تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816167273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد با راکبان متخلف روی میز شورای ترافیک |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: برخورد با راکبان متخلف روی میز شورای ترافیک
کد خبر: ۵۳۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ - 22 September 2015


وزیر کشور در خصوص برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف گفت: ‌آمار بالای موتورسیکلت در کشور علاوه بر اینکه باعث ترافیک و آلودگی هوا می شود مشکلاتی مانند تصادف و آسیب های اجتماعی نیز به همراه داشته است.

به گزارش خانه ملت، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 31 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص وضعیت برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف،‌ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، در پاسخ به سوال رحماندوست واقعا یکی از مسائل وزارت کشور موضوع برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف است؛ البته باید مسائل دیگر وزارت کشور مانند برخورد با اشرار با قاچاقچیان و همچنین تأثیرات خشکسالی و بحران های اقتصادی را نیز در نظر گرفت و همواره باید این موضوع لحاظ شود که وزارت کشور با مسائل مختلف روبرو است.

وزیر کشور افزود: 10 میلیون و 100 هزار موتور در کشور شماره گذاری شده که قطعا رقم بالایی بوده این در حالی است که در سال 84 تنها حدود 4 میلیون و 600 هزار موتور سیکلت در کشور وجود داشت نکته دیگر اینکه 260 نوع موتورسیکلت در ایران وجود دارد که 140 نوع آن ساخت کشور چین است.

رحمانی فضلی در این رابطه ادامه داد:‌آمار بالای موتورسیکلت در کشور علاوه بر اینکه باعث ترافیک و آلودگی هوا می شود مشکلاتی مانند تصادف و آسیب های اجتماعی نیز به همراه داشته است.

وزیر کشور افزود: حدود 16 میلیون و 746 هزار برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در کشور وجود داشته و 8 میلیون موتور سیکلت به پارکینگ منتقل شده که برای ترخیص 500 هزار از موتورسیکلت های توقیفی به دلیل مسائل مختلف درخواستی وجود ندارد. آمار برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف بیانگر این موضوع است که به طور متوسط یک و نیم برخورد با هر موتورسوار متخلف انجام شده است.

رحمانی فضلی گفت: باید توجه داشت برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف به مانند برخورد با جرایم خودرو نیست چو آنان به راحتی از دست پلیس متواری می شوند و یا اینکه به طور مثال 284 مورد درگیری راکب با نیروی انتظامی گزارش شده است.

وی ادامه داد: موتور سیکلت ها در کشور حدودا ‌4 تا 8 برابر خودرو آلودگی هوا ایجاد می کنند که میزان آن 380 تن آلودگی تولیدی است و همچنین آنان دو برابر استاندارد مشخص تولید آلودگی صوتی می کنند.

رحمانی فضلی گفت: شاید آسان ترین راه در مقابله با موتورسیکلت سواران متخلف توقیف وسیله نقلیه آنان باشد این در حالی است که حدود 50 درصد راکبین موتور سیکلت با استفاده از این وسیله امرار معاش می کنند و حتی برخی از کسبه داخل شهر تهران برای عبور و مرور خود از موتورسیکلت استفاده می کنند.

وی در خصوص برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف افزود: در برخورد با راکبین متخلف موتورسیکلت، اگر برخورد سلبی مبنا قرار گیرد، توانسته ایم با این برخوردها روند خسارات را کاهش دهیم واز حدود 6 هزار الی 7 هزار نفر تلفات در سال 93 به عدد 3 هزار و 600 مورد دست یابیم و برخوردهای سلبی در نیمه اول 94 نیز ادامه داشته است.

رحمانی فضلی ادامه داد:‌ موضوع برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در شورای عالی ترافیک مطرح شده و نامه ای در این خصوص به دولت ارسال شد که موضوع به صورت ویژه در دولت بررسی شود تا آیین نامه و لایحه ای به مجلس در این رابطه ارائه شود و دولت نیز این موضوع را مصوب کرد و بعد در کمیسیون اجتماعی مجلس مسئله پیگیری شد.

وی در این رابطه افزود: باید توجه داشت موضوع موتورسیکلت سواران متخلف 11 دستگاه اجرایی کشور را درگیر خود می کند تا بتوان زمینه رفع آثار آلودگی، ترافیکی، اجتماعی و زیست محیطی آن فراهم شود.

وزیر کشور گفت:‌260 نوع موتور باعدم رعایت استانداردهای لازم در کشور تولید می شود که این مطلوب نیست و تذکر داده شده و برنامه ریزی شده با پیگیری این موضوع ساختار تولید این موتورسیکلت ها تغییر کند اما کماکان با این معضل روبرو هستیم که بنا براین است با هماهنگی با سایر دستگاه ها به صورت جدی به این معضل پایان دهیم.

رحمانی فضلی ادامه داد:‌نه بنده،‌ نه نیروی انتظامی و نه کسانی که متولی این قضیه هستند واقعیت موضوع مبنی بر شرایط نابسامان در اوضاع ترافیکی موتورسیکلت سواران هستیم، انکار نمی کنیم اما باید این واقعیت را پذیرفت که حدود 16 میلیون مورد با موتور سیکلت سواران متخلف برخورد شده و 8 میلیون موتور متوقف شده که این بالاترین حد ممکن برخورد است.

وی افزود:‌در سال 89، حدود 5 هزار و 977 تلفات ناشی از تصادف موتورسیکلت وجود داشت که در سال 93 این میزان به 3 هزار و 760 تلفات منتهی شد و در سال 85 نیز آمار 7 هزار نفر تلفات بود که کاهش تلفات نشان می دهد برخورد و پیگیری با مسئله وجود داشته و اینکه عنوان می شود نیروی انتظامی چشم بسته عمل می کند از دایره انصاف خارج است.

رحمانی فضلی ادامه داد: باید شرایط نیروی انتظامی در نظر گرفته شود و این موضوع لحاظ شود که برخورد با خودروهای متخلف آسان تر از برخورد با موتور سیکلت است البته مسئله برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف حق است اما تقاضا دارم به صورت جامع به این موضوع نگاه شود روی موضوعاتی مانند فرهنگ  استفاده صحیح از موتور و رعایت استانداردهای آلودگی توجه شود.

وی گفت: قبل از مطرح شدن سوال آقای رحماندوست پیشنهاداتی برای حل مشکل موتورسیکلت سواران متخلف ارائه دادم تا در دولت آیین نامه ای در این رابطه با تصویب برسد و 11 دستگاه مسئول این کار با هماهنگی باید مشکل را حل کنند.

رحمانی فضلی افزود: پیشنهاد دادم دستگاه‌های مسئول، دستگاه های آموزشی و اطلاع رسانی و همچنین باید قوانینی اصلاح شود تا مشکلات ناشی از وجود موتورسیکلت های متخلف حل شود. طبق ماده 20 قانون برخورد با تخلفات، توقیف موتورسیکلت از 3 روز تا یک ماه بود که پیشنهاد دادم تا 6 ماه افزایش یابد و همچنین بحث بازداشت که 3 تا 10 روز بود در شرایط حاد افزایش یابد.

وزیر کشور ادامه داد:‌ وزارت صنایع نیز باید تلاش کند به جای ساخت موتورسیکلت کاربراتوری موتور سیکلت هیبریدی تولید شود تا آلودگی هوا کاهش یابد.

رحمانی فضلی گفت: بنده از لحاظ اهمیت برخورد و مقایسه با مقابله با قاچاقچیان در بیابان گفتم موضوع کوچک است، قطعا تلفات جانی 7 هزارنفری ناشی از تصادفات موتورسیکلت بسیار مهم است و حتی جان یک نفر نیز برای ما بسیار ارزشمند است.

وزیر کشور در پایان یادآور شد: ‌قطعا با مصوبه دولت در خصوص برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف زمانبندی صورت خواهد گرفت تا این موضوع کنترل شود و نیروی انتظامی نیز به برخورد سلبی خود ادامه خواهد داد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن