تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اگر به تعداد اهل بدر [مؤمن كامل] در ميان شما بود، قائم ما قيام می ‏كرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814743515




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست نخست وزير هند با مقامات تجاري-اقتصادي آمريکا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۸:۴۶ب.ظ)
نشست نخست وزير هند با مقامات تجاري-اقتصادي آمريکا موج - نخست وزير هند در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متحد با سران تجاري-اقتصادي آمريکا ديدار و گفتگو مي کند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از وبسايت بريکس، نارندرا مودي، نخست وزير هند طي يک ميزگرد مالي با سرمايه گذاران خارجي ديدار خواهد کرد.
مقامات هند اعلام کرده اند: دهلي نو مشتاق است که به جذب سرمايه هاي خارجي براي شکوفايي اقتصادي هند بپردازد.
دولت هند تصريح کرده است: نشست نارندرا مودي با مديران اجرايي شرکت هاي بزرگ آمريکا نيز به منظور جذب سرمايه هاي خارجي انجام مي شود.
ديدار با مارک زوکربرگ، مدير عامل شرکت فيس بوک، تيم کوک، مدير عامل شرکت اپل و سوندار پيچاي مدير عامل جديد گوگل در دستور کار سفر مودي به نيويورک قرار دارد.
بنا بر آمارهاي رسمي منتشره کل تجارت هند با آمريکا در حال حاضر در حدود 100 ميليارد دلار است، اما؛ طي سال هاي اخير چين به عنوان بزرگترين شريک تجاري هند جايگزين آمريکا شده است.
نارندرا مودي، نخست وزير هند در تاريخ 28 سپتامبر (6 مهر) به منظور شرکت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد راهي نيويورک خواهد شد.
همچنين شرکت در نشست توسعه پايدار جهاني که به ميزباني بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل متحد در نيويورک انجام مي شود نيز در دستور کار مودي قرار دارد.
همچنين قرار است که چهار کشور برزيل، هند، ژاپن و آلمان در تاريخ 26 سپتامبر (4 مهر) در نيويورک نشست برگزار کنند که مودي در آن شرکت خواهد کرد.
همچنين رسانه ها از ديدار نارندرا مودي، نخست وزير هند با باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در تاريخ 28 سپتامبر (6 مهر) خبر داده اند.
پيش بيني مي شود که گفتگو درباره سطح روابط تجاري دهلي نو-واشنگتن يکي از مسائل مهم مورد بحث اوباما و مودي باشد.
مايکل فرومن، نماينده تجاري آمريکا در سال گذشته بهبود محيط کسب و کار، حمايت از مالکيت معنوي و از بين بردن برخي تعرفه ها را از هند خواستار شد.
ايالات متحده همواره هند را به نقض حقوق مالکيت معنوي متهم مي کند و اين موضوع طي سال هاي اخير يکي از چالش هاي تجاري هند و آمريکا بوده است.
اتاق بازرگاني ايالات متحده و 15 انجمن کسب و کار اين کشور در مورد موانع تجارت آزاد در دولت هند از اين کشور شکايت کرده اند.
در ماه دسامبر (10 آذر تا 10 دي 93) ايالات متحده گزارشي منتشر کرد که نشان دهنده محدوديت صادرات به هند و سرمايه گذاري در اين کشور بود.
پيش بيني مي شود که نارندرا مودي طي سخنراني اش در سازمان ملل متحد به مسائلي مانند اصلاحات اوليه و فوري شوراي امنيت به منظور افزايش توانايي اين نهاد براي مقابله با تروريسم بپردازد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن