تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819198662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارگران پاسوز عدم تخصیص بودجه عمرانی/ خبری از منابع مالی نیست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کارگران پاسوز عدم تخصیص بودجه عمرانی/ خبری از منابع مالی نیست
با گذشت شش ماه از آغاز سال 94،همچنان منابع مالی پروژه های عمرانی تخصیص نیافته و این پروژه ها همچنان در سردرگمی به سر می برند.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی انسانی ارزان و فراوان از جمله مزیت های اقتصادی برای هر کشور به حساب می آید و کشورهای توسعه یافته در راستای پیشرفت بیشتر از مزیت نام برده کشورهای کمتر توسعه یافته و بعضا جهان سوم استفاده می کنند تا حاشیه سود خود را به حداکثر برسانند.در این میان کشور ما به عنوان کشوری جوان و پویا از کمیت و کیفیت بالایی در زمینه نیروی انسانی برخوردار است و بازار اقتصادی ما به شرط استفاده از این افراد، مسیر توسعه را برای خود هموار تر می کند.


نیروی انسانی در ایران به دلیل فراوانی، گاها برای یافتن کار از حقوق مسلم خود منصرف می شوند و به حداقل هایی در این زمینه رضایت می دهند و در طرف مقابل کارفرمایان نیز با سو استفاده از  این شرایط عرصه را برای کارگران تا حد ممکن تنگ می کنند تا این قشر از افراد زحمت کش برای گذران عمر به کف امکانات موجود رضایت دهند.


در شرایطی که طبق اعلام ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی متوسط  خط فقر درایران 1.250 هزارتومان است ،وزارت کار و رفاه اجتماعی مبلغ پرداختی برای کارگران را حداقل 712 هزار تومان  در نظر گرفته تا منطق اقتصادی از فضای کسب و کار ایران رخت بربندد.


 اما مشکل به اینجا ختم نمی شود و  پس از مدت زمانی می شنویم کارفرمایان تعهدی برای زمان واریزی آنها ندارند و حقوق یک ماه آنها را با بهانه های مختلف چندین بار عقب می اندازند.
در یکی از این موارد طی روزهای اخیر کارکنان سد البرز طی تماسی با باشگاه خبرنگاران خبر از عدم واریز 7 ماه حقوق خود دادند.


در واقع  85  نفر از کارگران و کارمندان سدسازی البرز در شهرستان سواد کوه استان مازندران 7 ماه بدون دریافت حقوق ( به دلیل شرایط محیط کار،سختی کار نیز به آنها تعلق می گیرد) مشغول به کار هستند.


ماجرا را از نثیر مدیر اجرایی سد البرز جویا شدیم که فقدان نقدینگی و عدم تخصیص اعتبار پروژه های عمرانی را دلیل عدم وصول مطالبات معوق کارگران اعلام کردند.


وی در ادامه اظهار داشت: تا سال های گذشته اعتبار پروژه های عمرانی نهایتا تا مرداد ماه واریز می شد ولی امسال متاسفانه تا به امروز این اعتبار تخصیص نیافته  و به دلیل اینکه این یک طرح ملی است باید منابع آن از خزانه دولتی پرداخت شود.


مدیر اجرایی سد البرز تصریح کرد: تا به امروز پیمانکاران 6 میلیارد تومان و مشاوران طرح بیش از 1 میلیارد تومان طلبکار هستند.


البته این در شرایطی است که قول واریز یک ماه حقوق طی چند روز آینده به کارکنان این مجموعه داده شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سدسازی مذکور تنها یکی از پروژه هایی ملی است که به دلیل عدم تخصیص منابع پروژه های عمرانی در گرداب منابع مالی دست و پا می زند و با جست و جویی بیشتر تعداد این قبیل پروژه ها افزایش می یابد.


به طور قطع کمبود منابع مالی برای پروژه های عمرانی در شرایطی که دولت موظف به پرداخت یارانه نقدی است و از طرفی در کسب درآمد از راه هایی همچون درآمد حاصل از فروش نفت و مالیات با مشکل مواجه شده تا قسمتی قابل قبول بوده، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که پرو‍ژه های عمرانی به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی اقتصاد و منبع تولید درآمد برای کشور به حساب می آید از این رو لاز م است دولت در راستای تامین منابع مالی این پروژه ها تدبیری اساسی بایندشید.


انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

پرداختی‌های 3 ماه نخست عقب‌ماندگی نداشته است/ آغاز پروژه‌های عمرانی از ماه آتی
لزوم صرفه جویی 3 هزار مگاواتی برای عبور از تابستانی بدون خاموشی
دولت مردم را از رکود عبور دهد/ 80 هزار میلیارد تومان ارزش سهام عدالت است
اعتبار 7300 میلیارد تومانی صنعت آب و برق در لایحه بودجه 94/ افزایش 3 برابری اعتبار بخش آب
آمادگی بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های صنعت برق
لزوم تغيير نگرش به صنعت نفت بستري براي رفع موانع اقتصادي/نفت ابزاري براي کسب درآمد نيست





۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن