محبوبترینها
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
سه برند برتر کلید و پریز خارجی، لگراند، ویکو و اشنایدر
مراحل قانونی انحصار وراثت در یک نگاه: از کجا شروع کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1825811440
پیام آیت الله جواد ی آملی به حجاج
واضح آرشیو وب فارسی:بولتن نیوز: آیت الله جوادی آملی در پیامی به حجاج بیت الله الحرام گفت: حج فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی است و حاجیان در این سفر معنوی باید یک تعامل متقابلی با خداوند داشته باشند.به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا: آیت الله جوادی آملی در پیامی به حجاج بیت الله الحرام گفت: حج فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی است و حاجیان در این سفر معنوی باید یک تعامل متقابلی با خداوند داشته باشند. در پیام این مرجع تقلید آمده است: «وظیفه همه بویژه عالمان و روحانیون، بالاخص مسئولان بعثه این است که بکوشند تعامل متقابل عبد و مولا را در مساله حج و عمره پیاده کنند. ما باید در این سمت و سو حرکت کنیم، با خدا معامله کنیم و تعامل متقابل «ضِیف» و «میزبان» را داشته باشیم. سلام الهی بر بانیان کعبه که بنیانگذاران قبله و مَطاف مسلمانان جهانیان هستند. سلام الهی بر منادیان توحید که از کنار این کعبه جهان بشریت را به وحدانیت و احدیت خدای سبحان دعوت کردند. سلام الهی بر همه کسانی که ندای ابراهیمی و ندای نبوی علوی حسنی و حسینی(علیهم اسلام) را پاسخ دادند و به زیارت این «بیت عَتیق» شتافتند و سعی کردند آن را قبله رسمی و مَطاف جهانی بدانند. رسالتی که به عهده حاجیان و معتمران است که ان شاءالله با حج مقبول، عمره مقبول، زیارت مقبول و دعای مستجاب برگردند تحکیم پیوند بین آن ها و خلیل خداست. وجود مبارک ابراهیم این بِنا را به دستور خدا ساخت تا وحدانیت و احدیت خدای سبحان را تثبیت کند، اولا، منادی این ندای وحدت باشد، ثانیا، مهمانان را که «ضیوف الرَّحمان» هستند به این سرزمین دعوت کند، ثالثا، تا جهان اسلام از شرک و امثال آن نجات پیدا کند. وقتی ذات اقدس الهی به ابراهیم خلیل(س) دستور ساختن مطاف و قبله را داد، فرمود کسانی که به این سرزمین می آیند مهمانان من هستند، این ها «ضیوف الرَّحمان» می باشند. گرچه رحمت الهی گسترده است (وَسِعَتْ کُلَّ شَی ءٍ)، لکن در سرزمین وحی این رحمت موج می زند، چون (فیهِ آیاتٌ بَیناتٌ مَقامُ إِبْراهیمَ). وقتی «ضیوف الرَّحمان» شدند و «الله» میزبان این ها شد، این ها باید چیزی به همراه نیاورند؛ زیرا «وَ حَمْلُ الزّادِ اَقْبَحُ کُلِّ شَیءٍ *** اِذَا کَانَ الْوُفُودُ عَلَی الْکَریمِ»، باید از کالای رحمانیت و رحیمیت الهی استفاده کنند و آن کالا که رزق کریم است، همان توحید است. مهمانان اصلی این مَطاف و این قبله، «رِجال» و «ضامِر»نشین ها هستند. گرچه هر کسی بیاید این در به روی او باز است، اما مهمانان اصلی این مَطاف و این قبله پیاده ها و کسانی اند که دارای مَرکَب و مَرکوب ضعیف و لاغرند (یأْتُوکَ رِجالاً وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ یأْتینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ)؛ مهمانان اصلی کسانی هستند که پیاده به مکه می آیند و مهمانان اصلی کسانی هستند که روی مَرکب های لاغر و ضعیف از انتهای درّه ها و منطقه های گودنشین حرکت می کنند! گرچه هر کس بیاید؛ چه توانگر و چه تهیدست، این دَر به روی او باز است، ولی مهمانان کسانی هستند که واجد این دو شرط باشند: یا اهل این دو شرط باشند یا طبق این دو شرط فکر کنند یا کسانی باشند که پیاده می آیند یا سوار مرکب های ضعیف و لاغر می شوند، یا اگر توانگر هستند، به وصف پیاده ها و مَرکوبِ ضعیف نشین بیایند: (وَ أَذِّنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یأْتُوکَ رِجالاً وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ یأْتینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ). درست است که در آیه دیگر فرمود: (لِلَّهِ عَلَی النَّاسِ حِجُّ الْبَیتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَیهِ سَبیلاً)، گرچه اغنیا و توانگران که مستطیع می باشند بر آن ها واجب است، امّا «مُکلَّف» حساب دیگری داد و «ضِیف» حساب دیگر؛ «مُنادا» و «مُخاطب» حساب دیگری دارند و مکلّف حساب دیگر. این سرزمین سرزمینِ وحی است و در سرزمین وحی سفره وحی و نبوّت و رسالت و ولایت و امامت گسترده است، مهمانان این سرزمین غذای وحدانیت و احدیت، از یک سو، بهره وری از وحی، نبوّت، رسالت، خلافت و امامت از سوی دیگر را می چشند و بهره وری دارند، اگر کسی اهل «رِجال» و «ضامِر» نبود، باید به این وصف بیاید، چون «در کوی او شکسته دلی می خرند و بس». سرّ اینکه خدای سبحان از این گروه دعوت کرده، برای آن است که می خواهد دعوت میهمانان خود را هم پاسخ بدهد؛ یک تعامل و تقابلی بین این دعوت هاست. درست است که هر کس به سرزمین مکّه و وحی بار یابد جزء مهمانان خداست، اما مهمان دو قسم است: یک مهمان است که خدا با او تعامل و تقابل دارد؛ هم او را به مهمانی می پذیرد هم مهمانی او را می پذیرد و برخی ها مهمانانی هستند که تعامل و تقابل دوجانبه بین آن ها یعنی بین آن ها و خدا نیست. ذات اقدس الهی فرمود: چه به خلیل خود و چه به حبیب خود(علیهما آلاف التحیة و الثناء) (وَ أَذِّنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یأْتُوکَ رِجالاً وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ یأْتینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ)، چرا این ها را دعوت بکن؟ برای اینکه اینها مهمانان ویژه من هستند، یک، میزبانان مخصوص من هستند، دو، من مهمان اینها خواهم بود و این یک تقابل است! اگر گفته شد حاجی و معتمر «ضِیف الرَّحمان» است، ذات اقدس الهی فرمود: «أَنَا عِنْدَ الْمُنْکَسِرَةِ قُلُوبُهُم ». آن انسان دل شکسته ای که «رجالاً» آمده، (وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ یأْتینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ) آمده، آن انسان تهیدست دلشکسته، میزبان من است و من مهمانی او را می پذیرم. بنابراین حاجی و معتمر اگر در کِسوت «رِجال» آمده است اگر به کِسوت (وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ) گرچه متمکّن هست به این حال آمده و در این حال بوده است که حالت ضعف و فقر خود را در نظر گرفته است، گفت بنده «مِسْکِینٍ مُسْتَکِینٍ مُسْتَجِیر» هستم، با این وصف آمده است، می تواند با خدا یک تعامل متقابلی باشد که هم مهمان خدا بشود و هم میزبان الهی، گرچه در هر دو حال مهمان خداست، زیرا این ضیافت را از ذات اقدس الهی گرفته است، «مَا بِنَا مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنْک ». وجود مبارک ابراهیم خلیل که صریحا اعلام کرد و فرمود: (فَمَنْ تَبِعَنی فَإِنَّهُ مِنِّی)؛ این جزء ندای نبوّت عام است، ندای رسالت عام است، ندای خلافت عام است، ندای امامت عام است و اختصاصی به هیچ ملت و نحله ای ندارد. این بیان نورانی خداست که از زبان ابراهیم خلیل(سلام الله علیه) در سوره «ابراهیم» آمده است که فرمود: هر کس که راهی راه من شد، از من است؛ (فَمَنْ تَبِعَنی فَإِنَّهُ مِنِّی). همه ما فرزندان خلیل حقّی هستیم که در پایان سوره «حج» فرمود: (مِلَّةَ أَبیکُمْ) این منصوب به اغراست، (مِلَّةَ أَبیکُمْ إِبْراهیمَ هُوَ سَمَّاکُمُ الْمُسْلِمینَ مِنْ قَبْلُ)؛ او پدر ماست و صریحا اعلام کرد فرمود: (فَمَنْ تَبِعَنی فَإِنَّهُ مِنِّی)، بنابراین ما می توانیم ابراهیمی باشیم و ابراهیمی فکر کنیم. اگر کسی ابراهیمی شد، در فضای زیست خودش باید کعبه بسازد مسجد و مَعبد و مَطاف و قبله بسازد و خودش هم قبله و مَطاف و مَعبد شود، تا از دیدن او از سیره او از سنّت او و از سَریرت او عدّه ای بهره عبادی ببرند، تا بشود پیرو خلیل حق و در تمام این کارها براساس وحدانیت و احدیت خدا بیندیشد، نه غیر آن که فرمود: (وَ إِذْ یرْفَعُ إِبْراهیمُ الْقَواعِدَ مِنَ الْبَیتِ وَ إِسْماعیلُ رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا)، این (رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا) زمزمه زیرِ لب آن مهندس و این معمار بود، تمام این سنگ ها و ملات ها را که جابه جا می کردند، می گفتند: (رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا). ما هم در زندگی خود، مسجد و معبد درست کنیم که بشود مَطاف و قبله و مَعبد عامّه مسلمان ها، آن هم با شعار (رَبَّنا تَقَبَّلْ مِنَّا)، چون پدر ما این کار را کرده است، ما هم می توانیم طبق پیام ابراهیمی از اهلِ بیت خلیل حق شویم که اگر کسی اهلِ بیت خلیل حق شد، اهلِ بیت حبیب حق هم خواهد بود. وجود مبارک ابراهیم که براساس (مِلَّةَ أَبیکُمْ إِبْراهیمَ) پدر ماست و همه ما را به مهمانی دعوت کرده است، با آن تَبر بت ها را شکست و هرگونه شرک ظاهری و باطنی را درهم کوبید. حاجیان و معتمران در شرق و غرب عالم به پیروی از ابراهیم خلیل، باید به مبارزه با شرک در اشکال مختلف آن بپردازند. بنابراین حجی که زائران و معتمران دارند، به لطف الهی حجی مقبول خواهد بود، لکن همان کسی که این مَطاف و این قبله و این مَعبد را بنا کرد، ذات اقدس الهی به او فرمود که صریحا اعلام بکن: (لَنْ ینالَ اللَّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُها وَ لکِنْ ینالُهُ التَّقْوی مِنْکُمْ)؛ عمل ظاهر، آن قربانی، آن گوشت آن خون یا آن سنگ و مانند آن که «رمی جمره» می شود، اینها یک واجباتی است که بر همه ما لازم است تا انجام بدهیم، ما هم «سمعاً» و «طاعتاً» انجام داده و انجام می دهیم؛ اما اساس کار این است که فرمود روح این عبادت به خدا می رسد! روح عبادت اشتیاق به وحدانیت و احدیت اوست، اولا؛ احیای نبوّت و وحی و رسالت و امامت و خلافت و اهلِ بیتی بودن است، ثانیا، (فَجَعَلَهُمْ جُذاذاً إِلاَّ کَبیراً لَهُمْ)، ثالثاً، تا جهان جهان مَهد و اَمن شود. امیدواریم ذات اقدس الهی حج و عمره و زیارت همه زائران «بیت عَتیق» را به أحسن وجه بپذیرد و دعای همه حاجیان و معتمران و زائران را به أحسن وجه مستجاب فرماید.» منبع: ایسنا
چهارشنبه ، ۱مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بولتن نیوز]
[مشاهده در: www.bultannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]
صفحات پیشنهادی
پیام آیتالله جوادیآملی به حجاج بیتالله الحرام |اخبار ایران و جهان
پیام آیتالله جوادیآملی به حجاج بیتالله الحرام آیتالله جوادیآملی در پیامی به حجاج بیتالله الحرام گفت حج فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی است و حاجیان در این سفر معنوی باید یک تعامل متقابلی با خداوند داشته باشند کد خبر ۵۳۳۵۵۱ تاریخ انتشار ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴ ۴۹ - 22 Septemپیام آیتالله جوادیآملی به حجاج بیتالله الحرام
پیام آیتالله جوادیآملی به حجاج بیتالله الحرامتاریخ انتشار سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱ ۴۶ آیتالله جوادیآملی در پیامی به حجاج بیتالله الحرام گفت حج فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی است و حاجیان در این سفر معنوی باید یک تعامل متقابلی با خداوند داشته باشند دپیام آیت الله جوادی آملی به حجاج
پیام آیت الله جوادی آملی به حجاج آیتالله جوادیآملی در پیامی به حجاج بیتالله الحرام گفت حج فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی است و حاجیان در این سفر معنوی باید یک تعامل متقابلی با خداوند داشته باشند خبرگزاری ایسنا آیتالله جوادیآملی در پیامی به حجاج بیتالله الحرام گفت حج فرپیام آیت الله جواد ی آملی به حجاج بیت الله الحرام
آیت الله جوادی آملی در پیامی به حجاج بیت الله الحرام گفت حج فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی است و حاجیان در این سفر معنوی باید یک تعامل متقابلی با خداوند داشته باشند به گزارش فرهیختگان آنلاین FDN IR در پیام این مرجع تقلید آمده است وظیفه همه بویژه عالمان و روحانیون بالاخص مسئپيام تسليت آيت الله جوادی آملی به مناسبت ارتحال آيت الله خزعلی
پيام تسليت آيت الله جوادی آملی به مناسبت ارتحال آيت الله خزعلی شناسهٔ خبر 2917845 - پنجشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱ ۵۰ دین و اندیشه > اندیشمندان آيت الله العظمی جوادی آملی در پيامی درگذشت آيت الله خزعلی را به حوزه های علمی مراجع بزرگوار تقليد و بيت مكرم ايشان تسليت گفت به گزارشپیام تسلیت آیت الله جوادی آملی برای درگذشت آیت الله خزعلی
پیام تسلیت آیت الله جوادی آملی برای درگذشت آیت الله خزعلی فرهنگ > دین و اندیشه - آیت الله جوادی آملی در پیامی درگذشت آیت الله خزعلی را به حوزه های علمیه مراجع تقلید و بیت ایشان تسلیت گفت به گزارش خبرآنلاین به نقل از اسراء نيوز آيت الله جوادي آملي در پيامي درگذشتآیتالله جوادیآملی: انقلاب اسلامی از مساجد برخاست / حضور در مساجد موجب همدلی و همزبانی میشود
آیتالله جوادیآملی انقلاب اسلامی از مساجد برخاست حضور در مساجد موجب همدلی و همزبانی میشود یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مسجد برخاسته است گفت حضور در مساجد موجب همدلی و همزبانی میشود به گزارش نامه نیوز آیتالله عبدالله جوادیآملی امشب در افتتآیت الله جوادی آملی: حضور در مساجد موجب انسجام ووحدت می شود
آیت الله جوادی آملی حضور در مساجد موجب انسجام ووحدت می شود تهران - ایرنا- آیت الله جوادی آملی ازمراجع تقلید گفت فایده حضور در مسجد انسجام ووحدت دربین انسان هاست زیرا مسجد موجب تقویت همدلی و هم زبانی می شود به گزارش ایرنا آیت الله عبدالله جوادی آملی سه شنبه شب درمراسم افتتاحآیت الله جوادی آملی:حج فرصتی برای خودسازی معنوی است
قم - ایرنا - آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید در پیامی به حجاج بیت الله الحرام گفت حج فرصت مغتنمی برای خودسازی معنوی است و حاجیان در این سفر معنوی باید یک تعامل متقابلی با خداوند داشته باشند که هم مهمان خدا و هم میزبان او باشند و این نمی شود مگر اینکه همگان در هر رتبهپای درس اخلاق آیتالله جوادی آملی چه کنیم سخن ما در دیگران اثر کند/ فلسفه تبرک جستن به «حجرالاسود»
پای درس اخلاق آیتالله جوادی آملیچه کنیم سخن ما در دیگران اثر کند فلسفه تبرک جستن به حجرالاسودآیتالله جوادی آملی میگوید هم از خوردن غذای شبههناک بپرهیزید و هم از گفتن حرف مشکوک دوری کنید چون میخواهید قرآن بخوانید و سخن شما در دیگران اثر کند و خودتان هم که میشنوید متأثر شو-
گوناگون
پربازدیدترینها