تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819098003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برپایی جشن های دهه امامت و ولایت در۵۷ کشور


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: برپایی جشن های دهه امامت و ولایت در۵۷ کشور


مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر از برپایی جشن های دهه امامت و ولایت در ۵۷ کشور دنیا خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین ظریف ‌منش امروز در جمع خبرنگاران با اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: علاوه بر برگزاری جشن های ویژه غدیر در بسیاری از کشورها، سومین کنفرانس بین المللی غدیر در دوازدهم مهر با همکاری مرکز امام علی (ع) آلمان و مجمع جهانی اهل بیت در آن کشور برگزار می شود، ضمن اینکه سمینار غدیر در تایلند، هند و سریلانکا برگزار خواهد شد.

وی به رونمایی از کتاب بررسی اسناد نهج‌البلاغه حاصل تحقیقات چند ساله پژوهشگران دانشگاه امام صادق (ع) در دهه امامت و ولایت نیز خبر داد و افزود: مراسم پایانی چهارمین جشنواره ملی شعر غدیر با عنوان «دوباره غدیر» که با استقبال شاعران متعهد روبرو شده است هفتم مهر برگزار می شود، ضمن اینکه در این مراسم از سه کتاب شعر رونمایی می شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین شعار دهه امامت و ولایت امسال را «امیرالمومنین علیه السلام، معیار زندگی و محور وحدت»ذکر کرد و با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و نام امام (ره) و شهدا بر شعار مشترک بنیاد بین‌المللی غدیر و هفته دفاع مقدس یعنی «دفاع مقدس نماد عینی تحقق دفاع از ولایت» تاکید کرد.

ظریف منش در ادامه بنیاد بین المللی غدیر را متولی برنامه ریزی‌ها و سیاستگذاری های مرتبط با فعالیت های غدیر دانست و گفت: بیشتر برنامه ها به همت مردم، گروه‌ها و تشکل های مردم نهاد انجام می شود، برای مثال هیئات مذهبی، دانشگاه ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان تبلیغات اسلامی در این برنامه ها نقش دارد.

وی با بیان اینکه 250 امام جمعه به عنوان مسئول بنیاد غدیر در شهرهای مختلف انتخاب شده اند افزود: وزارتخانه های امور خارجه، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین شهرداری تهران همکاری گسترده ای در اجرای برنامه ها و جشن های دهه امامت و ولایت دارند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای اجرای همایش ها و جشنواره های مختلف در دهه امامت و ولایت و مرتبط با موضوع غدیر گفت: چهارمین جشنواره ملی آثار دانشجویی با همکاری وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود که در آن پایان نامه ها، مقالات و نشریات دانشجویی ارزیابی و تجلیل می شوند ضمن اینکه بنیاد از آثار دانشجویی مرتبط با غدیر حمایت خواهد کرد.

ظریف منش همچنین از برگزاری نخستین جشنواره وبلاگ‌نویسی با عنوان «غدیر تجلی امامت و ولایت» و سومین همایش امام علی (ع) پژوهان با مشارکت اندیشمندان و محققان داخلی و خارجی در پژوهشگاه علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در دهه امامت و ولایت از سه اثر پژوهشی ارزشمند رونمایی می شود افزود: یکی از این آثار با عنوان «بررسی اسناد نهج‌البلاغه» اثری ماندگار و حاصل کار تحقیقاتی محققان دانشگاه امام صادق (ع) است و دو عنوان کتاب به نام های «امیرالمومنین (ع) در بیانات مقام معظم رهبری» و «مرحله اول پروژه دیوان شعر امیرالمومنین» نیز در دهه امامت و ولایت رونمایی می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر پرده‌برداری از پرده آستان حبیب بن مظاهر در استان البرز و خیمه گاه حضرت عباس (ع) در بوشهر را از دیگر برنامه های مرتبط با غدیر عنوان کرد که با همکاری ستاد عتبات عالیات صورت می گیرد.

ظریف‌منش بنا بر ابلاغیه سازمان بسیج مستضعفین محور اصلی بحث های علمی 300 هزار حلقه صالحین در دهه امامت و ولایت را  امام‌شناسی و غدیرشناسی ذکر کرد و گفت: تشویق به اطعام مردم در روز عید غدیر به سفارش ائمه اطهار علیهم السلام، بازدید از سادات جانباز و ایثارگر و برگزاری ده ها همایش پیرامون غدیر در سراسر کشور از جمله برنامه های این دهه است.

وی قرائت زیارت جامعه کبیره در روز میلاد امام هادی (ع) و بزرگداشت علامه امینی در گیلان را از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت بیان کرد و افزود: کتابت خطبه غدیر توسط خوشنویسان برجسته زنجان و اجرای هنرمندانه تجسم واقعه غدیر به همت سازمان بسیج، خطبه‌خوانی غدیر در هیئات مذهبی و حسینیه های استان تهران و برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ولایت و امامت در استان مرکزی از دیگر برنامه های بنیاد بین المللی غدیر به این مناسبت است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر به برپایی هزاران نشست علمی و کارگاه‌های غدیرشناسی در همه استان های کشور در دهه امامت و ولایت نیز اشاره کرد و گفت: یکی از آن ها برگزاری 400 جلسه غدیرشناسی در 20 شهرستان استان فارس است.

ظریف‌منش در ادامه برگزاری یادواره شهدای سادات در یزد، جشن های بزرگ در هزار مسجد و هزار و 200 بوستان استان تهران و 110 مدرسه دخترانه و پسرانه استان تهران را از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت بیان کرد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر همچنین به سرکشی فرماندهان نظامی از 4 هزار خانواده شهدا و جانبازان در این ایام خبر داد و افزود: تشکیل کمیته ورزشی پهلوانی و باستانی جام های ولایت و غدیر در این زمینه، ارائه مطالب مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی بنیان گذار بنیاد بین‌المللی غدیر به داخل و خارج کشور، پخش هفتاد قسمت ویژه برنامه ارمغان غدیر و سخنان مرحوم آیت الله خزعلی از شبکه های مختلف رسانه ملی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این دهه است.


چهار شنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن