تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815514655




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله خزعلی در قم برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله خزعلی در قم برگزار شد خبرگزاری پانا: مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ابوالقاسم خزعلی، سه‌شنبه شب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور گسترده علما، فضلا، مسوولان اجرایی و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۱ مهر ساعت 09:42

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، در این مراسم حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، نوری همدانی، سبحانی و علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچنین آیات جوادی آملی، هاشمی شاهرودی، مصباح یزدی، امینی، خرازی و مقتدایی از علمای برجسته حوزه علمیه قم و همچنین آیات سعیدی و رحیمیان تولیت‌های آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران حضور داشتند. بدر این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مسوولان اجرایی، طلاب و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم برگزار شد، امام جمعه موقت تهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص ویژگی های برجسته علمی و اخلاقی و انقلابی مرحوم آیت الله خزعلی به سخنرانی پرداخت. سخنران این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، گفت: خداوند متعال در قرآن به انسان‎های پاک طینت و سست عنصر اشاره می‏‌کنند و انسان‎های با ایمان را افرادی معرفی می‏‌کنند که در سختی و مشکلات و چه در روزهایی که مشکل آنها حل می‎شود نیز پیوسته در پی جلب رضایت خدا هستند.  عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قرآن کریم در ادامه به انسان‎های مومن نیز اشاره دارد و ویژگی‎های این انسان‎ها را نیز بر می‎شمرد؛ این انسان‎ها از نظر قرآن انسان‎هایی هستند که هیچ چیز آنها را از یاد خدا دور نمی‎سازد و همیشه در راه پاک بازی برای این دین آماده هستند. وی گفت: اگر به دنبال قرآنی شدن هستیم باید بدانیم که اگر موضوعی ما را از یاد خدا غافل می‎کند با انسان قرآنی تفاوت بسیاری داریم؛ هیچ چیزی نباید مانع ما و وصل به خدا باشد. خاتمی با اشاره به دغدغه‌مندی مومنان نسبت به دین تصریح کرد: مومنان تا آخر عمر پای اعتقادات و دین خود می‎مانند و هیچ عاملی مانع آنها نیست؛ این انسان از نظر خداوند در قرآن دارای شخصیت والا و ارزشمند است که می‎توان او را قرآنی نامید. وی گفت: آیت‎الله خزعلی چنین شخصیتی داشتند و همه عمر خود را صرف فراگیری علوم الهی و قرآنی کردند و در این مسیر نیز همیشه با اخلاق و خلوص نیت از این مسیر دفاع کردند. امام جمعه موقت تهران بیان کرد: آیت‌الله خزعلی عاشق و دلباخته قرآن و عترت بود و به امام علی (ع) عشق می‌ورزید و این ارادت را در همه زمینه‎های علمی و تبلیغی و فرهنگی در همه امور حفظ کرد؛ ایشان در این ولایتمداری خالص و بی‌ریا بود. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با ذکر این مطلب که ولایتمداری شاخصه اصلی زندگی این عالم بزرگ بود، گفت: ایشان عاشق امام خمینی (ره) بود و همان عشقی که به امام راحل داشت یک جا نثار مقام معظم رهبری می‌کرد و تا آخر عمر نیز این عشق را ابراز می‎کرد. وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله خزعلی همیشه در خط انقلاب و اسلام بود و در شرایط حساس سال‌های اخیر به خصوص در جریان فتنه نیز همیشه به تبیین این ارزش‎های والای انقلاب پرداخت و یک قدم از انقلاب و نظام و خط رهبری عدول نکرد. 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن