مسلمانان بدهند.
وي افزود: سلسله حوادث تلخ و تاسف بار در مراسم حج امسال که منجر به جان باختن جمعِ کثيري از زائران بيت الله الحرام گرديده است و به ويژه حادثه اسفناک و مصيبت بار در سرزمين مقدس منا، بار ديگر به روشني نشان داد که خاندان بي کفايت آل سعود لياقت اداره حرمين شريفين و برگزاري حج ابراهيمي را ندارد.
آيت الله مظاهري تصريح کرد: چگونه است که ظرفيت‌هاي عظيم و بي شمار مادي عربستان بايد صرف به خاک و خون کشيدن مسلمانان بي پناه و مظلوم يمن و بحرين و سوريه و عراق گردد و سياست‌هاي خصمانه آمريکا و استکبار جهاني و دشمنان اسلام با تقويت و تجهيز تکفيري‌هاي داعشي و سلفيِ خون ريز تأمين گردد و به جاي آن مراسم عظيم کنگره حج که به همه جهان اسلام و مسلمانان عالم تعلق دارد در فضايي ناامن و پر حادثه برگزار شده و در روز عيد سعيد قربان، ظيوف الرّحمن، قرباني بي کفايتيِ وهابيون آل سعود شود؟
وي خاطر نشان کرد، اينجانب بار عرض تسليت و تعزيت به همه خاندان عزادار و مصيبت ديده از اين فاجعه بزرگ، و نيز با عرض تسليت به محضر حضرت بقيةالله الأعظم «ارواحنافداه» که امير الحاج و صاحب عزا و مصيبت است، از خداوند سبحان، غفران بي پايان و رضوان خاصه براي جان باختگان اين حادثۀ تلخ و اندوه بار و صبر و اجر و سعادت براي بازماندگان آنان و شفا و سلامت و استقامت براي مجروحان مسالت مي‌کنم.
در فاجعه روز گذشته در منا حدود 2 هزار زائر کشته و همين تعداد نيز زخمي شدند.
در اين فاجعه 131 زائر ايراني نيز کشته و 85 نفر زخمي شدند و 365 نفر نيز مفقود هستند.
فاجعه روز گذشته در منا موجي از انتقاد نسبت به سو مديريت مقام‌هاي سعودي را در پي داشته است.
حضرت آيت الله خامنه اي مقام معظم رهبري به دنبال اين فاجعه سه روز عزاي عمومي اعلام کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن