تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805457908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام فراخوان پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۲ق.ظ)
اعلام فراخوان پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز موج - فرهاد توحيدي گفت: يکي از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين جشنواره را تقويت انگيزش‌هاي فردي و اجتماعي افراد در راستاي مسئوليت شهروندي براي حفظ محيط زيست دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، فرهاد توحيدي، عضو هيات مديره خانه سينما و دبير پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز، در نشست خبري اعلام فراخوان ملي و بين المللي و جزئيات پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز که در محل سازمان حفاظت محيط زيست برگزار شد، گفت: اين جشنواره 24 تا 31 ارديبهشت 95 در تهران و مراکز استان‌ها برگزار مي‌شود.
وي ضمن يادآوري احياي جشنواره پس از يک دهه وقفه، يکي از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين جشنواره را تقويت انگيزش‌هاي فردي و اجتماعي افراد در راستاي مسئوليت شهروندي براي حفظ محيط زيست دانست.
توحيدي افزود: هدف برگزاري يک جشنواره صرفاً سينمايي با دغدغه‌هاي هنري نيست؛ زيرا امروز بر همگان روشن شده است که محيط زيست با زندگي و سلامت آن‌ها پيوند خورده و حفظ آن از نان شب هم واجب تر است.

ده استان کشور تحت تأثير مستقيم خشک شدن درياچه اروميه
وي تاکيد کرد: تأثير نابودي محيط زيست بر زندگي و سلامت انسان‌ها فراتر از تصور آن‌هاست به گونه اي که امروز مشخص شده است که خشک شدن درياچه اروميه به طور مستقيم بر 10 يا 11 استان کشور تأثير خواهد گذاشت.
توحيدي با انتقاد از تخريب‌هاي صورت گرفته در محيط زيست کشور طي هشت سال دولت گذشته، گفت: غفلت از محيط زيست و تجملي خواندن آن منجر به واگذاري عرصه‌هاي منابع طبيعي و زيست گاه‌هاي حيات وحش و بسياري از تخريب‌هاي ديگر در اين حوزه شد.
عضو هيات مديره خانه سينما ادامه داد: خوشبختانه با آغاز به کار دولت يازدهم و شروع دوره جديد مديريتي در سازمان حفاظت محيط زيست شاهد تغيير و اصلاح بسياري از سوگيري‌هاي گذشته بوديم و از همين رو به طور مثال شاهد آنيم که با حذف بنزين آلوده شاهد افزايش تعداد روزهاي سالم در تهران هستيم.

حفظ محيط زيست جز از طريق ايجاد انگيزش‌هاي فردي و اجتماعي ميسر نيست
دبير پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز اين جشنواره را بهانه اي براي نشر دغدغه‌هاي زيست محيطي و يادآوري مسئوليت شهروندي در حفظ محيط زيست دانست و تاکيد کرد: حفظ محيط زيست جز از طريق ايجاد انگيزش‌هاي فردي و اجتماعي ميسر نيست و از اين رو همين امر هدف اصلي برگزار کنندگان اين جشنواره است.
وي افزود: متاسفانه بسياري از ما نسبت به مسئوليت فردي خودمان در پاسداشت محيط زيست بي اعتنا هستيم و حتي در آلوده کردن محيط زيست نقش داريم. به طور نمونه بخشي از وضعيت نامناسب پسماند و زباله در شمال کشور ناشي از بي اعتنايي ما به محيط زيست و حفظ آن در قامت شهروند يا گردشگر است.
توحيدي ضمن تاکيد بر نقش دولت‌ها در حفظ محيط زيست، تصريح کرد: اما دولت‌ها به ويژه در کشور ما با محدوديت‌هاي مختلفي به ويژه در بخش امکانات و اعتبارات مواجه هستند و به همين دليل دولت‌ها تنها مي‌توانند قوانين لازم يا زيرساخت‌هاي مناسب را ايجاد کنند.
عضو هيات مديره خانه سينما خاطرنشان ساخت: وظيفه اصلي در حفاظت از محيط زيست بر عهده خود مردم است و همين موضوع يعني نقش مردم در جلوگيري يا رفع بحران‌هاي زيست محيطي يکي از رويکردهاي پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز بحران آب است، با توجه به اينکه ايران در اقليم خشک و نيمه خشک جهان قرار دارد.
عضو هيات مديره خانه سينما با مرور برخي از بحران‌هاي محيط زيستي ايران در شرايط کنوني، گفت: به طور مثال برداشت بي رويه آب از منابع زيرزميني و مديريت غلط منابع و مصارف آب به نقطه اي رسيده که بيش از 500 شهر کشور درگير تنش آبي هستند و سفره‌هاي آب زيرزميني آنچنان خالي شده‌اند که دشت‌هاي کشور را دچار فرونشست کرده‌اند.
وي گفت: براي گسترش فرهنگ محيط زيست جاي چنين جشنواره‌هايي خالي بود که ابتکار با درک اين ضرورت، جشنواره فيلم سبز را احيا کرد.
دبير پنجمين جشنواره فيلم سبز اعلام کرد: شرکت کنندگان در اين جشنواره در شش زمينه فيلم داستاني بلند بيش از 50 دقيقه، فيلم داستاني کوتاه کمتر از 30 دقيقه، مستند بلند 30 دقيقه اي، مستند کمتر از 30 دقيقه، همچنين آثار پويانمايي و انيميشن و آثار مردمي به رقابت مي‌پردازند.
وي افزود: مردم براي ارسال آثار خود به جشنواره مي‌توانند با استفاده از وسايل رايج تصويربرداري از جمله موبايل در اين جشنواره حضور پيدا کنند.
توحيدي اعلام کرد: فراخوان اين جشنواره از امروز در سايت جشنواره به آدرس www.iigff.org قابل دسترسي است و 17 دي ماه سال 94 آخرين مهلت ارائه آثار به جشنواره است.

پيوستن پنجمين جشنواره بين المللي فيلم سبز به باشگاه جشنواره‌هاي زيست محيطي دنيا
عضو هيات مديره خانه سينما از عضويت اين جشنواره در باشگاه جشنواره‌هاي زيست محيطي دنيا خبر داد و افزود: طبيعتاً اين باشگاه مي‌تواند محلي براي تبادل فيلم‌ها و اطلاعات به منظور غناي بيشتر آثار شرکت کننده در جشنواره باشد.
وي در خصوص نحوه اطلاع رساني نيز اظهار کرد: مطبوعات و فضاي مجازي همچنين همکاري‌هاي صدا و سيما مي‌تواند در معرفي اين جشنواره به ما کمک کند، ضمن آنکه سعي مي‌کنيم از تبليغات محيطي نيز براي اطلاع رساني به عموم مردم استفاده کنيم.

از بين رفتن بانک اطلاعاتي چهار دوره جشنواره فيلم سبز در دولت گذشته
توحيدي با ابراز تأسف از عدم دسترسي به اطلاعات کامل چهار دوره گذشته جشنواره به دليل از بين رفتن بانک اطلاعاتي آن طي دوره هشت ساله دولت گذشته گفت: به رغم اين اتفاق ناخوشايند تلاش شد از طريق ايجاد ارتباط با دبيران و شرکت کنندگان دوره‌هاي گذشته بخشي از اطلاعات مجدد گردآوري و در دسترس قرار گيرد که به زودي اطلاعات جمع آوري شده از جمله مقررات و آيين نامه‌هاي دوره‌هاي گذشته روي سايت جشنواره در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.

جشنواره فيلم سبز تنها جشنواره محيط زيستي خاورميانه
مهدي توحيدپور، دبير اجرايي پنجمين جشنواره فيلم سبز، نيز در ادامه با اعلام اين خبر که ستاد استاني اين جشنواره تا کنون در استان‌هاي گلستان، مازندارن، گيلان، جزيره قشم، سيستان و بلوچستان و اصفهان فعال شده است، گفت: در حال جذب اسپانسر براي برگزاري اين جشنواره هستيم.
توحيدپور ايجاد موج فرهنگي براي فرهنگ سازي در کشور در خصوص محيط زيست را از اهداف اين جشنواره عنوان کرد و افزود: از امروز تا پايان زمان برگزاري جشنواره با حضور هنرمندان (سفير هنر و محيط زيست) فرهنگ سازي خود را آغاز مي‌کنيم.
وي در خصوص بخش‌هاي جنبي جشنواره نيز به برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي، سمينارهاي فرهنگي و هنري محيط زيستي اشاره کرد و افزود: قرار است فيلمسازان خارجي با حضور در اين جشنواره تجربيات خود در اين حوزه را در اختيار فيلمسازان ايراني قرار دهند.
توحيدپور در ادامه از برگزاري کارگاه‌هاي تخصصي محيط زيست به ويژه در بخش هنرهاي تجسمي شامل عکاسي، گرافيک، نقاشي، هنرهاي مجسمه سازي با استفاده از موارد دور ريز و بازيافتي خبر داد.
وي خاطرنشان کرد: جشنواره فيلم سبز تنها جشنواره محيط زيستي در خاورميانه است و ما سعي مي‌کنيم پذيراي مهمانان و بينندگان خارجي در اين جشنواره باشيم.
توحيدپور تاکيد کرد: اين جشنواره به صورت کاملاً مستقل و بدون بودجه دولتي برگزار خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن