تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805705804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد اولین روز مهر در دبیرستان ماندگار البرز


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
اولین روز مهر در دبیرستان ماندگار البرز
مراسم نواختن زنگ مهر در دبیرستان ماندگار البرز با حضور رئیس شورای شهر، معاون اجرایی فرمانده نیروی زمینی ارتش و مسئولان آموزش و پرورش برگزار شد و این مراسم با حاشیه‌هایی جالب همراه بود.

خبرگزاری فارس: اولین روز مهر در دبیرستان ماندگار البرز



به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، دبیرستان ماندگار البرز از آموزشگاه‌های معتبر و قدیمی تهران و کشور است. قدمت آموزشی این دبیرستان به سال 1252 خورشیدی باز می‌گردد. سید مصطفی عمرانی زاده، معاون آموزشی دبیرستان ماندگار البرز به خبرنگار خبرگزاری فارس می‌گوید: دانش‌آموزان این دبیرستان از طریق آزمون و مصاحبه وارد این مدرسه می‌‌شوند و معلمان شاغل در دبیرستان البرز باید رزومه علمی قوی داشته و با مصاحبه انتخاب می‌شوند و در این مدرسه بزرگان بسیاری از جمله شهید مصطفی چمران درس خواند‌ه‌اند. تهیه خبر از دبیرستانی که زمانی بسیاری از بزرگان کشور در آنجا درس خوانده‌اند حس دلنشینی دارد.

وارد مدرسه که‌ می‌شوم، حضور نیرو‌های ارتشی متعجبم می‌کند، نگاهی به پلاکاردهای خیر مقدم می‌اندازم، سرتیپ دوم محمد فهمیده معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش به این مراسم دعوت شده است؛ شنیدن آهنگ یار دبستانی من و مشاهده صفوف منظم و شکیل دانش‌آموزان، دل افرادی که سال‌ها از دنیای مدرسه و نیمکت فاصله گرفته‌اند را می‌لرزاند و یاد و خاطره دوران مدرسه را در ذهن‌هایشان تداعی می‌کند. ساعت 8 صبح است، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، به صورت نمادین زنگ مدرسه را به صدا در آورد؛ سرتیپ فهمیده و زهرا پروازی مقدم رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 6 نیز زنگ را به صدا در آوردند.

محمد محمدی، مدیر مدرسه البرز، سخنانش را با فرازی از دعای عرفه شروع می‌کند، از شهید چمران که فارغ التحصیل این مدرسه بوده می‌گوید و از افتخارات دبیرستان. محمدی تصریح می‌کند: در سال گذشته دانش آموزان این مدرسه 43 رتبه زیر 1000 کسب کردند، 29 نفر در رشته‌های پزشکی، 127 نفر در مهندسی برق و مکانیک و 200 نفر در سایر استان‌ها در دانشگاه‌های مطرح قبول شدند. سخنران بعدی سرتیپ دوم فهمیده است. معاون اجرایی نیروی زمینی ارتش، پایه و اساس هر کشور را در وجود مدرسه و آموزش و پرورش می‌داند و از افتخارات ارتش در دوران دفاع مقدس می‌گوید. سخنران بعدی رئیس شورای شهر تهران است؛ چمران در بخشی ار سخنان خود با ذکر خاطره‌ای از کمبود مهمات در دوران دفاع مقدس و در عین حال شهامت و شجاعت رزمندگان اسلام،‌ می‌گوید: اوایل جنگ در گرمای بالای 45 درجه خوزستان بین منطقه حمیدیه و سوسنگرد حضور داشتیم. جمعی از صنایع دفاع آمده و منتظر تحویل سلاح برای حمله به رژیم صدام بودند؛ اما ما به جز چند سلاح  ژ3 سلاح دیگری نداشتیم. وی ادامه می‌دهد: آمدیم تهران و از کمبود سلاح گلایه کردیم، مسئولان وقت چند سلاح ام1، به ما دادند که کارایی چندانی نداشت، مجبور شدیم آن سلاح ها را ببریم و با شرمندگی تحویل نیروها بدهیم. یکی از رزمندگان زمانی که ناراحتی ما را برای کمبود سلاح دید، رو به رزمندگان کرد و گفت، ما آمده‌ایم با دشمن بجنگیم،‌ اگر تفنگ نبود با چوب و اگر آن نیز نبود با سنگ با دشمن می‌جنگیم و از مرزها و ارزش‌ها دفاع خواهیم کرد. چمران از دست نوشته‌های برادر شهیدش مصطفی، چند جمله‌ای را خواند و به تمام شهدای اسلام و دفاع مقدس درود فرستاد. نوبت به هنرمندی نیروهای لشگر 123 شهید آبشناسان ارتش می‌رسد، برنامه‌های رزمی، عملیات کوهستان و راپل و شلیک تیر‌های مشقی و جنگی از جمله برنامه‌های نیرو‌های دلاور ارتشی است که دانش‌آموزان را به وجد می‌آورد.

نوبت به تقدیر از خانواده شهدا می‌رسد، اولین نفر برادر شهید چمران است، بعد خانواده شهدای دیگر و فرهنگیانی که در این مدرسه شاغل هستند و اجرای سرود زنده از دیگر برنامه‌ها ست. مجری از مهمانان تشکر می‌کند و اعلام می‌کند که دانش‌آموزان برای قرائت برنامه پایانی که دعای عهد است قیام کنند. تمام افراد در حال ایستادن هستند، وقفه ای چند دقیقه‌ای ایجاد می‌شود، مجری ضمن معذرت خواهی اعلام می‌کند که  احمد عابدینی، معاون دیبر کل شورای عالی آموزش و پرورش برای ایراد سخنرانی به جایگاه بیاید. عابدینی در خصوص آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس مطالبی بیان می‌کند و می‌گوید: بین این دو رویداد وجه شباهاتی است، هر دو در خصوص مبارزه با دشمن است، دفاع با دشمن خارجی برای دفاع از میهن و همچنین مبارزه با جهل و بی سوادی و تاریکی و هر دو مقدس است. مراسم تمام می‌شود، مدیر اعلام می‌کند که دانش‌آموزان وارد کلاس‌ها شوند و نگاهم به والدین می‌افتد که با نگرانی اما رضایت فرزندانشان را بدرقه می‌کنند.

انتهای پیام/

94/07/01 - 16:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن